Web Analytics Made Easy - Statcounter

امضای قرارداد دریافت وام جدید توسط پاکستان درحالی صورت می‌گیرد که میزان بدهی خارجی این کشور تا پایان ماه مارس امسال به ۸۶.۴ میلیارد رسید. با این حال دولت «عمران‌خان» برای بازپرداخت وام‌های سابق همزمان با کاهش ذخایر ارزی پاکستان در تکاپوی دریافت وام ۱۵ میلیارد دلاری برای سال مالی آینده این کشور است. 

براساس گزارش روز شنبه منابع رسمی پاکستان، مراسم امضای توافقنامه‌ها برای دریافت وام از بانک جهانی، بانک توسعه آسیا و بانک توسعه زیرساخت‌های آسیا در شهر اسلام‌آباد و با حضور «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این توافقنامه‌ها شامل سه وام ۵۰۰ میلیون دلاری با هدف تقویت برنامه پاسخگویی فعال به ویروس کرونا و پشتیبانی از اقدامات پاکستان، حمایت از تقویت نظام درمانی و کاهش تاثیرات اجتماعی اقتصادی و تضمین سرمایه گذاری‌های انسانی، تقویت سیستم بهداشتی و شبکه‌های ایمنی ملی، ارائه آموزش‌های ضروری و حمایت از سهم زنان در بهره وری اقتصادی، است. 

بانک جهانی، بانک توسعه آسیا و بانک توسعه زیرساخت‌های آسیا قرار است تا چند روز آینده وام یک و نیم میلیارد دلاری را به دولت پاکستان پرداخت کند. 

دولت پاکستان که تداوم پرداخت بدهی‌های خارجی را موجب دشوار شدن مبارزه با شیوع کرونا می‌داند، موضوع نرمش و تسهیل فوری درخصوص پرداخت این بدهی‌ها را با بسیاری از کشورهای منطقه و جهان از جمله چین، روسیه، انگلیس، آمریکا، کشورهای عربی و دولت‌های اروپایی مطرح کرده بود. 

وزیر امور خارجه پاکستان ۲۲ خردادماه امسال اعلام کرد که این کشور برای بازپرداخت بدهی‌های خارجی خود که حجم آن بیش از ۱۲ میلیارد دلار برآورد شده است، توانست از صندوق بین المللی پول فرصت یکساله دریافت کند. 

براساس این طرح، تعلیق بازپرداخت وام‌های خارجی پاکستان تا دسامبر ۲۰۲۰ برقرار می‌ماند و ازسرگیری این فرآیند تا قبل از ژوئن سال ۲۰۲۲ محقق نخواهد شد. 

در عین حال ناظران اقتصادی در پاکستان می‌گویند: دولت عمران‌خان درصدد دریافت ۱۵ میلیارد دلار وام جدید است و این رقم در صورت نهایی شدن بالاترین وامی خواهد بود که توسط این کشور تنها در یک سال گرفته می‌شود. 

گفته می‌شود هدف اساسی دولت پاکستان برای دریافت این میزان وام خارجی، کاهش بهره وام‌های خارجی که این کشور در ماهها و سال‌های اخیر دریافت کرده است و همچنین افزایش ذخایر ارزی پاکستان، خواهد بود. 

برچسب‌ها ویروس کرونا پاکستان بانك جهانی بانك توسعه آسيايی پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا پاکستان بانك جهانی بانك توسعه آسيايی ویروس کرونا پاکستان بانك جهانی بانك توسعه آسيايی دریافت وام بانک توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۴۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است

نماینده مردم مهاباد گفت: مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

به گزارش ایلنا، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجودعدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، به ایلنا گفت: در این مساله سردرگمی در بحث وام ازدواج و فرزندآوری وجود دارد، البته افزایش آن تصویب شد، اما معمولا در ابتدای سال بانک‌ها اعتبارات لازم برای پرداخت آن را دریافت نکرده‌اند و در نتیجه از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استنکاف می‌ورزند.

وی ادامه داد: البته این موضوع شامل انواع دیگر تسهیلات بانکی هم می‌شود و به کلی پرداخت وام در کشور تعطیل شده است، برای بخش تولید مشاهده می‌کنید که نرخ سود تسهیلات از ۱۸ درصد به ۲۳٪ رسید و ۵٪ افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

دیگر خبرها

  • ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • ‏جزییات پرداخت ارز حجاج/ ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • کلاهبرداری دریافت وام در کانال تلگرامی
  • بانک‌ها برنامه‌های خود برای تحقق شعار سال را ارائه کنند
  • راهنمای کامل دریافت ارز مسافرتی در سال ۱۴۰۳+ فیلم
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت
  • شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳