Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مجید فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر با بیان اینکه ایرانشهر با داشتن آب و هوای مساعد به عنوان قطب کشاورزی در سیستان و بلوچستان مطرح است اظهارداشت: متوسط برداشت سیب‌زمینی در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان ۴۰ تا ۴۵ تن بوده که از این سطح بیش‌از ۶ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  بیان کرد: سانتینا، آرکولا و آریندا از جمله ارقام سیب‌زمینی کشت شده در زمین‌های کشاورزی شهرستان ایرانشهر هستند.

مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: کاشت سیب‌زمینی در این شهرستان از دی آغاز و برداشت آن نیز از اردیبهشت انجام و تا دهم خرداد ادامه دارد.

او  افزود: سیب زمینی بهاره ایرانشهر زمانی وارد بازار شد که بازار‌های مصرف با کمبود این محصول روبه‌رو بودند از این رو نقش مهمی در متعادل‌سازی عرضه، مصرف و همچنین تثبیت قیمت این محصول در بازار مصرف داشت.

فیاضی اظهارداشت: سیب‌زمینی ایرانشهر علاوه‌بر تامین نیاز سیستان و بلوچستان به استان‌های خراسان رضوی، کرمان و هرمزگان صادر شده است.

او اظهارداشت: بیش‌از ٣٠٠ نفر در کاشت و برداشت سیب‌زمینی شهرستان ایرانشهر مشغول بکار هستند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی برداشت سیب زمینی کشاورزان سیستان سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۴۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز قمرزاده عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: برداشت محصول چغندرقند از سطح پنج هزار و ۱۸۵ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دزفول آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: همچنین تعداد ۲۹ ماشین‌آلات کار برداشت چغندرقند را در شهرستان دزفول انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: پیش بینی شده حدود ۳۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع شهرستان دزفول برداشت و به ۱۲ کارخانه قند از جمله کارخانه قند بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان، همدان، قزوین، مرودشت، چهارمحال، اهواز، شوش، اسلام آباد، کوار، فسا و اقلید منتقل ‏شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول همه ساله به صورت پاییزه کشت می‌شود.

کد خبر 6088141

دیگر خبرها

  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان