Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@14:04:22 GMT

مجازات حبس در انتظار آتش زنندگان «کاه و کلش»

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۷۹۵۶

مجازات حبس در انتظار آتش زنندگان «کاه و کلش»

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: بر اساس ماده ۲۰ قانون هوای پاک، آتش زدن کاه و کلش جرم محسوب می‌شود و کشاورزان باید از این اقدام خودداری کنند در غیر این صورت به مجازات حبس محکوم خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، به نقل از روابط عمومی دادگستری لرستان محمد رزم به مناسبت بزرگداشت هفته قوّه قضاییه در جمع رسانه‌ها با تاکید بر برخورد قاطع دستگاه قضا با متخلفان در حوزه تصرف اراضی ملی اظهار کرد: در صورت محرز شدن دست اندازی به اراضی ملی برخورد قاطع دستگاه قضا با متخلفان صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از اولویت‌های دستگاه قضا را صیانت از اراضی ملی دانست و ادامه داد: برای جرایمی که از سوی منابع طبیعی، آب منطقه‌ای، محیط زیست و راه و شهرسازی به دادگستری اعلام شود، شعبه ویژه دادسرا، بازپرسی و دادگاه کیفری در نظر گرفته شده است.

رزم با بیان این‌که به طور قطع به دعاوی مطروحه و جرایم کیفری در زمینه اراضی ملی و منابع طبیعی به صورت خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد افزود: متهمان این گونه جرایم برابر قانون مجازات می شوند.

آتش زدن «کاه و کلش» جرم است

رئیس‌کل دادگستری استان لرستان به بحث آتش زدن «کاه و کلش» در مزارع کشاورزی اشاره کرد و گفت: بر اساس ماده ۲۰ قانون هوای پاک، این اقدام جرم محسوب می‌شود و کشاورزان باید از این اقدام خودداری کنند در غیر این صورت به مجازات حبس محکوم خواهند شد.

وی تاکید کرد: انتظار داریم که در مواقع آتش سوزی، هلال احمر استان در بحث اختصاص بالگرد حداکثر همکاری را داشته باشد، شهرداری‌ها و آتش نشانی‌ها در بحث اطفای حریق همکاری کنند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز اعتبار مورد نیاز برای خرید تجهیزات را اختصاص دهد.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با اشاره به لزوم توجه و اهتمام بیشتر دستگاه های دست اندرکار محیط زیست به منابع طبیعی و محیط زیست استان، بر ضرورت اختصاص اعتبار برای تجهیز و احداث پاسگاه‌های محیط بانی و حفاظتی در شهرستان دلفان، سلسله، الیگودرز، «بلوران» کوهدشت و چگنی تاکید کرد.

منبع: فارس

کلیدواژه: مجازات محیط زیست لرستان حبس اراضی ملی کاه و کلش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۷۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت

سید عماد شاهرخی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بیش از شش هزار هکتار دانه روغنی در لرستان کشت شده است.

وی عنوان کرد: سه هزار و ۵۰۰ تن کلزا در استان کشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بیان داشت: کشت دانه‌های روغنی باعث کاهش آفات و بیماری‌ها، کاهش مصرف سم، افزایش بهره‌وری در واحد سطح و... می‌شود.

شاهرخی، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال بیش از هشت هزار تن انواع دانه‌های روغنی در لرستان برداشت شود.

وی تأکید کرد: این میزان، هزار تن بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

کد خبر 6093656

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی
  • تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان
  • در انتظار روزهای خوب برای«زهره» اصلی ترین آبریز کشور
  • صدور ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل
  • شکایت از جرایم اداری به کمک وکیل کیفری
  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی