Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@23:13:04 GMT

افزایش ۴۰ درصدی قیمت مواد اولیه صنایع دستی

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۷۸۲۷

افزایش ۴۰ درصدی قیمت مواد اولیه صنایع دستی

الناز خدایی فرد، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در حال حاضر مواد اولیه با افزایش ۴۰ درصدی به دست صنعتگران می‌رسد که این امر مشکلاتی را برای این قشر به وجود آورده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ الناز خدایی فرد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا؛ اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا موجب شد فصل طلایی فروش صنایع دستی از دست رفته و صنعتگران استان در دو ماه اسفند و فرودرین فروش نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خرید نوروزی و تهیه هدایای نوروزی از محصولات صنایع دستی در دو ماه اسفند و فروردین موجب افزایش میزان فروش صنعتگران می‌شد که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا این امر محقق نشد.   این مسئول بیان داشت: صنعتگران استان همچون صنعتگران سایر استان‌ها، ماه‌ها برای نوروز تدارک دیده و محصولات بیشتری را برای فروش آماده کرده بودند که شیوع بیماری کرونا و عدم فروش محصولات ضربه اقتصادی به صنعتگران وارد کرد.   معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به افزایش 40 درصدی قیمت مواد اولیه ، افزود: در حال حاضر هر گرم نقره به 10 هزار تومان افزایش یافته است که این گرانی دست صنعتگران بسته است.   خدایی فرد تصریح کرد: متاسفانه قیمت مواد اولیه تحت تاثیر شرایط کشور بوده و با افزایش قیمت طلا و دلار قیمت مواد اولیه نیز افزایش می‌یابد.   وی با بیان اینکه رشد بورس هم در افزایش قیمت مواد اولیه تاثیرگذار است، ادامه داد: این در حالی است که دستمزد صنعتگران تغییری نمی‌کند چرا که اگر دستمزد هم افزایش یابد قیمت تمام شده کالا با افزایش چشمگیری مواجه می‌شود.   این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر شیوع بیماری کرونا و گرانی مواد اولیه موجب شده تا وضعیت صنایع دستی مطلوب نبوده و صنعتگران نتوانند متناسب با تورم دستمزد را افزایش دهند.     انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شیوع بیماری کرونا قیمت مواد اولیه صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۷۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم

صنایع دستی به‌عنوان نماد فرهنگی، هویت و تاریخ یک کشور است باید توجه ویژه‌ای به آنها داشت. محمد معتمدی خواننده موسیقی‌های سنتی توصیه‌ای را به مردم برای استفاده هرچه بیشتر از صنایع دستی در منزل ارائه داده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه
  • محتویات عجیب صندوقی که از دل کشتی غرق‌شده بیرون آمد/ عکس
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم