Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@01:57:45 GMT

«تماشاخانه» صحنه‌ای برای هنرمندان جوان است

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۲۸۲۸

«تماشاخانه» صحنه‌ای برای هنرمندان جوان است

تهیه کننده برنامه رادیویی «تماشاخانه» گفت: این برنامه فرصتی برای شنیده و دیده شدن است و محفلی‌ است تا جوانان هنرمند هنرهای نمایشی، ضمن معرفی گروه‌های خود بتوانند از تجربیات چهره‌های سرشناس و استادان دانشگاه بهره‌مند شوند.

«حسین خلیل‌نژاد» در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: در «تماشاخانه» هر هفته یکی از چهره‌های مطرح تئاتر در قالب جمله ای کوتاه برنامه را به مخاطبان تقدیم می‌کند و تاکنون هنرمندانی چون فرهاد آییش، افسانه بایگان، بهار و برزو ارجمند، شهین تسلیمی، حسین مسافرآستانه، انوش معظمی، شیرین بینا، حسن اسدی، سوگل طهماسبی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در این بخش همراه و یاور «تماشاخانه» رادیوجوان بوده‌اند.

وی ادامه داد: گزارش از پشت صحنه‌ تئاترهایی که مهجور اما متشکل از استعدادهای جوان هستند، مورد توجه این برنامه بود که با شیوع کرونا، روند کار تغییر پیدا کرد. در این مقطع تماشاخانه، طی فراخوانی از طریق فضای مجازی از گروه‌های تئاتری درخواست کرد تا نمایشنامه خوانی‌های مجازی خود را برای این برنامه ارسال کنند که با استقبال خوب گروه‌های تئاتری از سراسر ایران مواجه شده و در اتفاقی نادر، یک گروه تئاتر که اعضاء آن را جوانان ایرانی ساکن ۱۱ کشور دنیا ، تشکیل می دادند، نمایشنامه خوانی مجازی خود را برای این برنامه ارسال کردند.

این تهیه کننده تاکید کرد: اما در بخش «سرزده» و با توجه به اوضاع کرونایی تئاتر، تماشاخانه‌ رادیو جوان به سراغ چهره‌های محبوب می‌رود و به صورت تلفنی از حال و احوال آنها پرسید؛ چهره‌هایی مثل رضا رویگری، جهانبخش سلطانی، امین زندگانی و مالک احدپور سراج از جمله هنرمندانی بودند که با آنها گپ و گفتی کوتاه داشتیم.

خلیل نژاد اظهارداشت: «تماشاخانه» در روزهای کرونایی هم‌پای هنرمندان جوان و متعهد تئاتر بود و تلاش کرد تا بخشی از پویش همدلی در تئاتر را انعکاس دهد. حسین پورکریمی بازیگر جوان تئاتر نیز در یکی از برنامه‌ها به ارائه گزارشی از فعالیت خود و دوستانش در تولید ماسک و یاری رساندن به خانواده های بی بضاعت، پرداخت.

وی افزود: این برنامه سعی کرده پلی میان نسل جوان و پیشکسوتان این رشته باشد و در راستای همین هدف مهم‌، پای صحبت پیشکسوتان و چهره‌هایی چون فرهاد آییش، افسانه بایگان، تاج‌بخش فناییان، داریوش مودبیان، حسین مسافرآستانه، دکتر مهدی حامدسقایان و... نشسته‌ایم. اما نام‌های بزرگی در تئاتر هستند که گرچه وجودشان دربین ما نیست، آثار و برکات حضورشان تا ابد در هنرهای نمایشی، چراغ راه خواهد بود.

وی تاکید کرد: بخش «آن سوی ابرها» به معرفی چهره‌های به آسمان پرکشیده می‌پردازد و سعی دارد در دقایقی کوتاه، برای نسل جوان، یادآوری کند که در راه چه بزرگانی قدم گذاشته‌اند. «دلگویه» بخش جدیدی‌ است در برنامه‌ تماشاخانه که در آن‌ برزو و بهار ارجمند، سوگل طهماسبی و پوراندخت مهیمن حضور داشته‌اند.

به گزارش فارس، «تماشاخانه» کاری از گروه اندیشه رادیوجوان به تهیه‌کنندگی حسین خلیل‌نژاد و اجرای حسام خلیل‌نژاد است که جمعه‌ها عصر ساعت ۱۶:۳۰ به روی آنتن می‌رود.

علاقه مندان می‌توانند از طریق شماره تماس ۲۲۰۴۰۰۰۰ و ۲۲۰۵۰۹۵۲، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۸۸۱ و وب سایت رادیو جوان به نشانی www.radiojavan.ir با این برنامه‌ها در ارتباط باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تهیه کننده هنرمندان رادیو فضای مجازی تهیه کننده هنرمندان رادیو فضای مجازی خلیل نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۲۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید

به گزارش خبرگزاری مهر، لیلا بلوکات بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران پس از سال‌ها دوری از بازی در تئاتر، با نمایش «خارشتر» روی صحنه می‌رود.

این اثر نمایشی به نویسندگی هدی آهنگر و کارگردانی سیدعلی موسویان و تهیه‌کنندگی وحید کریمی به‌زودی میزبان علاقه‌مندان خواهد شد.

از فعالیت‌های تئاتری لیلا بلوکات می‌توان به بازی در نمایش‌های «شکار مرغابی»، «رام کردن مرد سرکش»، «خرده جنایت‌های زن و شوهری»، «هفت عصر، هفتم پاییز»، «شیروانی داغ»، «ماسک»، «اولئانا»، «هوس و هفت دقیقه»، «روز سیاوش» و… اشاره کرد.

در نمایش «خارشتر» علاوه بر لیلا بلوکات دیگر بازیگران مطرح تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران نیز حضور دارند که اسامی آن‌ها و دیگر اطلاعات اجرا به‌زودی اعلام می‌شود.

تمرین‌های این نمایش آغاز شده و در حال گذراندن مراحل آماده‌سازی است.

کد خبر 6091061 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • عکسی از چهره متفاوت و ویلچرنشینی بهروز افخمی | مشکل او چیست؟
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • بازیگران و عوامل «گنجشک مفرغی» معرفی شدند
  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور همراه با شرم و حیای نوید محمدزاده
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • قدردانی از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان