Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، جمال ندافی شنبه ۳۱ خرداد افزود: اگر فوتبالیست شدم از امکانات  شهر شیراز استان فارس استفاده کردم و نمی‌دانم چرا از تجربه پیشکسوتان که عمر خود را در فوتبال سپری کردند، بهره نمی‌برند.

ندافی که سال ۱۳۴۶ در شیراز متولد شده است، از ۱۰ سالگی به صورت رسمی فوتبالش را در تیم مبارزان شیراز و زیر نظر مهدی آصف و در زمین‌های خاکی این شهر آغاز کرده است و سپس در تیم‌های فجر شهیدسپاسی، برق شیراز، استقلال تهران، پلی اکریل اصفهان، نساجی مازندران و فتح تهران به مدت ۳۰ سال بازی کرده و بارها به تیم‌های مختلف ملی فوتبال دعوت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: زمانی که ما بازی می‌کردیم، فوتبال عشق بود اما به هنگامی که پول وارد این ورزش پر طرفدار شد، همه‌چیز از بین رفت زیرا در آن زمان‌بر اساس شایستگی‌ها و لیاقت، بازیکنان پیشرفت می‌کردند، برخلاف امروز که پول و رابطه جایگزین شایسته‌سالاری شده است.

با این شرایط شیراز تا ۲۰ سال دیگر هم تیم لیگ برتری نخواهد داشت

این پیشکسوت فوتبال فارس اظهار کرد: فوتبال مربوط به طبقه سه جامعه در تمام دنیاست، مسی، رونالدو، رونالدینو، مارادونا، پله و بسیاری از نام‌آوران فوتبال از طبقه متوسط جامعه بودند اما هم‌اینک در فوتبال فارس اگر پول نداشته باشی باوجود استعداد جایگاهی نداری.

ندافی افزود: متاسفانه افراد ناکارآمد، فوتبال این استان را در دست گرفته‌اند، زمانی که تیم‌های برق و مرصاد شیراز نابود شدند فوتبال این استان سیر نزولی آغاز کرد و با این شرایط تا ۲۰ سال آینده هم در لیگ برتر تیم نخواهیم داشت، زیرا پایه‌های فوتبال این استان از بین رفته است.

شیراز سکوی پرتاب غریبه‌هاست

بازیکن سابق تیم استقلال تهران بیان کرد: شیراز سکوی پرتاب غریبه‌هاست، نمی‌خواهم به شخص خاصی توهین کنم زیرا همه آنها مورد احترام هستند اما باوجوداینکه مربیان زیادی داریم که دارای مدرک مربیگری A آسیا هستند، نمی‌دانم چرا از آنها استفاده نمی‌شود؟

ندافی اضافه کرد: هم‌اینک در تیم‌های فجر شهید سپاسی و قشقایی شیراز که در لیگ دسته اول بازی می‌کنند به‌اندازه انگشتان دو دست بازیکن بومی ندارند و این امر در حالی است که فارس معدن فوتبالیست‌های زیادی است اما اشکال کار اینجاست که به جوانان این استان بها نمی‌دهند و به آنها اعتماد ندارند.

او اظهار کرد: برخی نمی‌خواهند فوتبال فارس پیشرفت کند، یک‌زمان به همراه مهرداد شکاری مربی تیم برق شدیم و دست به جوان‌گرایی زدیم و نتیجه این کار این بود که سید حسین حسینی شکوفا شد و هم‌اینک نیز به عنوان دروازه بان اول تیم استقلال تهران بازی می‌کند و به تیم ملی هم دعوت شده است، نمی‌دانم چه دست‌هایی در کار است که نمی‌گذارند فوتبال این شهر پیشرفت کند؟

اگر فوتبال فارس جان بگیرد برخی افراد جایگاهی ندارند

هافبک سابق و گلزن تیم برق شیراز که عنوان آقای گل لیگ آزادگان(قدس)  را در کارنامه دارد، گفت : هم‌اینک بسیاری از بازیکنان شیرازی در تیم‌های مطرح کشور بازی می‌کنند و این امر بیانگر این است که استعداد وجود دارد مشروط به اینکه آنها دیده شوند از این‌رو برخی نمی‌خواهند جوانان این استان خودنمایی کنند زیرا اگر فوتبال فارس جان بگیرد دیگر اینگونه افراد جایگاهی ندارند و باید بروند خانه‌نشین شوند.

 ندافی ادامه داد: در دهه  ۷۰  تمام بازیکنان تیم‌های برق، مرصاد، کما و خلیج مرودشت از استان فارس بودند  و یک تیم کامل هم از این استان در تیم‌های مطرح کشور بازی می‌کرد و حال اینکه در این زمان خبری از آنها نیست باید مسئولان فوتبال پاسخگو باشند که چرا در تیم‌های فجر و قشقایی تعداد بازیکنان فارس کمتر از ۱۰ نفر است.

او افزود: اکثر تیم‌های کشور همچون سپاهان و تراکتورسازی و دیگر تیم‌ها بیشتر از مربیان بومی استفاده می‌کنند، در فارس اینگونه نیست و پیشکسوتان که عمر خود در فوتبال سپری کردند جایگاهی ندارند که این درد است.

مدارس فوتبال فارس کیفیت ندارد

ندافی در بخش دیگری از حرف‌هایش به مدارس فوتبال فارس اشاره کرد و گفت : مدارس فوتبال در این استان کیفیت ندارد و اکثرا به دنبال درآمد بیشتر هستند.

وی افزود : در مدارس فوتبال کسانی کار می‌کنند که خودشان بلد نیستند یک بغل پا بزنند، وقتی اینگونه باشد چگونه می‌توان انتظار داشت که استعدادها شکوفا شوند ضمن اینکه برای اینکه پولی به مربیان مدرک دار و با سابقه خوب ندهند از بازیکنان جوان تیم‌های خود برای آموزش استفاده می‌کنند درحالی‌که آنها  خود نیز نیاز به آموزش دارند و چگونه می‌توانند ۲۰ بازیکن نونهال و نوجوان را تمرین دهند؟

این پیشکسوت فوتبال که مدرک مربیگری  A آسیا دارد افزود: نظارت هم بر کار مدارس فوتبال به‌خوبی انجام نمی‌شود هرچند عده‌ای به عنوان ناظر در سر تمرین تیم‌ها شرکت می‌کنند و باید ببینیم چه گزارشی داده می‌شود که این مدارس بازخورد خوبی ندارد و در این سال‌ها چند بازیکن از فارس به تیم‌های مختلف ملی دعوت شدند.

ندافی افزود: کار عده‌ای در شبکه‌های مجازی  این  شده تا با گرفتن پول از افراد ناکارآمد تعریف و تمجید کنند و به آنها القاب بدهند و جالب اینکه پشت سر هم از یکدیگر بدگویی می‌کنند و باید بگویم در جایی که به صورت کاذب از هم تعریف کنند، فوتبال ما به جایی نخواهد رسید.

برای گرفتن طلبم بارها تماس گرفتم، اما

او گفت: در این سال‌ها به عنوان مربی برای تیم‌های برق، برق جدید و قشقایی کار کردم و با اینکه حدود ۹ سال از این ماجرا می‌گذرد هنوز طلبم را پرداخت نکرده‌اند درحالی‌که اگر مربیان غیربومی جای ما بودند همه حق‌وحقوق و پاداش خود را دریافت یا اگر تاخیری در پرداخت انجام می‌شد آنها به کمیته انضباطی شکایت می‌کردند.

ندافی گفت : برای گرفتن طلبم بیش از هزار بار با مسئولان این تیم‌ها تماس و خواهش کردم پول ما بدهید اما آنها طوری رفتار می‌کنند که انگار طلبکار هستند.

وی ادامه داد : حدود ۲۵ سال پیش در اصفهان بازی می‌کردم اما هنوز استان فارس به اصفهان نرسیده است زیرا در این شهر به‌طور اصولی کار می‌کنند، برخلاف استان با استعداد فارس که کار افتاده دست افراد کوچک و ازاین‌گونه افراد نمی‌توان انتظار کارهای بزرگ داشت.

زدن گل از روی نقطه کرنر، بازگویی خاطرات

هافبک سابق تیم فوتبال استقلال تهران به خاطرات خود طی دوران بازی اشاره کرد و افزود : در سال ۱۳۷۰ با تیم برق شیراز  در لیگ دسته دوم کشور با تیم پیام مشهد بازی داشتیم و در این دیدار حساس از روی نقطه کرنر گل زدم که این امر موجب صعود تیم برق به دسته یک کشور شد تا در کنار تیم کما دیگر نماینده شیراز در لیگ دسته یک قرار گیرد که یکی از بهترین خاطراتم بود که فراموش نمی‌کنم.

ندافی ادامه داد: همچنین با تیم استقلال تهران در دیدار با تیم سپاهان در لیگ قدس یک گل به این تیم از پشت محوطه ۱۸ قدم زدم و بازی را سه بر ۲ بردیم که این بازی هم خاطره خوبی بود اما شکست در برابر سایپا در فینال لیگ قدس در وقت‌های اضافه به همراه استقلال و از دست دادن جام، بدترین خاطره‌ام بود.

انجام دو بازی در یک روز

او گفت:  اما بهترین خاطره‌ام با تیم منتخب فارس برایم رقم خورد، در دهه ۷۰  فوتبال فارس با مربیگری خلیل صالحی دست به جوان‌گرایی زده بود و قرار بود عصر جمعه با تیم سپاهان اصفهان  بازی کنیم، اما صبح روز بازی جمشید غدیری مربی تیم ولیعصر به سراغم آمد و گفت با تیم هوابرد در زمین خاکی جنوب بازی داریم اما به او گفتم عصر با سپاهان باید بازی کنیم.

ندافی افزود: سرمربی تیم ولیعصر جوابم داد بیا برویم زیرا در دیدار با سپاهان به تو بازی نمی‌رسد و من هم به درخواستش پاسخ مثبت دادم و ۹۰ دقیقه بازی کردم و تیم هوابرد را شکست دادیم و در این بازی جنگ سختی با محسن عاشوری بازیکن تیم پرسپولیس که سرباز بود، در میانه میدان داشتم.

ندافی اضافه کرد: این بازی تا ساعت ۱۲ ظهر ادامه داشت و پس‌ازآن  سریع به خانه رفتم و به زنده‌یاد مادرم گفتم ناهار مرا زودتر بده زیرا با تیم سپاهان اصفهان بازی داریم که این امر تعجب مادرم را به دنبال داشت و گفت تو تازه از فوتبال برگشتی و چگونه دوباره می‌خواهی بازی کنی، بااین‌حال آبگوشت را خوردم و  سریع راهی ورزشگاه حافظیه شدم.

از ورزشگاه حافظیه تا منزل پیاده طی کردم 

وی گفت: به‌هیچ‌عنوان فکر نمی‌کردم برابر سپاهان بازی کنم اما خلیل صالحی سرمربی تیم  یک پیراهن به من داد و گفت این هم فرصت که می‌خواستی برو خودت را نشان بده و جرات این را نداشتیم که بگویم صبح بازی کردم و به عنوان دفاع وسط به زمین رفتم و بازی را چهار بر ۲ بردیم که سه گل را من به ثمر رساندم و جالب اینکه بعد از بازی هم از حافظیه تا منزلمان که در محله شاهزاده قاسم شیراز  قرار داشت به دلیل نداشتن  ماشین، پیاده طی کردم و شب هم در آن محله تا صبح گل کوچک بازی کردیم.

ندافی بیان کرد :همه این خاطرات را گفتم تا این موضوع به اثبات برسانم که در آن زمان با عشق‌بازی می‌کردیم و پولی هم در کار نبود  و با این همه فشار در روز، خبری از پاره شدن رباط صلیبی نبود برخلاف این‌روزها که بازیکنان تیم‌ها در تمرین رباط صلیبی پاره می‌کنند.

وی گفت: به پیراهن شماره ۸ علاقه خاصی داشتم و زمانی که به برق شیراز رفتم، غلام بهرامی که بازیکن بسیار خوبی است و سابقه زیادی داشت پیراهن  شماره ۸می‌پوشید اما زمانی که فهمید من به این شماره علاقه دارم، پیراهنش را به من داد و باید بگویم در آن زمان بازیکنان خیلی به هم احترام می‌گذاشتند و محمد عباسی و غلام بهرامی هم ازنظر فنی و هم ازنظراخلاقی الگویم هستند ضمن اینکه زمانی که به تیم استقلال تهران رفتم پیراهن شماره ۸ متعلق به امیر قلعه‌نویی بود و من به احترام او شماره ۱۸ را پوشیدم.

عکس زنده‌یاد ناصر خان حجازی روی جلد کتاب‌هایم بود     

ندافی گفت : در دورانی که درس می‌خواندم عکس‌های زنده‌یاد  ناصر خان حجازی، حسن روشن  و تیم برق را جلد کتاب‌هایم می‌کردم و از آنجا که به تیم استقلال علاقه زیادی داشتم سرانجام به تیم محبوبم پیوستم و به آرزوی خود رسیدم.

بازیکن سابق استقلال تهران گفت: دو فرزند پسر دارم که آنها چون فرزند من بودند برخی از مربیان دوست نداشتند آنها پیشرفت کنند و خوشحالم از اینکه این لطف را به فرزندان من کردند زیرا آنها در زندگی بدون فوتبال پیشرفت زیادی کردند و باید دست این مربیان را ببوسم.

او از مربیانش که زحمات زیادی کشیدند تقدیر کرد و افزود: مربیان  زیادی برایم زحمت کشیدند و برای اینکه نام آنها از قلم نیفتد نمی‌توانم اشاره کنم بااین‌حال  از همه آنها سپاسگزارم.  

ندافی اظهار امیدواری کرد با ریشه‌کن شدن ویروس کرونا که همه دنیا را در برگرفته است دوباره شاهد رونق گرفتن فوتبال باشگاهی در ایران باشیم و از مردم می‌خواهم با رعایت اصول بهداشتی اجازه ندهند جان خود و دیگر شهروندان به خطر بیفتد.

کد خبر 523358 برچسب‌ها استان‌ فارس فوتبال - عمومی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان فارس فوتبال عمومی تیم استقلال تهران جایگاهی ندارند مدارس فوتبال فوتبال فارس اگر فوتبال برق شیراز تیم برق هم اینک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۵۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس: تصمیم ما برای حمایت از استقلال جدی است

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از وضعیت باشگاه استقلال می گوید.

طرفداری | اولین جلسه هیات‌ مدیره استقلال ایران بعد از خرید ۸۵ درصد سهام آن توسط گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌ فارس، برگزار شد.

در این جلسه که در محل دفتر این گروه برگزار شد، عبدالعلی علی عسکری، با اشاره به اهمیت رقابت تیم‌های بزرگ در عرصه داخلی، این مهم را موجب تقویت فوتبال ایران در عرصه‌های بین‌المللی دانست و اظهار داشت:

صنعت خودروسازی در آلمان به این دلیل از آمریکا پیش افتاد که دو شرکت بنز و بی‌ام‌و با هم رقابت می‌کردند و این رقابت موجب رشد این صنعت در عرصه جهانی شد. در حوزه فوتبال هم معتقدیم رقابت داخلی برای موفقیت جهانی بسیار مؤثر است، همچنین معتقدیم تیم‌های محبوب ملت باید مورد توجه باشند.

وی با بیان اینکه استقلال ایران باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای، آسیایی و جهانی جزو برترین‌ها باشد، تصریح کرد:

گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در حمایت از تیم استقلال ایران جدی است و ما نیز با توکل به خدا و توسل به معصومین و با حمایت هواداران پرشور استقلال ان‌شاالله به سمت توفیقات ورزشی در عرصه‌های جهانی خواهیم رفت.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌ فارس، موفقیت تیم‌های ورزشی و به خصوص فوتبال در عرصه‌های جهانی را موجب نشان‌ دادن عظمت و اقتدار ایران در عرصه‌های بین‌المللی دانست و افزود:

این موفقیت‌ها به همراه وحدت، همدلی و یکپارچگی در داخل باعث تولید قدرت ملی می‌شود و می‌بایست هر کدام از ما به نحوی برای رسیدن به این مهم تلاش کنیم.توجه ویژه باشگاه استقلال به حوزه فرهنگی از مواردی بود که در این جلسه موردبحث و بررسی قرار گرفت.

این جلسه با حضور عبدالعلی علی عسکری، فرشید سمیعی، مهدی حیدرزاده، مهدی افضلی، علی خطیر، احمد شهریاری، حسین پناهیان، مهدی قربانی و مهدی سالم برگزار شد.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس: تصمیم ما برای حمایت از استقلال جدی است
  • یاغی سابق: استقلال این مدلی صدر را از دست می دهد | بازیکنان ذخیره پرسپولیس دلسرد شده اند
  • انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران
  • مدافع سابق استقلال غایب سپاهان برابر پرسپولیس/ یک خودی در ابهام
  • سمیر نصری: رونالدینیو و نازاریو استعدادهای بزرگ‌تری نسبت به مسی و رونالدو بودند
  • استوری تند و تیز محمد انصاری؛ برای نبرد با زمین‌خواری و اختلاس لباس رزم به تن کنید! + عکس
  • پرسپولیسی ها ما را مسخره کردند | مشکل بازیکن استقلال بود که بی دلیل در زمین ایستاده بود
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • ایران‌پوریان: تراکتور همیشه در نقل‌وانتقالات بازنده است
  • ستاره سابق رئال: رفتم چون دیگر فوتبال را نمی‌خواستم