Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@17:50:37 GMT

لزوم الگوگیری دانشگاه‌ها از شهید چمران

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۶۷۱۰

لزوم الگوگیری دانشگاه‌ها از شهید چمران

بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: دانشگاه‌ها باید با الگوگیری از شهید مصطفی چمران و دیگر استادان شهید دانشگاهی، در میدان جهاد تلاش بیشتری کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت سالروز شهادت مصطفی چمران و تأسیس بسیج اساتید بیانیه‌ای صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه به شرح زیر است:

سی و یکم خردادماه سالروز شهادت یکی از اسوه‌های بسیجی عصر ما شهید بزرگوار مصطفی چمران، به‌نام روز بسیج اساتید مزین شده است. بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بزرگداشت و تبریک این روز خدمت همه همکاران دانشگاهی تأکید می‌کنیم که امروز انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در دهه چهارم حیات مبارک خود موصوف به «دهه پیشرفت و عدالت» قرار دارد.

سه دهه گذشته نشان‌دهنده تقابل همه‌جانبه نظام سلطه با تمام ابزارها و روش‌ها، از فتنه‌ها و توطئه‌ها در قالب جنگ سخت، تحریم، آشوب، هرج و مرج تا عملیات روانی، دروغ و اتهام بوده که هیچ‌وقت توقف نداشته و ورود کنونی دشمن به نبرد نرم با جمهوری اسلامی حکایت از شکست روش‌های گذشته است. نظام اسلامی به برکت مجاهدت‌های بزرگمردانی در همه عرصه‌ها از قبیل دفاع مقدس، کشاورزی، صنعت و دانشگاه و خانواده و مجاهدت‌های خاموش زنان مومن و انقلابی، درختنی تنومند، قدرتمند و بالنده گشته و جلوه‌های علمی پیشرفت و طعم شیرین استقلال به کام ملت رسیده؛ اما تا رسیدن به اهداف بلند انقلاب و تحقق عدالت اسلامی فاصله بسیار است.

ما اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی بر این باوریم هر انحراف و کُندی و توقفی ایجاد شده در نتیجه دوری از مکتب اسلام بوده و هر افتخاری به‌دست آمده است در سایه مکتب اسلام، شعارها و آرمان‌هایش کرد عملی‌یافته و دانشگاه نیز محتاج الگوی علمی- عملی برای نقش‌آفرینی در میدان پیشرفت است. حفظ یاد و خاطره شهدای بزرگی همچون شهید چمران از اینرو بیش از پیش لازم است که تأکید کنیم نمی‌توان با روند طبیعی و بدون همت مضاعف و کار صد چندان همراه با بصیرت روزافزون و برنامه‌ریزی هوشمندانه به مسئولیت تاریخی «پیشرفت و عدالت» دست یافت و رسالت دانشگاه در این دهه بیش از پیش نمایان است.

بسیج اساتید معتقد است که دانشگاه یکی از صحنه‌های اصلی تقابل و درگیری با دشمن است، چرا که آینده فکری، انسانی، هویتی، فرهنگی، علمی و اقتصادی آینده‌سازان کشور در این محیط شکل می‌گیرد. دشمن تلاش دارد از این جبهه صدای انحرافی، ابهام‌آمیز، فریبنده و سطحی شنیده شود تا حرکت‌های علمی، تربیتی، فرهنگی، عزت‌آفرین و انسجام‌بخش دیده و شنیده نشود و به انحراف رود.

دشمن تلاش دارد با به انحراف کشاندن فعالیت‌‌های علمی، دانشگاه را از رویکرد واقعی، عینی و حل المسائلی به مشکلات کشور و تلاش‌هایی که در مسیر پیوند و انسجام ارگانیکی جامعه و دانشگاه صورت می‌گیرد باز دارد. امام خمینی(ره) به عنوان معمار بی‌بدیل انقلاب اسلامی و مفسر صادق و واقعی اسلام ناب و ادامه‌دهنده راه ایشان مقام معظم رهبری دام عزه الشریف مسیری را برای ما تبیین کرده‌اند که شاخص بدون انحراف تمام اقشار برای هر زمان و مکان است و این قطب‌نما راهنمای کهنه‌شدنی نیست.

در «دهه پیشرفت و عدالت» باید تأکید کنیم همانطور که در سه دهه گذشته نسل نیروهای مؤمن انقلابی با عمل خود ثابت کردند اعتماد به نفس، امید به خدا، نگاه به داخل، تلاش توقف‌ناپذیر و مبارزه مستمر کلید حل همه مشکلات جامعه ایرانی و همه مسلمانان بوده، در دهه چهارم نیز چنین است. بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی منکر برخی مشکلات اجرایی و اقتصادی در محیط دانشگاه نیست؛ اما ما باید چمران‌گونه حرکت کنیم و این مسائل را سد راه حرکت خستگی‌ناپذیر در این دهه نمی‌دانیم و برادرانه همه همکاران دانشگاهی را به الگوگیری از شهید بزرگوار مصطفی چمران و دیگر استادان شهید دانشگاهی، به کار و تلاش در این میدان جهاد فرا می‌خواند.

انتهای پیام/4118/

منبع: آنا

کلیدواژه: بسیج اساتید مصطفی چمران بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مصطفی چمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۶۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی

رضا نصیرزاده مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی با علیرضا نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، رضا نصیرزاده مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی با علیرضا نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دیدار و گفتگو کرد.

نصیرزاده در این دیدار با تأکید بر اینکه بسیج دانشجویی آماده همکاری‌های بیشتر با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: شبکه دانشجویان در سطح دانشگاه‌ها از ظرفیت عظیمی برخوردار است و می‌توان از این ظرفیت براساس توامندی‌های آنان در راستای افزایش هر چه بهتر تولیدات فرهنگی و اثرگذاری بیشتر دربستر فضای مجازی استفاده نمود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه ارتباط با تشکل‌های دانشجویی باید بیشتر شود، افزود: باید برای دانشجویان برنامه داشت و آنان را در فعالیت‌های فرهنگی و تولیدات رسانه‌ای دخیل کرد.

وی با بیان اینکه باید کار جدی و مبنایی برای دانشجویان داشته باشیم، افزود: بسیج دانشجویی باید به عنوان رکن اصلی بین تشکل‌های دانشجویی در بحث فرهنگ و هنر باشد.

نوروزی با تأکید بر ضرورت توجه به جهاد تبیین، اظهار کرد: در جهاد تبیین، آموزش و تربیت امری مهم است که این آموزش‌ها باید در محیط دانشگاه و فضای مجازی به صورت مستمر صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • شرکت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور ۱۴۰۳
  • رقابت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • بسیج اساتید محور همدلی و هم‌افزایی در دانشگاه باشد
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی