Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی ماه جاری عربستان در حال پایین آوردن صادرات نفت خود به آمریکاست و به احتمال زیاد این حجم به کمترین میزان در 35 سال گذشته خواهد رسید.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از بلومبرگ، اطلاعات شرکت‌های رهگیری کشتیرانی حاکی از آن است که عربستان طی ماه جاری صادرات نفت خود به آمریکا را به شدت کاهش داده است و به احتمال زیاد شاهد رسیدن حجم صادرات نفت سعودی‌ها به واشنگتن به کمترین میزان در 35 سال گذشته خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کاهش در واقع نشان‌دهنده تغییر 180 درجه‌ای سیاست سعودی‌ها در قبال صادرات نفت به آمریکاست؛ چراکه همین دو ماه پیش عربستان با ارسال ناوگانی از سوپرنفتکش‌های خود در تلاش بود تا سیلی از نفت خود را روانه بازار آمریکا کند. 

در ماه آوریل رسیدن نفتکش‌های عربستان به سواحل آمریکا با کاهش شدید تقاضای نفت در بازار جهانی و بازار آمریکا ناشی از شیوع ویروس کرونا همزمان شد و باعث شد تا انبارهای نفت آمریکا تقریبا به طور کامل پر شود، اما با توجه به آنکه در آن زمان سعودی‌ها با روسیه بر سر کاهش عرضه نفت به بازار جهانی مشکل داشتند و حالا این مشکل بر اساس توافق کاهش عرضه نفت به بازار جهانی که در ماه آوریل امضا شد تقریبا حل شده، آنها سیاست خود در قبال آمریکا را تغییر داده و تلاش می‌کنند تا با کاهش صادرات به پایین آمدن حجم نفت انبار شده در ذخیره‌گاه‌های آمریکا کمک کنند. 

بنا به گزارش موسسات خطوط کشتیرانی در نیمه اول ماه ژوئن عربستان تنها یک محموله نفتی معادل 133 هزار بشکه در روز به آمریکا صادر کرده است و این در حالی است که در 15 روز اول ماه آوریل حجم صادرات نفت عربستان 1.3 میلیون بشکه در روز به آمریکا بود. البته برخی نفتکش‌های سعودی هنوز مقصد خود را مشخص نکرده‌اند اما در صورتی که این روند ادامه پیدا کند شاهد سقوط صادرات نفت عربستان به آمریکا به کمترین میزان در 35 سال گذشته خواهیم بود. 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نفت عربستان صادرات آمریکا کاهش کمترین میزان در 35 سال گذشته صادرات نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۱۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد

کاهش قیمت سکه طی یک هفته گذشته نزدیک به ۳ میلیون تومان بود. روند قیمتی بازار نشان می‌دهد که زیان سکه‌بازان در ۷ روز گذشته ۵.۵ درصد بود و هر قطعه سکه امامی به قیمت ۴۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان رسید.

سکه امامی البته در روز سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت‌ماه وارد کانال ۴۱ میلیون تومان شد، اما دوباره به کانال بالاتر بازگشت.

قیمت نیم‌سکه هم یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۵۰۰ هزار تومان کاهش قیمت در هفته گذشته داشت.

در حال حاضر هر قطعه سکه امامی ۴۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان، سکه بهار آزادی ۳۹ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان، نیم سکه ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

اما در این میان، زیان خریداران طلا در هفته گذشته در حدود ۸ درصد بود؛ به طوری که هر گرم طلای ۱۸عیار ۳۰۶ هزار تومان کاهش قیمت داشت. در حال حاضر هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار ۳ میلیون و ۵۲۳ هزار تومان قیمت دارد. هر مثقال طلا هم ۱۵ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان بود.

نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر در همین رابطهه درباره وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا می‌گوید: در هفته‌ای که گذشت، اونس جهانی طلا میانگین ۴۴ کاهش اونس جهانی طلا را داشتیم؛ البته میزان کاهش تا ٨٠ دلار هم رسید، اما نوسانات طی دو روز اخیر، این میزان کاهش را کمتر کرد.

وی متذکر می‌شود: به‌تبع روند نزولی قیمت‌ها در بازار‌های جهانی و همچنین با توجه به آرامش در بازار ارز داخلی و نوسان حداقلی نرخ ارز در داخل و همچنین نبود هیجان در اخبار سیاسی و اقتصادی جهان، بازار سکه و طلای داخلی نیز به‌دور از هرگونه التهاب، روند کاهشی قابل توجهی را تجربه کرده است.

این مقام صنفی در پایان بر رکود حاکم بر بازار و نبود تقاضا تاکید و نسبت به ادامه این روند که از سال گذشته بر بازار حکمفرما شده و از ابتدای سال جاری نیز تشدید شده است، ابراز نگرانی می‌کند.

منبع: خبرآنلاین

tags # قیمت سکه ، قیمت طلا سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات