Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:22:56 GMT

بخشش محکوم به قصاص پس از ۱۰ سال

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۶۲۰۹

بخشش محکوم به قصاص پس از ۱۰ سال

ایسنا/خوزستان رئیس دادگستری آبادان از بخشش محکوم به قصاص پس از ۱۰ سال خبر داد.

نعمت‌الله روشن‌روان اظهار کرد: در سال ۸۹ در یکی از مناطق شهرستان آبادان، به دلیل مسائل مالی یک نزاع خانوادگی رخ داد. در این درگیری، فردی با استفاده از اسحله شکاری اقدام به تیراندازی کرد و دو نفر از بستگان خود را به قتل رساند که پس از دستگیری قاتل و طی مراحل قانونی به قصاص محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از شوراهای حل اختلاف خوزستان، وی افزود: در این بازه زمانی حدود ۱۰ ساله، بزرگان زیادی از منطقه و خوزستان برای اخذ رضایت اولیای دم مقتولین به منزل آن‌ها مراجعه کردند اما نتیجه‌ای حاصل نشد در نهایت به دستور آقای زبیدی‌نیا معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان و با هماهنگی دادگستری شهرستان آبادان، پرونده برای سازش و اخذ رضایت به شعبه ۸ شورای حل اختلاف آبادان ارجاع داده شد.

رئیس دادگستری آبادان خاطرنشان‌کرد: پس از بررسی پرونده و اظهار پشیمانی و ندامت قاتل، با پیگیری‌ها و تلاش‌های مضاعف رئیس مجتمع و اعضای شعبه ۸ شورای حل اختلاف آبادان در حرکتی جهادی و خداپسندانه سرانجام پس از برگزاری چندین جلسه و مذاکرات فراوان با اولیای دم و بزرگان طرفین، خانواده مقتولین با حضور در دفترخانه رسمی و اخذ وجه‌المصالحه رضایت ثبتی خود را اعلام و از حکم قصاص قاتل فرزندان خود صرف نظر کردند و  اولیای دم با رضایت خود، پس از حدود ۱۰ سال به این فرد زندگی دوباره بخشیدند.

روشن‌روان بیان کرد: اسلام دینی مبتنی بر صلح و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز انسان‌ها با یکدیگر است، بنابراین می‌طلبد مدیران و متولیان، بزرگان و ائمه جمعه و جماعات، اساتید حوزه و دانشگاه و فرهنگیان، فرهنگ ارتباطات اجتماعی و آگاهی‎بخشی عمومی و فرهنگ صلح و سازش را در بین مردم نهادینه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دادگستري شوراي حل اختلاف گذشت از قصاص حل اختلاف ۱۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۶۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن محور سربندر به آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رییس پلیس راه خوزستان گفت:به علت آبگرفتگی و سقوط پایه‌های برق در محور سربندر به آبادان در محدوده شادگان این مسیر مسدود شد.

سرهنگ سعید رحیمی افزود:همکاران ما در پلیس راه از منطقه خوردورق مسیر را یک طرفه کرده اند تا عوامل امدادی نسبت به جمع آوری پایه‌ها و کنترل برق اقدام کنند.

وی ادامه داد: به علت بارش شدید باران در چند نقطه در محور ایذه به دهدز ریزش کوه صورت گرفت که توسط عوامل راهداری پاکسازی و مسیر باز شده است.

رئیس پلیس راه خوزستان اظهار کرد: همچنین در محور اندیکا در منطقه تاراز مه گرفتگی و ریزش باران شدید داسته ایم و ریزش کوه در چند نقطه انجام که با همکاری عوامل راهداری و پلیس راه مسیر پاکسازی شد. 

سرهنگ رحیمی گفت:با توجه با بارش شدید باران در محور‌های استان رانندگان در هنگام تردد با رعایت قوانین و احتیاط کامل رانندگی نمایند.

دیگر خبرها

  • تردد روان در محور بندر امام(ره)_آبادان
  • باز بودن محور بندر امام خمینی به آبادان
  • بازگشت آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر
  • مسدود شدن محور سربندر به آبادان
  • اهدای اعضای دانش آموز ۱۳ ساله اهل لالی به ۳ بیمار
  • روزگار سیاه فوتبال خوزستان، تیره‌تر از رنگ نفت؛ محکوم به سقوط!
  • رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا: رهبر انقلاب از وضعیت موجود رضایت مطلق ندارند
  • افزایش سه درجه ای دما در آبادان و خرمشهر
  • تقویت سامانه بارشی در خوزستان
  • جوی ناپایدار در اروند