Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه سی ان ان گزارش داد که فرمانده ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» به دلیل آنچه مدیریت ضعیف در برابر شیوع ویروس کرونا خوانده شده، مقصر شناخته شده، از پست خود اخراج و تنزل درجه نیز داده خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، شبکه خبری سی ان ان به نقل از یک مقام وزارت دفاع آمریکا و همچنین مقامات کنگره این کشور گزارش داد که بعد از دو ماه تحقیق و بررسی نیروی دریایی ارتش آمریکا تصمیم گرفته است که فرمانده ناو هواپیمابر تئودور روزولت دیگر به پست خود باز نگردد و وی را فاقد توانایی لازم برای این پست تشخیص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی ان ان به نقل از این منابع افزود: تحقیقات پنتاگون درباره شیوع ویروس کرونا در این ناو نشان داده است که کاپیتان «برت کروزیر» تصمیمات بسیار ضعیفی در این زمینه اتخاذ کرده است و دیگر به هیچ عنوان به کار خود بازنخواهد نگشت و در ناوهای دیگر نیز به خدمت گرفته نخواهد شد.

سی ان ان به نقل از این منابع اضافه کرده است که پنتاگون همچنین تصمیم گرفته است ژنرال «استوارت بیکر»فرمانده این ناو گروه تهاجمی را به خاطر تصمیمات ضعیف در برابر این بحران مقصر قلمداد کند و روند ارتقای درجه وی را نیز متوقف کند.

«مایکل گیلدای» رئیس عملیاتهای نیروی دریایی آمریکا روز جمعه به خبرنگاران گفته، کاپیتان کروزیر که در ماه آوریل اخراج شده مقصر شناخته شده و مدیریت سوال برانگیزی در مواجه با شیوع ویروس کرونا در ناو روزولت داشته است.

وی افزود: کروزیر دیگر به عنوان فرمانده ناو تئودور روزولت و هر ناو دیگری منصوب نخواهد شد و استعفا خواهد کرد.

شیوع ویروس کرونا در میان خدمه و نظامیان ناو هواپیما بر روزولت و ابتلای بیش از هزار نفر در این کشتی و انتشار اطلاعات مربوط به آن باعث بروز جنجالهایی در نیروی دریایی آمریکا شده بود.

برت کروزیر طی نامه‌ای به مقامات آمریکا درباره شرایط حاد شیوع ویروس کرونا در این ناو هشدار داده و از آنها خواسته بود که اقدام سریعی در این باره انجام دهند. درز این نامه به رسانه‌ها در اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) منجر به اخراج این فرمانده شد که وی نیز به ویروس کرونا مبتلا شده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بحران کرونا وزارت دفاع آمریکا ناو هواپیمابر روزولت شیوع ویروس کرونا فرمانده ناو سی ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۲۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمان الصادقون تاکید کرد که سخنان «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد به مثابه مداخله آشکار این کشور در امور داخلی عراق است.

وی افزود: باید فوراً یک موضع گیری ملی یکپارچه علیه سفیر آمریکا و اخراج وی از عراق اتخاذ شود.

الصالحی تصریح کرد: رومانسکی به شدت شأن عراق، ملت و دولت این کشور را پایین آورده است. ما نسبت به پیامدهای تحرکات سفیر آمریکا بر حاکمیت عراق هشدار می دهیم.

«عباس المالکی» فعال سیاسی عراقی نیز روز گذشته تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد به دنبال گسترش انحرافات اخلاقی در جامعه عراق و اجرای پروژه های مخرب خود است.

وی افزود: مخالفت آمریکا و انگلیس با تصویب قانون مبارزه با فحشاء در عراق به این دلیل انجام می شود که واشنگتن از انحرافات اخلاقی به عنوان وسیله ای برای اجرای سیاست های خود در برخی کشورهای منطقه از جمله عراق استفاده می کند.

پیشتر نیز «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق به ویژه تصویب قانون مبارزه با فحشاء دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

کد خبر 6094024

دیگر خبرها

  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • هشدار دانشگاه کلمبیا درباره احتمال اخراج دانشجویان
  • دانشگاه کلمبیا درباره احتمال اخراج دانشجویان هشدار داد
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس