Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@23:51:27 GMT

عضو هیئت مدیره کانون انبوه سازان کشور:

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۲۶۵۸

عضو هیئت مدیره کانون انبوه سازان کشور:

 با توجه به اوضاع نامناسب بازار مسکن و قیمت های نجومی خرید و فروش و اجاره مسکن گفتگویی را با #اسفندیار_سلطانی رئیس انجمن انبوه سازان زنجان و عضو هیئت مدیره کانون انبوه سازان کشور انجام دادیم تا راه کارهای پیش رو برای خروج از این شرایط بحرانی مورد بررسی قرار گیرد؛ سلطانی که در میان فعالین حوزه مسکن به صراحت لهجه و بیان شفاف و بی پرده مسائل معروف است به موضوعاتی اشاره نمود که بی شک می تواند در این آشفته بازار رسم العینی برای متولیان امر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان اولین سوال، جناب آقای سلطانی حال امروز بازار مسکن چگونه است؟

به نظرم پاسخ این سوال ناگفته پیداست، بازار مسکن و صنعت مسکن سازی امروز در حالت احتضار قرار دارد، با تغییر دولت ها و به تبع آن وزرای بخش مسکن شاهد تصمیمات سلیقه ای و غیر کارشناسی در این حوزه حیاتی و استراتژیک بودیم و از سوی دیگر نیز متاسفانه کمیسیون عمران مجالس پیشین به دلیل حضور برخی افراد غیر متخصص در راس این کمسیون و عدم شناخت کافی از حوزه مسکن و قوانین پیرامون آن و عدم مشورت با کارشناسان این حوزه نتوانست وظیفه قانون گذاری و بخصوص نظارتی را به نحو شایسته و بایسته انجام بدهد و همه این دلایل باعث شد تا امروز شاهد این آشفته بازار و بحران در بازار مسکن باشیم البته بحث های ریز کارشناسی در این خصوص فراوان است که در فرصت های مقتضی دیگر بصورت مفصل به این مسائل خواهم پرداخت.

به عنوان یک فعال و متخصص حوزه مسکن راهکار جنابعالی برای ساماندهی این وضعیت آشفته چیست؟

برای این کار چند راهکار اساسی وجود دارد که بنده در مصاحبه های قبلی خود بصورت مبسوط به آنها اشاره نموده ام از جمله می توان به صنعتی سازی بخش مسکن اشاره کرد، با صنعتی سازی و ارائه گارانتی از سوی انبوه ساز هم قیمت مسکن کاهش می یابد و هم خیال خریدار یا مستاجر از استحکام و کیفیت مسکن راحت می شود؛ حمایت اساسی و ضابطه مند دولت از بخش خصوصی در حوزه مسکن از جمله دیگر راه کارهای موجود برای ساماندهی این آشفته بازار موجود است، براساس قانون دولت دولت موظف است هرسال بین ۱۱ تا ۱۳ درصد از کل بودجه های عمرانی کشور را به موضوع مسکن تخصیص دهد و شوراهای هر شهر در بافت های فرسوده حداقل دو طبقه پاداش ارائه دهند تا امر ساختمان سازی در آن مناطق تسهیل شود اما نه در ایام ماضی که وضعیت اعتبارات عمرانی تا حدود زیادی مطلوب بود شاهد اجرای این قانون بودیم و نه امروز که البته با توجه به شرایط تحریمی و اقتصادی کشور این عدم حمایت تا حدودی قابل توجیه است اما نافی کم کاری دولت در این خصوص نیست زیرا می شود با مشورت کارشناسان حوزه مسکن راهکار جایگزین یافت؛ مسکن اجاره ای از دیگر راهکارهایی است که امروزه در اکثر کشورهای دنیا اجرا می شود اما در کشور ما با دستور وزیر اسبق راه و شهرسازی متوقف شد که امیدواریم با اجرایی شدن دوباره این طرح دغدغه زوج های جوان در زمینه تامین مسکن در آغاز زندگی برطرف شود.

با توجه به تحولات سیاسی کشور و شروع به کار مجلس یازدهم و اظهار نظرات صورت گرفته توسط برخی از نمایندگان مجلس و بخصوص اعضای کمیسیون عمران آیا افق روشنی برای بهبود وضعیت مسکن متصور است؟

ترکیب نمایندگان مجلس یازدهم و بخصوص کمیسیون عمران این مجلس طوری است که می شود به آینده این مجلس و کمیسیون عمران و تصمیم گیری هایش در حوزه مسکن امیدوار بود به شرط آنکه حوادث و اشتباهات گذشته را چراغ راه آینده قرار بدهند، شرط اول و اصلی در این خصوص استفاده از یک فرد متخصص و دارای تحصیلات و سابقه مربوطه در راس این کمیسیون می باشد و شرط اساسی بعدی که بدون آن تصمیمات اتخاذ شده کما فی سابق ناقص و غیر سازنده خواهد بود، بهره گیری و استفاده از کارشناسان صاحب نظر در حوزه مسکن می باشد.

در پایان امیدواریم نمایندگان ولایی مجلس یازدهم بتوانند با تصمیمات صحیح و وضع قوانین مناسب و فعال نمودن سیستم نظارتی، کشتی طوفان زده صنعت مسکن را همپای دیگر صنایع کشور به ساحل آرامش برسانند تا امیدواری ها به آینده کشور در گام دوم انقلاب بیش از پیش پررنگ تر شود.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۲۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم دوم استقلال زنده می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، نخستین جلسه هیئت مدیره باشگاه استقلال پس از واگذاری 85 درصد سهام این باشگاه به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، امروز (یکشنبه) برگزار شد.

یکی از محورهای جلسه، تأکید علی عسگری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به تشکیل تیم «ب» استقلال در جهت پشتوانه تیم بزرگسالان و فروش بازیکنان و درآمدزایی بود.

بحث استعدادیابی و مسئولیت اجتماعی و ... دیگر مباحثی بود که از سوی علی عسگری مطرح شد و در هیئت مدیره باشگاه استقلال پیرامون آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

باشگاه استقلال در سالیان دور تیم «ب» داشت که مقرر شد مجددا این اتفاق بیفتد و سهامدار جدید آبی‌ها دستور با راه‌اندازی هرچه سریع‌تر تیم دوم داده است.

دیگر خبرها

  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • خطیر در استقلال ماندنی شد
  • تیم دوم استقلال زنده می‌شود
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش