Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین، علیرضا خزائلی افزود: ۸۵ واحد خدماتی گردشگری در استان قزوین شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیرها ، دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی، موسسات آموزشی گردشگری، خانه مسافرها، مجتمع‌های خدمات رفاهی و واحدهای پذیرایی بین‌راهی متقاضی دریافت تسهیلات حمایتی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول همچنین گفت: این تسهیلات برای جبران خسارت ناشی از کرونا در تاسیسات گردشگری شامل و دیگر تاسیسات گردشگری دارای پروانه بهره‌برداری از این اداره کل در نظر گرفته شده که به ازای افراد بیمه‌پرداز شاغل در این واحدها پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر امکان پرداخت تسهیلات از طریق سامانه کارا به راهنمایان گردشگری و اقامتگاه‌های بوم‌گردی که افراد شاغل در آن‌ها بیمه‌پرداز تامین اجتماعی نیستند، وجود ندارد و پیگیری‌های لازم در خصوص امکان استفاده این واحدها از تسهیلات در حال انجام است که در صورت حصول نتیجه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

خزائلی یادآور شد: با توجه به خسارات وارد شده به حوزه صنایع‌دستی کارگاه‌های گروهی و انفرادی صنایع‌دستی نیز مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند و تولیدکنندگان دارنده پروانه کارگاهی و لیست بیمه شده می‌توانند با مراجعه به سامانه کارا از این تسهیلات بهره‌مند شوند و امکان استفاده کارگاه‌های فاقد بیمه نیز در حال پیگیری است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین درباره میزان تسهیلات پرداختی گفت: به ازای هر فرد بیمه شده در تاسیسات گردشگری ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود که دارای دوره‌ تنفس سه ماهه از زمان دریافت بوده و از مهرماه به بعد زمان بازپرداخت تسهیلات آغاز می‌شود که طی دو سال برگشت خواهد کرد.

وی با دعوت از تاسیسات گردشگری و کارگاه‌های صنایع‌دستی برای ثبت نام دریافت تسهیلات خسارت کرونا در سامانه کارا اعلام کرد:« ۳۱ خرداد ماه جاری آخرین مهلت ثبت نام برای دریافت تسهیلات خسارت کرونا است و  متقاضیان برای ثبت نام می‌توانند به آدرس kara.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی استان قزوین جهانگردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی استان قزوین جهانگردی تسهیلات بانکی استان قزوین جهانگردی تاسیسات گردشگری دریافت تسهیلات صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۵۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، گفت: زنان توانمند و غیور عشایری ایل شاهسون در تولید بیش از ۳۰ نوع صنایع دستی و رشته‌های متنوع هنر صنعت بی‌بدیل نمایان و آشکار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حسن محمدی‌ادیب عصر امروز در جریان بازدید از بافته‌های زنان عشایر مغان در جعفرآباد، اظهار داشت: عشایر استان اردبیل با نام ایل شاهسون معروف است و دارای 13 هزار خانوار بوده و 5.6 دهم جمعیت عشایری کشور را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: در کشورمان بیش از 300 رشته صنایع دستی رایج و مرسوم است که از این تعداد 30 رشته صنایع دستی ویژه مناطق عشایری ایل شاهسون است که سالانه با تولید محصولات متنوع و عرضه آن به بازار سعی می‌کنند برای خود و خانواده تأمین معاش کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: تنوع تولید محصولات صنایع دستی و اصالت آنها به حدی است که در قالب نمایشگاه‌های مختلف امکان عرضه و به نمایش گذاشتن این آثار در غرفه‌های متعدد وجود دارد.

محمدی‌ادیب افزود: ما به آموزش مؤثر و گسترده صنایع دستی در بین علاقه‌مندان جامعه عشایری راغب هستیم و در این زمینه آمادگی همکاری را با بخش‌ها و گروه‌های مختلف داریم تا زمینه و بستر انتقال مفاهیم آموزشی در این ارتباط فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با پرداخت تسهیلات کم‌بهره از هنرمندان و صنعتگران این حوزه حمایت می‌شود تا تولیدات خود را با کیفیتی مناسب تولید و به بازار عرضه کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه کرد: توانمندی زنان عشایر شاهسون در این بخش بی‌بدیل و بی‌نظیر است و در تولید فرش، گلیم، جاجیم، عروسک‌بافی، کیف و کفش و سایر صنایع دستی مهارت این هنرمندان توانمند عشایری را شاهد هستیم.

محمدی‌ادیب بیان کرد: در کنار نمایش آثار ارزشمند صنایع دستی عشایر، بافته‌های گران‌قیمت آنها نیز در معرض دید مخاطبان قرار گرفته تا همگان به انگشتان هنرمندانه این زنان غیور و توانمند پی برده و بستر معرفی آنها در عرصه‌های ملی و بین‌المللی نیز به شایستگی فراهم آید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، یادآور شد: در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر که به میزبانی جعفرآباد برگزار شد در کنار عرضه این محصولات ارزشمند هنرمندان و صنعتگران عشایری، تلاش شد تا بازاریابی نیز در سطح بین‌المللی اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • صدور دستور اصلاح قبوض گازبهای تأسیسات گردشگری به یک‌چهارم
  • اصلاح قبوض گازبهای تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی
  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن