Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@11:43:47 GMT

افزایش ۱۱ درصدی تولید آهن اسفنجی در کشور

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۴۹۲۳

افزایش ۱۱ درصدی تولید آهن اسفنجی در کشور

 جداول آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران حاکی است، کل تولید آهن اسفنجی پارسال بالغ بر ۲۷ میلیون و ۹۰۷ هزار تن ثبت شد و نسبت به ۲۶ میلیون و ۳۵۹ هزار تن عملکرد سال ۹۷ رشد ۶ درصدی داشت.

ایران پس از هندوستان دومین تولیدکننده آهن اسفنجی در سطح جهان محسوب می‌شود. برای حفظ و حتی ارتقا این جایگاه؛ هفت طرح فولاد استانی که سال‌ها متوقف مانده بود، از نیمه دوم ۱۳۹۲ کلید خورد که اکنون هریک از ظرفیت سالیانه تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدور ۹۴۲ هزار تن آهن اسفنجی

آمار عملکرد سال گذشته در زمینه صادرات آهن اسفنجی گویای دستیابی به رقم ۹۴۲ هزار تن است که در مقایسه با عملکرد سال ۹۷ که رقم ۵۳۳ هزار تن محقق شده بود، افزایش ۷۷ درصدی داشت.

صادرات آهن اسفنجی در نوبت اخذ عوارض صادراتی که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت از مهر ماه پارسال تعیین شد، قرار نداشت، اما از بهمن ۹۸ مشمول عوارض ۱۰ درصدی شد که این امر بر رویه صادرات این بخش تاثیر گذار بود.

مجموع صادرات دو ماهه آهن اسفنجی در سال ۹۸ برابر با ۱۵۸ هزار تن بود اما آمار عملکرد دو ماهه امسال در بخش صادرات آهن اسفنجی گویای دستیابی به صدور ۲۰ هزار تن از این محصول است که نسبت به دو ماهه ۹۸ بالغ بر ۸۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد. 

مصرف ظاهری آهن اسفنجی

بررسی آمارمصرف ظاهری آهن اسفنجی نشان می دهد که پارسال رقم ۲۶ میلیون و ۹۶۵ هزار تن ثبت شد و در مقایسه با رقم ۲۵ میلیون و ۸۲۶ هزار تن عملکرد سال ۹۷ افزایش چهار درصدی داشت.  

برچسب‌ها انجمن تولید کنندگان فولاد ایران ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد تنظیم بازار ستاد تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۴۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، سعید معین افزود: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه در کشور ۶ میلیون هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و دیم است، اظهارداشت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد.

وی گفت: با توجه به اثر آفت سن گندم در عملکرد تولید، تاکنون سطح مبارزه به یک میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار رسیده است.

معین اظهار داشت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

بر اساس این گزارش، درسال زراعی گذشته استان‌های کردستان، کرمانشاه و اصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.

در استان کردستان تاکنون ۲۳۰ هزار هکتار گندم علیه سن سمپاشی شده است و قرار است ۱۵۰ هزار هکتار دیگر صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • تاکسی های برقی وارد شد
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم