Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@14:20:46 GMT

«داغ جدایی» شنیدنی شد/ آلبومی به یاد ساز فرهنگ شریف

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۳۷۱۶

«داغ جدایی» شنیدنی شد/ آلبومی به یاد ساز فرهنگ شریف

به گزارش خبرنگار مهر، «داغ جدایی» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار بازار نشر آثار موسیقایی است که چندی پیش در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

«تصنیف در مایه دشتی» مشتمل بر آثار «داغ جدایی»، «تصنیف»، «دکلمه» و «ضربی نوازی» و «تصنیف در مایه اصفهان» مشتمل بر آثار «مرهم دل»، «پیش درآمد»، «دکلمه»، «آواز و تصنیف» و «ضربی نوازی» بخش‌های مختلف این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا پویا فر نغمه‌پرداز و نوازنده تار، پیمان پورشکیبایی خواننده ترانه‌ها، مازیار حیدری نوازنده بم تار، رضا جدیدی نوازنده تمبک، صادق تعریف نوازنده کمانچه، مجید مظاهری نوازنده کمانچه، مریم نظامی نژاد گوینده، زهرا مظفری، بنفشه نصیری نژاد، منیژه خاکشور، هستی احمد عطار هم خوانان؛ عوامل اجرایی آلبوم «داغ جدایی» هستند.

صدابرداری قطعه «داغ جدایی» در استودیو «پارت» و صدابرداری قطعه «مرهم دل» در استودیو «گرزمان» انجام گرفته است. ضمن اینکه امیر بابایی میکس و مسترینگ، فرانک فردوسی، علیرضا جزندری و صالحه بهرام پور طراحان گرافیک، فاطمه پویا فر عکس و علیرضا پویا فر تهیه کننده این آلبوم موسیقی هستند که «مکتب خانه یحیی» پخش آن را به عهده دارد.

محمدرضا پویافر یکی از دست‌اندرکاران تولید این آلبوم در یادداشتی به بهانه انتشار اثر «داغ جدایی» نوشته است: «سالیان سرگشتگی‌ام در پی سازی که توان پاسخگویی به زیبایی‌ها و ظرایف سبک نوازندگی استاد گرانقدرم، فرهنگ شریف، را داشته باشد، هرگز فراموش نخواهم کرد. سازهای قدیمی خویش را بارها و بارها آزموده‌ام. نه! آن نغمه‌های ملکوتی که در محضر استاد یگانه‌ام به گوش جان شنیده بوده، گویی سَرِ تکرار نداشتند، تا دست تقدیر عاشقانه مرا پاسخ داد.

تار استاد مازیار حیدری، سازی که تمامی ویژگی‌های آوایی و نوایی مطلوب مرا، همانند تار یحیی استاد فرهنگ شریف پاسخ داد و این آلبوم حاصل شور و شگفتی من از رسیدن به دل خواسته خویش است.»

محمدرضا پویا فر از جمله هنرمندانی است که دوره آموزش هنری خود در رشته نوازندگی و آهنگسازی ساز تار را نزد استادانی چون جلیل شهناز، فرهنگ شریف و فریدون حافظی آموخته است. وی همچنین از راهنمایی‌های بزرگان دیگری چون همایون خرم و پرویز یاحقی نیز بهره برده است. ضمن اینکه برگزاری کنسرت، تولید آلبوم‌های موسیقی و حضور در حوزه آهنگسازی موسیقی ایرانی از جمله فعالیت‌های این هنرمند محسوب می‌شود.

آلبوم با مجوز شماره ۳۳۵۸-۱۳۹۸ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره ثبت کتابخانه ملی به شماره ۲۷۶۶۸ منتشر شده است.

کد خبر 4952525 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: آلبوم موسیقی فرهنگ شریف موسیقی ایرانی فیلم سینمایی ویروس کرونا برنامه تلویزیونی تئاتر ایران موسیقی ایرانی شبکه پنج سیما محمدعلی کشاورز رادیو نمایش سازمان سینمایی شبکه دو سیما سازمان صداوسیما برنامه رادیویی سریال ایرانی فرهنگ شریف داغ جدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۳۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایدئال‌گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرهاد بشارتی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درباره رویداد ملی جایزه جوانی جمعیت عنوان کرد: در سال‌های اخیر جمعیت به سمت میانسالی سوق پیدا کرده است و این شاید از جهتی خوب باشد، اما منفی هم محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مردم فرزندآوری در ذهنشان سخت شده و به نوعی ایده آل گرا شده‌اند، گفت: کاهش جمعیت نسل جوان در بلندمدت اثرات منفی خود را می‌گذارد. شرایط باید به گونه‌ای باشد که اذهان نسبت به فرزندآوری سهل گیر‌تر شوند. بشارتی در ادامه افزود: مردم نسبت به فرزندآوری باید خوش بین شوند چرا که جامعه اگر به سمت کهنسالی سوق پیدا کند، آسیب‌هایش زیاد است. جامعه جوان پویا است و آینده کشور را می‌تواند بسازد، وگرنه در آینده باید به فکر این باشیم که چه کسانی و چطور از سالمندان نگهداری کند و چه کسانی به فکر ساختن مملکت باشند.

این هنرمند شناخته شده اظهار داشت: الان مدتی است که در آثار تلویزیونی شاهد انعکاس توجه به فرزندآوری هستیم منتها فقط با تبلیغات کار پیش نمی‌رود، اثرش باید در جامعه دیده شود و در کنارش تبلیغات هم صورت بگیرد. هنرمند هم دراین زمینه نقش موثری دارد. وی با اشاره به سیاست‌های تشویقی دولت برای جوانی جمعیت گفت: اینها باید عملی شود، هنوز اول سال هستیم و گرانی اجناس، کرایه خانه‌ها، ماشین و احتیاجات مردم سر به فلک کشیده دراین زمینه باید خیلی مراقبت شود تا مردم بتوانند به فرزندآوری فکر کنند. دولت می‌بایست تمهیدات عملی را جلوی پای خانواده‌ها بگذارد

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معماری و شهرسازی، آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است 
  • معماری آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است + تصویر
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • ◄ کدهای دستوری دریافت رمز دوم پویا تمامی بانک‌ ها
  • ایدئال‌گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • مسعود فروتن «همسر» را شنیدنی کرد
  • «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت/ مسعود فروتن «همسر» را شنیدنی کرد
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!