Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:05:27 GMT

دانش‌آموزان استثنایی در ایام کرونا بیکار نبودند

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۴۹۰۹

دانش‌آموزان استثنایی در ایام کرونا بیکار نبودند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری از فعالیت مجازی مدارس استثنایی در ایام کرونا خبر داد.

خداکرم حیدری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فعالیت‌های آموزشی صورت گرفته شده در ایام کرونا در مدارس استثنایی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری مدارس استثنایی تعطیل و حضور دانش‌آموزان استثنایی در مدارس ممنوع بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: تعدادی از دانش‌آموزان مدارس استثنایی از نظر سیستم ایمنی بدن در وضعیت مطلوبی قرار نداشتند و اکثر آن‌ها با مشکل روبرو  و نیازمند مراقبت بیشتری بودند به همین دلیل حضور آن‌ها به‌ صورت گروهی در مدارس ممنوع شده ‌بود.

وی با اشاره به حضور دانش‌آموزان مدارس استثنایی برای بررسی و رفع اشکال، ادامه داد: دانش‌آموزانی که از نظر سیستم ایمنی بدن مشکلی نداشتند و وضعیت بدن آن‌ها عادی بود صرفا برای رفع اشکال به صورت حضوری در مدارس حاضر شدند.

حیدری در ادامه بیان کرد: آموزش به صورت مجازی و آنلاین برای دانش‌آموزان استثنایی در ایام ویروس کرونا دایر شد و فعالیت خود را به صورت جدی ادامه دادند.

وی از وجود بیش از ۵۰ مدارس استثنایی در چهارمحال و بختیاری خبر داد و توضیح داد: از این تعداد نزدیک به ۶ مدرسه مربوط به اختلالات یادگیری دانش‌آموزان در دوره ابتدایی و ۴۶ مدرسه، استثنایی است که در دوره‌های مختلف ابتدایی، راهنمایی و متوسطه مشغول به فعالیت هستند و در گرایش‌های مختلف از جمله کم‎توان ذهنی، ناشنوایان و نابینایان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

حیدری با اشاره به تفاوت آموزش با توجه به گرایش در مدارس استثنایی، اضافه کرد: دانش‌آموزانی که از کتاب‌های آموزشی عادی استفاده می‌کردند، در مدارس عادی برحسب نظر شورای مدرسه در فاصله زمانی، برنامه امتحانی مشخص ‌و از قبل هماهنگ شده با والدین و دانش‌آموزان به صورت مجازی و آنلاین از آن‌ها آزمون گرفته‌شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در ادامه عنوان کرد: در بحث وضعیت آموزشی دانش‌آموزان مدارس استثنایی تعدادی از آن‌ها در دوره ناتمام هستند و گروهی از دانش‌آموزان در مقاطع پیش‌دبستانی و آمادگی قرار دارند و این مقاطع جزء پایه‌های رسمی آموزش و پرورش استثنایی است و در پایان ادریبهشت ماه سال جاری پایان آموزش آن‌ها اعلام شد و حدود ۱۵ درصد از کتاب‌های این گروه از دانش‌آموزان در فضای آموزشی و به صورت آنلاین به آن‌ها آموزش داده شد و برنامه آموزشی دقیق و مطابق با برنامه هفتگی به آن‌ها ارائه و آموزش به اتمام رسید.

حیدری در پایان یادآور شد: بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از دانش‌آموزان استثنایی در ایام کرونا و آموزش مجازی و آنلاین هیچ‌گونه دسترسی به فضای مجازی نداشتند که از طریق درسنامه، پرسش و پاسخ، آزمون‌های از قبل طراحی شده و آموزش به صورت خلاصه از طریق عوامل اجرایی مدارس در اختیار این دانش‌آموزان قرار گرفت و پاسخ‌ها و بازخوردها در بازه زمانی مشخص جمع‌آوری شده و رفع اشکال برای این گروه از دانش‌آموزان استثنایی صورت می‌گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی منطقه چهارمحال و بختیاری ویروس کرونا مدارس استثنایی دانش آموزان استثنایی آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری استثنایی در ایام مدارس استثنایی دانش آموزان ایام کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۴۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ۸۳۶۸ طرح مدرسه‌سازی فعال در کشور وجود دارد که با تزریق بودجه پیش‌بینی شده سال ۱۴۰۳ امید می‌رود درشش ماهه اول ۲ هزار طرح که حدود ۱۰ هزار کلاس است به دانش‌آموزان تقدیم شود.

به گزارش خبرگذاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حمیدرضا خان محمدی در سفر به استان بوشهر اظهار کرد: اولین ناو آمریکایی که از اینجا عبور کرد این جوانان بوشهری بودند که مقابل آمریکایی‌ها ایستادند، باید بدانیم اقتدار سرزمینی از دل مدارس بیرون می‌آید، دشمنان از طریق مرزها نمی‌توانند به ما نفوذ کنند و به همین دلیل از طریق فضای مجازی و مغزها سعی در نفوذ دارند و معلمان در اینجا حافظان مغزها هستند.

وی افزود: هشت مدرسه به ظرفیت ۵۴ کلاس امروز کلنگ‌زنی شد و این مدرسه ۱۲ کلاسه نیز امروز در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت، ۸۳۶۸ طرح مدرسه‌سازی فعال در کشور وجود دارد که با تزریق بودجه پیش‌بینی شده سال ۱۴۰۳ امید می‌رود در شش ماهه اول ۲ هزار طرح که حدود ۱۰ هزار کلاس است به دانش‌آموزان تقدیم شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با تشکر از خیران مدرسه‌ساز که در تجهیز مدارس همکاری داشته‌اند، گفت: خیران از ما جلوتر حرکت می‌کنند به‌طوری که عمده مدارس نوساز توسط خیران آغاز شده و توسط ما تکمیل شده است.

خان محمدی با بیان اینکه خلیج فارس متعلق به دانش‌آموزان است، باید قدر نعمت خلیج همیشه فارس را بدانید، اذعان کرد: خلیج فارس، خلیج صلح و دوستی است، تمام سوخت منطقه از این خلیج بیرون می‌آید و این امر را مدیون شهدا هستیم، شهدا جانشان را فداکردند تا ما در رفاه باشیم، دانش‌آموزان می توانند دین خون شهدا را با خوب درس خواندن ادا کنند، مدیون شهدایی مانند شهید مهدوی هستیم، ایرانی‌ها همیشه از زمان رئیسعلی دلواری شجاع بوده‌اند.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به هر هدفی تلاش زیاد نیاز است و هیچ موفقیتی به‌راحتی به دست نمی‌آید، هرکسی با تلاشش می‌تواند به اهدافش برسد، تصریح کرد: در روز معلم باید سپاسگزار معلمان خود باشیم، هر آنچه داریم از معلمان است، همه مسیر زندگی و تلاش‌هایمان از نگاه و بیان معلم است، پس برای معلمان خود سنگ‌تمام بگذارید، هر معلمی موفقیت دانش‌آموزانش را می‌خواهد.

کد خبر 749347

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • هشتاد درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • معلمی خاص برای دانش آموزان خاص
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد