Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – سارا محسنی؛ محمد صادق غزنوی، سرپرست مدیریت عملیات بازار شرکت فرابورس ایران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: احتمال عرضه سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری پویا و رایان هم‌افزا با نمادهای «وپویا» و «رافزا» در یک یا دو هفته آینده وجود دارد. اما زمان دقیق همچنان مشخص نشده است.

 

وی افزود: شرکت سرمایه‌گذاری پویا، افزایش سرمایه داشته و سرمایه ثبتی آن از 200 میلیارد تومان به 400 میلیارد تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احتمال عرضه 15 درصد از سهام این شرکت در بازار سرمایه وجود دارد.

غزنوی اضافه کرد: شرکت رایان هم افزا درمقایسه با شرکت سرمایه‌گذاری پویا، کوچک‌تر است. آمار و ارقام دقیق این شرکت، هنوز به صورت کامل مشخص نیست. اما هر دو شرکت، پتانسیل عرضه در بازار سرمایه را دارا هستند.

سرپرست مدیریت عملیات بازار شرکت فرابورس ایران تصریح کرد: الزاماتی درخصوص عرضه سهام این دو شرکت وجود دارد. موضوعاتی درخصوص ارائه اطلاعات و انجام اقداماتی وجود دارد. این اقدامات، هنوز به مرحله نهایی نرسیده است. اما پس از تکمیل موضوعات مربوط، اطلاعیه عرضه شرکت‌های سرمایه‌گذاری پویا و رایان هم افزا، بر روی سایت قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: باتوجه به مشکلاتی که دو عرضه اولیه در یک روز، ممکن است برای سامانه معاملات ایجاد کند و فشاری که به سیستم وارد می‌شود، با احتمال زیادی می‌توان گفت که این دو عرضه، در یک روز نخواهند بود.

غزنوی افزود: بعید به نظر می‌رسد که دو عرضه اولیه در شرکت فرابورس ایران، در یک روز صورت گیرد.

سرپرست مدیریت عملیات بازار شرکت فرابورس ایران گفت: اگر بخواهیم روند عرضه‌های اولیه را درنظر بگیریم،  در هر عرضه نسبت به عرضه اولیه قبل از خود، تعداد مشارکت‌کنندگان افزایش می‌یابد. به طور معمول بدون درنظر گرفتن شرکت، حجم عرضه و... تعداد متقاضیان عرضه‌های اولیه، بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: باوجود موضوع گسترده‌تر بودن شرکت سرمایه‌گذاری پویا درمقایسه با شرکت رایان هم افزا که به آن اشاره شد، نمی‌توان درخصوص میزان استقبال از عرضه آنها، نظر قطعی را مطرح کرد.

غزنوی اظهار داشت: برای مثال، شرکت‌های سرمایه‌گذاری صبا تامین با نماد «صبا» و شیر پاستوریزه پگاه گیلان با نماد «غگیلا» تفاوت زیادی از منظر بزرگ بودن شرکت داشتند. اما شاهد این امر بودیم که استقبال از عرضه «غگیلا» بیشتر از «صبا» بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس سرمایه گذاری فرابورس عرضه اولیه نماد معاملاتی عرضه سهام شرکت فرابورس ایران سرمایه گذاری پویا رایان هم افزا عرضه اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۷۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کشور گفت: به دنبال ایجاد و تقویت بازارهای عرضه و فروش محصولات صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در پایتخت و نقاط مختلف ایران هستیم.

مریم جلالی امروز یکشنبه ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده در نمایشگاه ایران اکسپو اظهار کرد: تولیدات صنایع‌ دستی زنجیره هایی به‌هم پیوسته هستند که نباید صرفاً در حالت فرهنگی و ویترینی بمانند بلکه باید با برنامه‌ریزی های مدون و اقدامات جهادی هماهنگ به ادبیات توسعه و کسب و کار نزدیک شود و در سطح ملی و بین‌المللی نقش آفرین باشد.

معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی افزود: سیستان و بلوچستان نیز عزم جدی را آغاز کرده و امیدواریم از طریق صنایع‌ دستی، گردشگری، شیلات، لنج‌سازی و آبزیان و سایر ظرفیت ها و دارایی هایی که این استان دارد بتوانیم یک عنصر هویتی ویژه‌ای را به وجود آوریم.

به گفته جلالی، ما نیز در معاونت صنایع‌ دستی وزارتخانه در تلاش هستیم تا زنجیره اقتصادی صنایع‌ دستی و معیشت عزت آفرین را برای تک تک فعالان این حوزه در کشور و  سیستان‌ و بلوچستان به وجود آوریم.

وی تاکید کرد: یکی از اقداماتی که به دنبال انجام آن هستیم ایجاد بازار ثابت عرضه و فروش محصولات صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در تهران و اقصی نقاط کشور است که پیگیر تحقق آن هستیم و در حال حاضر نیز وجود دارد اما نیازمند تقویت و گسترش است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد تا محصولاتی که در اقلیم خاص خودش تولید می‌شود زیست بوم آنها نیز کامل و در سایر نقاط عرضه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • متقاضیان خرید خودرو بخوانند/ قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد + جزییات
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • جزییات سه طبقه شدن میدان ونک | این تغییر چه زمانی رخ می دهد؟
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • عرضه روایت ترس سربازرس مگره در بازار نشر
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • «منم بچه مسلمان» از شبکه پویا و قرآن
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است