Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@07:14:26 GMT

جولان دلال‌ها بازار مسکن نوش آباد کاشان را آشفته کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۵۴۷۵

جولان دلال‌ها بازار مسکن نوش آباد کاشان را آشفته کرد

وجود دلالان در بازار اراضی مسکونی و مسکن باعث افزایش قیمت بی‌رویه مسکن، اراضی مسکونی و به طبع آن اجاره‌بها شده است و مسئولان تاکنون در این زمینه اقدام عملی نکردند. ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ استانها کاشان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آران و بیدگل، این روزها افزایش قیمت مسکن و به دنبال آن افزایش اراضی مسکونی در نوش آباد موجب نارضایتی بسیاری از افرادی شده است که باید مستاجر باشند و منزل مسکونی دائم برای اقامت ندارند و شاید هر سال منزل خود را تغییر دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع در روزهای اخیر برای شهروندان نوش آبادی به یک دغدغه تبدیل شده است و بر همین اساس لازم است تا مسئولان برای رسیدگی به این موضوع و ثبات در بازار املاک نظارت و بازرسی‌های خود را بیش از پیش افزایش دهند تا شاهد کاهش مشکلات و معضلات مردم باشیم.

مسکن یکی از نیازهای اساسی هر خانواده‌ای است که در این اوضاع به دلیل عدم نظارت کافی موجب شده است تا قیمت‌ها به صورت غیر معقولانه‌ای افزایش پیدا کند و مستاجران دغدغه تهیه منزل استیجاری را بر دیگر مشکلات و دغدغه‌های خود شاهد باشند.

یکی از شهروندان آران و بیدگلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه چند ماهی عده‌ای با دلال‌بازی زمین‌ها را با قیمت مناسب خریداری کردند و با افزایش چند برابری به فروش می‌رسانند، اظهار داشت: این موضوع باعث شده است تا قیمت ملک و اراضی مسکونی به طرز عجیب افزایش پیدا کند به نحوی که بیش از 100 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه برخی از زمین‌های مناسب در شهری همچون نوش آباد سال گذشته 20 میلیون تومان ارزش ریالی داشت، افزود: امسال همان زمین به قیمت 110 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود در حالی که زمین‌های حوالی آن در موقعیتی بهتر در سال گذشته 60 میلیون تومان ارزش داشت در حالی که این میزان قیمت هم از نظر برخی کارشناسان گران بود.

این شهروند نوش‌آبادی ضمن اشاره به سودجویی برخی افراد و بروز دغدغه به واسطه این افزایش قیمت‌ها ابراز داشت: امروز جوانان با پول‌هایی که پس‌انداز کردند با توجه به این افزایش قیمت‌ها نمی‌توانند هیچ زمین و یا خانه‌ای خریداری کنند و بر همین اساس لازم است مسئولان به ویژه شورا و شهرداری اقدامات مقتضی در این زمینه را انجام دهند.

وی با بیان اینکه لازم است مسئولان به افزایش غیرواقعی اراضی مسکونی و مسکن ورود پیدا کنند، گفت: برخی از افراد با اخذ وام و پس‌انداز چندین ساله قصد خرید منزل و یا اراضی مسکونی را داشتند که این افزایش قیمت توان خرید را از مردم گرفته است و دغدغه بزرگی را برای مردم ایجاد کرده است.

یکی دیگر از شهروندان نوش‌آبادی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ضمن انتقاد از ورود دلال ها به بازار ملک و اراضی مسکونی در نوش‌آباد اظهار داشت: ورود برخی از دلال‌ها به این بازار باعث شده است تا قیمت زمین و مسکن به طرز عجیبی افزایش داشته باشد.

وی افزود: یکی از این دلال‌ها زمینی که 100 میلیون تومان ارزش داشت 120 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌کرد؛ این اختلاف قیمت یقینا عاید دلال می‌شود و پول آن باید توسط مصرف‌کننده پرداخت شود در حالی که در این رابطه هیچ نظارتی وجود ندارد و دلال‌ها نیز به اهداف خود می‌رسند.

یکی دیگر از شهروندان آران و بیدگلی نیز ضمن انتقاد از افزایش قیمت سه برابری اراضی مسکونی و منزل ظرف چهار لغایت پنج ماه اخیر اظهار داشت: مگر یک کارگر چقدر حقوق می‌گیرد و به چه میزان حقوق آن افزایش پیدا کرده است که قیمت منزل، ملک و اجاره بها افزایش پیدا کرده است؟

وی با بیان اینکه با این وضع قیمت دیگر از اقشار ضعیف و یا متوسط توانایی خرید منزل و یا اراضی مسکونی را ندارند، افزود: لازم است مسئولان به ویژه دستگاه‌های نظارتی، شورای شهر و شهرداری فکری به حال قیمت زمین و مسکن بکنند چراکه دلال‌بازی باعث شده است تا قیمت آنها نسبت به روز گذشته افزایش داشته باشد.

سامانه ملی املاک و اسکان هنوز به سازمان امور مالیاتی تحویل نشده/تعریف خانه خالی بر عهده وزارت راه استرئیس اتحادیه املاک: بازار مسکن با دستور کنترل نمی‌شوددرخواست مشاوران املاک از وزیر راه؛ سایت‌های اینترنتی فروش مسکن را ساماندهی کنید

یکی از صاحبان املاک نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها زمانی متوقف می شود که تقاضا کم شود، اظهار داشت: مردم برای خرید منزل و زمین‌های مسکونی هجوم آوردند و همین موضوع نیز موجب افزایش قیمت‌ها شده است.

وی با بیان اینکه مردم نباید سرمایه‌گذاری خود را در زمین و منزل انجام دهند، افزود: اگر مردم واقعا قصد سرمایه‌گذاری دارند می‌توانند در تولید سرمایه‌گذاری کنند؛ این موضوع هم می‌تواند اقتصاد را پویا نگه دارد و نیز با سرمایه‌گذاری در تولید می‌توان چند جوان جویای کار را صاحب شغل و درآمد کرد.

سیدحسین حسینی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، ضمن اشاره به افزایش غیر معقول قیمت اراضی مسکونی و مسکن در شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: اقدامات مختلفی برای جلوگیری از این افزایش قیمت بی‌رویه انجام شده است در حالی که علت این افزایش وجود دلالان است.

رئیس اتحادیه املاک و اتومبیل شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه لازم است دستگاه‌های مختلف برای ثبات بازار و جلوگیری از افزایش قیمت بی‌رویه ورود پیدا کنند، افزود: فعال‌سازی کد رهگیری می‌تواند نقش بسزایی در کنترل قیمت‌ها داشته باشد که این موضوع همکاری و همت دستگاه‌های مربوطه را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه شهرک‌های جدیدالاحداث در این مقطع زمانی شاهد افزایش قیمت چند برابری بوده است، ابراز داشت: کنترل و مهار افزایش قیمت منزل و اراضی مسکونی افسارگسیخته تنها با تشدید نظارت‌ها و ورود تمامی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف امکان‌پذیر است و باید برای تحقق این مهم عزم جمعی وجود داشته باشد.

جواد ثانوی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، ضمن ابراز تاسف از افزایش قیمت بی‌رویه مسکن، زمین و به طبع آن اجاره بها اظهار داشت: دلال‌هایی که از انگشتان دست نیز بیشتر نیستند، اراضی را از مردم زحمتکش به ویژه کشاورزان و کارگران خریداری و همان زمین‌ها را چند برابر قیمت خریداری شده می‌فروشند.

وی ضمن انتقاد از فعالیت دلالان در منطقه آران و بیدگل به ویژه نوش آباد افزود: دلالان زمین‌ها را با قیمت بالاتر از قیمت کارشناسی از صاحب زمین خریداری کرده و همان زمین ظرف 24 ساعت با چند میلیون بیشتر به همان شهروندان می‌فروشند و سود بسیار زیادی را کسب می‌کنند.

معاون کمیسیون حل اختلاف شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه از شهروندان درخواست داریم از دلالان به راحتی زمین را خرید و یا به فروش نرسانند، ابراز داشت: متاسفانه این دلالان به شهرداری‌ها رخنه کردند و همین موضوع نیز باعث افزایش قیمت در منطقه آران و بیدگل به ویژه شهر نوش آباد شده است.

وی با بیان اینکه از تمامی صاحبان املاک درخواست داریم تا تمامی قولنامه‌های آنان دارای کد رهگیری باشند، گفت: قولنامه‌های بدون کد رهگیری فاقد درجه اعتبار است و بر همین اساس از تمامی صاحبان املاک درخواست داریم تا به این موضوع اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا بازار به ثبات نسبی برسد.

گزارش از عباس اعرابی

انتهای پیام/801/ ت

R7760/P/S6,1369/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: افزایش قیمت بی رویه افزایش قیمت شده است تا قیمت اراضی مسکونی افزایش قیمت ها سرمایه گذاری میلیون تومان آران و بیدگل افزایش پیدا دستگاه ها نوش آباد زمین ها دلال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۵۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حیدری با بیان اینکه معاونت املاک و حقوقی اداره راه و شهرسازی وظایف بسیار مهمی برعهده دارد، گفت: تامین زمین، تعیین تکلیف اراضی موات، انطباق زمین‌های محدوده شهری و حراست و حفاظت از اراضی ملی از وظایف مهم این معاونت است.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار هکتار از اراضی ملی استان زنجان تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن است، افزود: یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان حفاظت از این اراضی را بر عهده دارد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: در چند سال أخیر واگذاری زمین در بخش مسکن مهر و نهضت ملی مسکن به صورت خیلی گسترده و قابل توجه در استان اتفاق افتاده است.

حیدری با بیان اینکه ۷۸۰ پرونده حقوقی در این معاونت در دست اقدام است، گفت: این معاونت با حداقل نیرو برای انجام وظایف سازمانی خود به بهترین نحو تلاش می‌کند.

وی افزود: با کار‌های انجام گرفته زمین مورد نیاز استان برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تأمین شد که بخشی از زمین در دستور الحاق به محدوده شهری زنجان است.

دیگر خبرها

  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • پایانی بر اجاره بهای بی‌حساب و کتاب مسکن
  • اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • ۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • تأمین هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن