Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، داریوش نصیری (مدیر بخش خیابانی و محیطی جشنواره تئاتر مقاومت) خبر داد: با توجه به درخواست‌های مکرر همکارانم و هنرمندان حوزۀ تئاتر خیابانی و محیطی و با هماهنگی ستاد برگزاری و اجرایی جشنوارۀ هفدهم، مهلت ارسال آثار در این بخش تا دهم تیرماه تمدید شد، تا فعالان و هنرمندان تئاتر خیابانی در سراسر کشور بتوانند طرح‌های نیمه تمام خود را تکمیل و از طریق سایت جشنواره به نشانی www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

rtfestival.ir ارسال کنند.

نصیری همچنین افزود: با توجه به اینکه نزدیک به دو دهه از فراگیری و انتشار شعار «تئاتر برای همه» می‌گذرد، همگان دریافته‌اند که یکی از پرمخاطب‌ترین و جذاب‌ترین عرصه‌ها و صحنه‌ها برای ظهور و بروز هنر نمایش، تئاتر خیابانی و محیطی است که توانسته‌ است با کم‌ترین امکانات و لوازم و با تکیه بر خلاقیت‌ها و استعداد‌های ذاتی، تئاتر را به معنی واقعی کلمه به میان جامعه بیاورد.

وی دربارۀ ویژگی جشنوارۀ امسال گفت: بخش خیابانی و محیطی جشنوارۀ مقاومت امسال ویژگی جذابی دارد؛ این ویژگی و خصیصۀ بارز همان‌طور که در فراخوان جشنواره درج شده این است که با تدبیر سیاست‌گذاران و تیم اجرایی جشنواره، مقرر شده است که آثار برگزیدۀ جشنواره توسط داوران این فستیوال، اجرای عمومی داشته باشند و این موضوع اهمیت کار هنرمندان تئاتر خیابانی و همچنین ارزش‌گذاری هیأت اجرایی این جشنواره به بخش مهم و تأثیر‌گذار خیابانی و محیطی را نشان می‌دهد. امیدوارم با حضور آثار ارزشمند هنرمندان و فعالان نمایش‌های خیابانی و محیطی، شاهد برگزاری اجراهایی باشکوه و پررونق در این بخش از جشنواره باشیم.

نصیری در پایان اضافه کرد: با مشورت‌ها و دریافت نقطه نظرات اساتید و پیشکسوتان این حوزه که تاکنون با بنده در ارتباط بوده‌اند و با تعامل سازنده با نهادها و ارگان‌های فعال در این بخش، امیدواری بسیاری دارم که این بخش نسبت به دوره‌های قبلی پرشورتر و گرم‌تر برگزار گردد. مجدداً از دوستان و همکارانم که در این بخش فعال هستند دعوت می‌کنم که با حضور گرم و مؤثر خود، ما را در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره یاری رسانند.

هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاترمقاومت، به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح، آذرماه سال جاری با دبیری حمید نیلی برگزار خواهد شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت خیابانی و محیطی تئاتر خیابانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۶۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سعید نصیراسلامی؛ معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش با کاظم نظری؛ مدیر کل هنر‌های نمایشی درخصوص اجرای آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر ارتش، اجرای عمومی آثار تولیدی، تولید آثار هنری مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برگزیده گفت‌وگو و تفاهم کردند.

در جلسه‌ای که با حضور حجت‌الاسلام سعید نصیراسلامی؛ معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش، کاظم نظری؛ مدیر کل هنر‌های نمایشی و سیامک موحدی؛ مدیر امور هنری سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش و شهرام نوشیر؛ مدیر کانون تئاتر دینی برگزار شد، مقرر شد آثار برگزیده سیزدهمین جشنواره تئاتر ارتش، که اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد، در جشنواره تئاتر فتح خرمشهر و جشنواره تئاتر مقاومت اجرا داشته باشند. همچنین در این جلسه قرار شد فرصتی فراهم شود تا نمایش‌های خیابانی با موضوع شهدا و مضامین مرتبط، بتوانند در پادگان‌ها و فضا‌های سازمانی ارتش، روی صحنه روند.

در سومین مورد از این تفاهم، قرار شد گروه‌های اجرای تعزیه ارتش در فضا‌های نمایشی و میادین و فضا‌های روباز مختص این نوع نمایش، در ایام سوگواری اجرا داشته باشند.

همکاری دو طرف برای تولید یک اثر فاخر مشترک، نیز جزو مواردی بود که در این جلسه درباره آن گفتگو شد و توافقاتی نیز به عمل آمد که به زودی نام نمایش و سالن اجرای آن اعلام خواهدشد.

همچنین در این جلسه درباره حمایت از نمایشنامه‌های برگزیده جشنواره «نسیم رحمت» با موضوع و نگاه مورد توافق دو طرف، گفتگو شد. جشنواره «نسیم رحمت» از جمله جشنواره‌های برگزارشده توسط ارتش است که امسال هنرمندان شاخص در عرصه نمایشنامه‌نویسی در آن شرکت خواهند کرد.

همچنین سال جاری، برای تقویت متون نمایشی و جشنواره تئاتر میثاق ۱۴، به نمایشنامه‌نویسان جوان و مطرح کشور نگارش ۲۸ نمایشنامه سفارش داده شده است.

درپایان این جلسه، گفتگو‌های اولیه درخصوص احیای سالن‌های ارتش برای اجرای تئاتر و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک نیز صورت گرفت و ادامه آن برای بررسی سیستم، مشکلات و تحلیل بیشتر موضوع به جلسات آتی موکول شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان