Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: در سال گذشته در حوزه قصور پزشکی ۹۸۸۴ پرونده داشتیم که تعداد ۴۰۰۱ محکوم و ۵۲۸۳ تبرئه شدند.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزایر فارس، عباس مسجدی آرانی رئیس سازمان پزشکی قانونی در نشست خبری اظهار داشت: در هفته قوه قضائیه افتتاح پروژه‌هایی را در برخی از استان‌ها از جمله هرمزگان و مرکزی و مازندران داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال گذشته ۱۶ پروژه مهم و ۲۰ مرکز را افتتاح کردیم. برای روز یکشنبه حدود ۱۰ هزار مترمربع به فضاهای فیزیکی ما اضافه می‌شود و از مهمترین برنامه‌های ما که از زمستان سال گذشته آغاز شد برنامه طرح تحول است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی افزود: از جمله کارهای مهم در سال ۹۸ که ادامه دارد دسترسی به پرونده بیماران است. در یزد و تهران و برخی از استان‌های دیگر به پرونده بیماران دسترسی داریم و از تردد بیماران جلوگیری می‌شود. ۳۰ درصد از پست‌هایمان اشغال است و کمبود نیرو داریم. توانستیم برای سال ۹۹ مجوز را اخذ کنیم و در شرف برگزاری آزمون هستیم و تا پایان سال ۲۰۰ نفر پزشک اضافه خواهد شد.

مسجدی آرانی به پرونده‌های مربوط به سقط اشاره کرد و گفت: ۱۲ هزار و ۴۲۱ مجوز سقط صادر شده که بیانگر کاهش دو درصدی هست. البته مقرر شده تا موضوع رشد سقط‌های جنایی بررسی شود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور تصریح کرد: ۵۸۰ پرونده در حوزه اخلال جنسی داشتیم که ۱۸۰ پرونده مربوط به مردان و ۴۰۰ پرونده مربوط به زنان بوده است که از این تعداد ۱۰۰ مورد از سوی پزشکی قانونی تأیید شده است. ۱۱ درصد رشد مربوط به آمار مردان هم گزارش شده است.

وی افزود: ۸۵ هزار و ۴۲۰ مورد همسر آزادی در سال گذشته گزارش داشتیم، داد زدن، فحش دادن، انداختن بار زندگی روی دوش همسر، حصار کشیدن دور همسر، تحقیر، بداخلاقی؛ انعطاف ناپذیری و علل فرهنگی و فقر فرهنگی از جمله مصادیق همسر آزاری است. در حوزه کودک آزاری ۲۴۸۸ پرونده با رشد ۱۲.۵ درصدی داشتیم. از عوامل مهم کودک آزاری ناشی از وضعیت خود کودک، بیش فعالی، نامشروع بودن کودک، مشکلات اقتصادی، عدم دسترسی به بهداشت و آموزش، عریان پوشی است. عریان پوشی زمینه کودک آزاری را افزایش می‌دهد. مشکلات محیط‌های آموزشی و انتظارات بیش از حد از کودک و همچنین اشتغال مادر در این مسائل تأثیرگذار است. شایع‌ترین نوع کودک آزاری غفلت است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی به تصادفات اشاره کرد و گفت: رشد منفی ۵/۶ درصدی داشتیم که امیدواریم ادامه داشته باشد. همچنین ۲۸ هزار و ۲۰۸ مورد حادثه کار در سال گذشته داشتیم.

وی از افزایش ۲۸ درصدی تشکیل پرونده‌های شخصیت خبر داد و گفت: این موضوع به دستور رئیس قوه قضائیه پر رنگ تر از گذشته است. ۱۸۵۴ مورد سوختگی و ۱۲۷۵ مورد فوتی ناشی از غرق شدگی را داشتیم.

وی به ۱۶ هزار و ۹۴۶ مورد فوت ناشی از تصادفات اشاره کرد و گفت: ۱۱ هزار و ۸۵ مورد فوتی برون شهری داشتیم. مسجدی تصریح کرد :۶۲۷ مورد مرگ ناشی از مصرف الکل داشتیم که ۱۴۲ درصد رشد را شاهد بودیم. در حوزه قصور پزشکی ۹۸۸۴ پرونده داشتیم که تعداد ۴۰۰۱ محکوم و ۵۲۸۳ تبرئه شدند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پزشکی قانونی پزشکی قوه قضائیه سقط پزشکی قانونی پزشکی قوه قضائیه سقط رئیس سازمان پزشکی قانونی سال گذشته کودک آزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۵۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: پرونده‌های کالاهای قاچاق و متروکه اموال تملیکی استان، سال گذشته به ارزش سه هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال تعیین تکلیف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، علی دهقانی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: در راستای تأکیدات رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور مبنی بر تسریع در فرایند تعیین تکلیف کالاهای متروکه و قاچاق، این اقدام طی دو سال گذشته با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به حجمی که این کالاها از انبارهای بنادر، گمرکات و اداره اموال تملیکی اشغال می‌کنند و هزینه بالای نگهداری از آن‌ها که موجب ضرر به بیت‌المال می‌شود، دستور داده شد تا نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها از مراجع قانونی اقدامات لازم صورت گرفته و پرونده‌ها به صورت ویژه رسیدگی و مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری خوزستان خاطرنشان کرد: این پرونده‌ها از طریق فروش و بازگشت به مالک، تعیین تکلیف شده و از مجموع آن، حدود چهار هزار میلیارد ریال به بیت‌المال بازگشته است، در این مدت همچنین ۲۹۹ فقره پرونده از طریق برائت و ۱۹۲ فقره نیز به لحاظ غیرقابل مصرف بودن از طریق معدوم‌سازی تعیین تکلیف شده است.

دهقانی با قدردانی از پیگیری‌های دادستان مرکز استان و دادستان‌های آبادان، خرمشهر و بندر امام خمینی (ره) و تلاش‌های مدیران اداره اموال تملیکی استان، اضافه کرد: از آذر سال گذشته با تعیین نماینده‌ای از اداره کل اموال تملیکی استان جهت جهت مراجعه به شعب تعزیرات و پیگیری پرونده‌های فاقد رأی، ۹۱۰ رأی قطعی از سوی این شعب صادر شد که روند تعیین تکلیف کالا در انبارهای استان را صعودی کرده است.

وی تصریح کرد: فروش ۵۶ دستگاه خودرو به ارزش حدود هزار و ۸۹۱ میلیارد ریال، ۳۴۸ شاخه لوله آهنی به ارزش ۳۴۵ میلیارد ریال، یک کانتینر لوازم یدکی قاچاق به ارزش ۳۳ هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال و پارچه‌های قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد و ۵۴۵ میلیون ریال، یک فقره انهدام تخصصی دارو از پرونده‌های مهم تعیین تکلیف شده استان در سال گذشته است.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: ۹۶۰ تن برنج به ارزش ۱۴۳ میلیارد ریال و ۶۹۸ تن ذرت به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال به عنوان مصرف ثانویه تعیین تکلیف و به فروش رسید.

کد خبر 749079

دیگر خبرها

  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان