Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@07:13:12 GMT

روبات‌های کارگر به ترمیم دیوارچین سرعت می‌بخشند +فیلم

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۰۶۲۳

روبات‌های کارگر به ترمیم دیوارچین سرعت می‌بخشند +فیلم

‍‍‍‍‍‍

نوعی از روبات‌های هوشمند در عملیات ساختمان‌سازی به کمک مهندسان و کارگران آمده و آن‌ها برای سرعت بخشیدن به مراحل ساخت یاری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، برای ساخت هر ساختمان باید مراحل مختلفی با دقت طی شود تا کنون تقریبا همه فعالیت‌های ساخت و ساز توسط مهندسان و تکنیسین‌ها طی می‌شد ولی حالا نوع خاصی از روبات‌های هوشمند به نام SAM به کمک فعالان صنعت ساختمان آمده و با سرعت بالایی فرایند ساخت دیوارهای آجری را تکمیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر کارگر در روز به طور متوسط 300 تا 500 آجر را برای ساخت دیوار روی هم می‌گذارد ولی این روبات می‌تواند در هر روز 800 تا 1200 آجر را با ملات سیمان در روی هم قرار دهد. در واقع SAM سرعت عملیات دیوارچینی را تا حد چشمگیری افزایش می‌دهد. این روبات در اصل ماشینی نیمه خودکار است. یعنی کارگران از قسمت مخصوصی آجرها را وارد دستگاه کرده و مواد مورد نیاز برای ملات سیمان را نیز در ماشین می‌ریزند. پس از انجام این کارها SAM با سرعت و دقت هر آجر را کاملا آغشته به ملات کرده و در کنار آجرهای دیگر قرار می‌دهد.

شرکت سازنده این ماشین هوشمند قیمت آن را 500 هزار دلار اعلام کرده است. پس از اینکه کار روی قسمتی از دیوار به وسیله SAM تمام شد کارگران روبات را خاموش کرده و به دقت استحکام دیوار را بررسی و مواد اضافه ملات را از آجرها جدا می‌کنند. در ادامه فیلمی از عملیات دیوارچینی این روبات مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/4144/

منبع: آنا

کلیدواژه: روبات صنعتی دیوارچینی دیوار آجری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۰۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد


به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، کیفیت معابرشهری یکی ازعوامل موثردر تردد مردم در سطح شهر وهمچنین یکی ازشاخص‌های رضایت ازعملکردشهرداری‌ها محسوب می‌شود. خیابان بنفشه یکی از محله‌های کوی فرهنگیان اهواز است که وضعیت بد آسفالت معابر این منطقه مشکلات فراوانی برای ساکنان آن ایجاد کرده است و شهروند خبرنگار ما ضمن گلایه از عملکرد ضعیف شهرداری منطقه ۳ اهواز درخواست ساماندهی و بهسازی آسفالت این معابر را دارد.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
سلام بنده چندین مرتبه با سامانه ۱۳۷ و شهرداری منطقه ۳ اهواز جهت اسفالت ورودی خیابان بنفشه واقع در اهواز منطقه ۳ شهرداری اهواز هم به صورت تلفنی و حضوری پیگیر شدم الان چند سال فقط وعده الکی میدن هیچ کاری برای مشکلات خیابان انجام ندادن خواهشا از صدا و سیما درخواست رسیدگی و رفع مشکلات مذکور داریم شهرداری فقط میان عکس میگیرن و میرن هیچ انجام نمیدند.

دیگر خبرها

  • کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟
  • ماشین مغزشویی صهیونیست‌ها به دیوار خورد!
  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • (ویدئو) تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین