Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نهاد حقوق بشر سازمان ملل پس از بازبینی متن قطعنامه نام ایالات متحده را حذف کرد.

۴۷ عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل با اجماع نسخه اصلاح شده این قطعنامه را تصویب کردند که در ابتدا توسط کشورهای آفریقایی برای بحث فوری ارائه شده بود.

میشل باشلت کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد همچنین روز سه شنبه در شورای حقوق بشر در ژنو از کشورها خواست تا گذشته خود را بررسی کرده و به درک بهتری از مسأله تداوم «تبعیض سیستماتیک» برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس این کشور را «وحشیگری ناتمام» خواند و افزود: این نماد نژادپرستی سیستماتیک است. 

باشلت گفت: این مساله بیانگر استفاده افراطی مأمور اجرای قانون از زور نادرست علیه مردم آفریقایی‌تبار، رنگین‌پوستان، بومیان و اقلیت‌های قومی و نژادی در بسیاری از کشورهای دنیاست.

وی افزود: در پشت خشونت‌های نژادی امروز، نژادپرستی سیستماتیک و سیاست‌های تبعیض‌آمیز، ناکامی در مقابله با میراث دوره تجارت برده و استعمار قرار دارد.

باشلت تأکید کرد که کشورها لازم است «قرن‌ها خشونت و تبعیض را از طریق عذرخواهی رسمی، بیان واقعیت و پرداخت غرامت جبران کنند».

قطعنامه محکومیت نژادپرستی ساختاری و وحشیگری پلیس در حالی در سازمان ملل تصویب می شود که آمریکا در چهار هفته گذشته با اعتراضات سراسری در مخالفت با قتل جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی مواجهه بوده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حقوق بشر سازمان ملل متحد شورای حقوق بشر سازمان قتل نژادپرستی سازمان ملل حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۲۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع وارس ۱۴۰۳ | چه میزان سود تصویب شد؟

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، امروز مجمع عمومی عادی سالیانه(نوبت دوم) شرکت سرمایه گذاری ارس صبا با حضور سهامداران برگزار شد. در این مجمع گزارش فعالیت هیئت مدیره منتهی به ۳۰ آذرماه ۱۴۰۲، گزارش حسابرس اصلی و مصوبات مجمع مورد بررسی قرار گرفت: ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000J1a

دیگر خبرها

  • تأکید سازمان همکاری اسلامی بر حق تحصیل دختران در افغانستان
  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • مجمع وارس ۱۴۰۳ | چه میزان سود تصویب شد؟
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • گران‌فروشی چه مجازاتی دارد؟
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها (فیلم)
  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند