Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند روزی است خبری نگران کننده برای عوامل فیلم "شنای پروانه" در رسانه ها منتشر شده است و آن هم ثبت شکایت همسر وحید مرادی از سازندگان «شنای پروانه» در نهادهای سینمایی است.

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو: شنبه هفته گذشته بود که مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش از قطعی شدن اکران فیم‌های «خوب بد جلف: ارتش سری» و «شنای پروانه» از ابتدای تیرماه سال جاری خبر داده بود و گفته بود: در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت ارشاد اکران دو فیلم «خوب بد جلف: ارتش سری» و «شنای پروانه» مورد تأیید قرار گرفت، بعد از صحبت با صاحبان این دو اثر، فیلم‌های فوق برای اکران به ما معرفی شدند لذا اکران هر دو اثر از سوی شورا مورد تأیید و قطعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 
بنا بر این گزارش، مسلما اکران این فیلم‌ها در روز‌هایی که هنوز سایه کرونا بر جامعه موجب نگرانی مردم شده است، ریسک بزرگی برای تهیه کنندگان و سرمایه گذاران این فیلم‌ها محسوب میشود و تهیه کنندگان این دو فیلم را با تردید‌هایی مواجه کرده بود که در این راستا سازمان سینمایی برای جلب رضایت صاحبان این دو فیلم امتیازاتی را در نظر گرفت که از اهم آن می‌توان افزایش سالن‌های نمایش و عدم محاسبه کف فروش تا سه هفته اشاره کرد. همچنین بنابر اعلام رسمی مصوب شده بود ۲۰۰ میلیون تومان وام بلاعوض به همراه ۳۰۰ میلیون تومان وام چهار درصدی برای این دو فیلم درنظر گرفته شود. ۶۰ میلیون تومان نیز به تبلیغات آنان اختصاص یابد. قول همکاری شهرداری، خانه سینما و ... برای فراهم شدن شرایط تبلیغی و اطلاع رسانی از دیگر توافقاتی بود که با تهیه کنندگان آنان رقم خورده بود.
این موارد ذکر شده همگی از طرح‌های تشویقی بود که سازمان سینمایی برای تهیه کنندگان این آثار در نظر گرفته بود که در نهایت اواسط هفته گذشته موفق به جلب رضایت صاحبان این دو اثر شد و فروش بلیط این فیلم‌ها در سایت‌های بلیط فروشی سینما‌ها قرار گرفت.     اما روز گذشته رسول صدرعاملی تهیه کننده فیلم "شنای پروانه" به طور رسمی اعلام کرد که "شنای پروانه" از اکران اول تیرماه انصراف خواهد داد.
صدرعاملی اینچنین گفته است: با توجه به اینکه قرار بود شرایط و تمهیداتی برای اکران این فیلم فراهم شود و تاکنون فراهم نشده است، فعلا از اکران فیلم مان معذوریم. همچنین طی دو هفته گذشته جلساتی با دکتر انتظامی رییس سازمان سینمایی، دکتر حناچی شهردار تهران و اعضای هیأت مدیره خانه سینما در جهت فراهم آوردن شرایط اکران داشتیم تا حمایت جدی از اکران این دو فیلم (شنای پروانه و خوب بد جلف) انجام شود، اما حالا که کمتر از دو روز به اکران فیلم باقی مانده است، هیچ خبری از حمایت‌ها نیست بنابراین با توجه به اینکه هیچ کدام از قرار‌ها به سرانجام نرسیده است، فعلا از اکران فیلم معذوریم.
صدرعاملی درباره جزییات قول و قرار‌ها توضیح داد: اولا قرار بود فقط دو فیلم "خوب بد جلف ۲ "و "شنای پروانه "ظرف سه هفته اول اکران شود و همچنین شهرداری تهران یک حمایت جدی در جهت اطلاع رسانی فیلم‌ها داشته باشد، مثلا در میادین شهر‌ها گیشه‌های نمادین نصب کند و از سوی دیگر هنرمندان هم با همکاری خانه سینما در جهت تبلیغات فیلم‌ها همکاری کنند تا بتوانیم طبق پروتکل‌های بهداشتی ظرفیت پنجاه درصدی سالن‌ها را پر کنیم و همچنین انجمن سینماداران هم هزینه پنجاه درصد تبلیغات فیلم‌ها را برعهده بگیرد.
وی گفت: این تمهیدات در جهت این بود که علاوه بر پروتکل‌های بهداشتی مردم به سینما‌ها بیایند تا به امرار معاش خانواده سینما که فقط عوامل پشت و جلوی دوربین نیستند، هم کمک شود. خانواده سینماها، کارکنان سالن‌های سینما را هم در برمی‌گیرد که در این چند ماه اخیر به دلیل کرونا از لحاظ معیشتی با مشکلات مختلفی روبرو بودند.   این اظهارنظر جنجالی تهیه کننده "شنای پروانه" تا لحظه انتشار این گزارش هیچ واکنشی از سوی مسئولان سازمان سینمایی نداشته است و با این اوصاف اکران فیلم‌های «خوب بد جلف: ارتش سری» و «شنای پروانه» از فردا (شنبه یکم تیرماه) در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.
اما این پایان ماجرا نیست و چند روزی است خبری نگران کننده برای عوامل فیلم "شنای پروانه" در رسانه‌ها منتشر شده است و آن هم شکایت همسر وحید مرادی از سازندگان «شنای پروانه» است.  
همسر این فرد که چند وقت پیش در یکی از زندان به قتل رسیده است به خاطر شبیه سازی گریم شخصیت منفی فیلم "شنای پروانه" به وحید مرادی شکایت خود از عوامل "شنای پروانه" را به خانه سینما و سازمان سینمایی تحویل داده است و منتظر واکنش مسئولان سینمایی نسبت به این شکایت است.
به زعم همسر وحید مرادی، کپی‌برداری یکی از شخصیت‌های فیلم شنای پروانه از همسرش که دو سال پیش در زندان رجایی‌شهر به قتل رسید وی را به شکایت ترغیب کرد.
با طرح شکایت همسر وحید مرادی از سازندگان "شنای پروانه" این گمانه زنی تقویت میشود که شاید پشت پرده انصراف تهیه کننده این فیلم از اکران بی ارتباط با این شکایت نباشد که باید در خصوص روشن شدن اضواع طی روز‌های های آینده صبر کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: همسر وحید مرادی سازمان سینمایی تهیه کنندگان شنای پروانه دو فیلم خانه سینما اکران فیلم خوب بد جلف فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۷۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد

تین نیوز

رئیس هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید گفت: تاکنون پروانه تاسیس چند شهرک دولتی صادر شده و نخستین پروانه بهره برداری شهرک دولتی توسط دبیرخانه ستاد مدیریت شهرک سازی کشور صادر شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «سعید غفوری» در نخستین جلسه مدیریت شهرک سازی کشور در سال ۱۴۰۳ افزود: همه اقدامات چه در حوزه شهرک سازی و چه پیشبرد طرح توسعه سکونتگاه های ساحلی جنوب کشور باید مطابق قانون و مصوبات مربوطه باشد.

وی گفت: نظام مند کردن شهرک های خصوصی نیز با اقدامات مثبت ستاد پیشرفت چشمگیری داشته است.

غفوری بر همراهی ستاد شهرک سازی برای تقویت نقش آفرینی شهرک ها در تأمین مسکن تاکید کرد.

گفتنی است طبق گزارش آماده شده از سوی دفتر شهرسازی و معماری شرکت عمران شهرهای جدید، از زمان شروع دولت سیزدهم و مطرح شدن احداث مسکن برای اقشار کم درآمد، در قالب طرح نهضت ملی مسکن، استفاده از ظرفیت بالقوه شهرک سازی به عنوان مکمل در کنار اختصاص اراضی شهرهای جدید یا الحاق به محدوده شهرها، به منظور تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی، در دستور کار شرکت مادر تخصصی عمران شهر های جدید قرار گرفته و با حمایت های اعضای ستاد، تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار واحد ظرفیت تولید مسکن در این حوزه ایجاد شده است.

ستاد مدیریت شهرک سازی کشور، به عنوان بخش سیاستگذار و مرجع تصویب طرح آماده سازی و طراحی شهری شهرک ها مستقر در شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، به عنوان بازوی سیاستی و مرجع صدور پروانه تأسیس و پروانه بهره برداری شهرک ها، می تواند نقشی پررنگ در مسیر تحقق اهداف دولت برای تأمین مسکن و ساماندهی نظام سکونتگاهی داشته باشد.

در این راستا، ستاد مدیریت شهرک سازی کشور در سال ۱۴۰۲، در اجرای مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری، با برگزای جلسات مستمر بررسی طرح شهرک ها، طرح سه شهرک دولتی در پیرامون شهرهای یزد و قم را مصوب کرده و پروانه تأسیس سه شهرک پیش گفته را با ظرفیت جمعیت پذیری و تولید مسکن در مجموع به میزان بیش از ۷۳ هزار نفر و حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در یک هزار و ۲۴ هکتار زمین، صادر کرده است. علاوه بر این، پروانه بهره برداری برای فاز نخست شهرک مسکونی دولتی «پردیس زندگی» یزد نیز در روزهای پایانی سال گذشته صادر شد.

همچنین پارسال در مجموع ۱۳ پیش پروانه برای احداث شهرک های مسکونی دولتی توسط شرکت عمران شهرهای جدید صادر شد. ظرفیت جمعیت پذیری و تولید مسکن در این شهرک ها که در استان های فارس، البرز، آذربایجان شرقی، یزد و قم قرار گرفته اند، به ترتیب ۳۴۸ هزار نفر و در حدود ۱۰۵ هزار واحد ظرفیت است.

در مجموع می توان گفت که ستاد مدیریت شهرک سازی در سال گذشته، بیش از هشت هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی دولتی را برای تأمین و عرضه مسکن در ابعاد مختلف در دستور کار قرار داده و در مدار برنامه ریزی و اجرا قرار گرفته است.

علاوه بر موارد پیش گفته، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید به عنوان دبیرخانه دائمی ستاد مدیریت شهرک سازی کشور، در سنوات گذشته (از سال ۱۳۹۹ تا ابتدای سال ۱۴۰۲) مطالعه امکان سنجی، مکان یابی و تهیه طرح جامع ۴۰ شهرک را در ۱۳ استان کشور به انجام رسانده و با هماهنگی انجام شده، برای انجام عملیات اجرایی در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن قرار داده است. ظرفیتی که بدون شک می تواند پشتیبانی قابل توجهی برای تولید و عرضه مسکن در کشور تلقی شود.

در کنار این موضوعات، رسیدگی و نظارت بر شهرک سازی بخش خصوصی در ستاد شهرک سازی کشور به عنوان یکی از مأموریت های قانونی ستاد مورد اهتمام بوده است. به گونه ای که در طی دو سال اخیر، وضعیت شهرک هایی که گاهاً ۱۵ سال بلاتکلیف بوده اند، مشخص شده و از آن میان، پروانه بهره برداری ۳ شهرک خصوصی با ظرفیت واحدپذیری بیش از ۵ هزار واحد صادر شده است. رسیدگی به وضعیت مدیریت و ساخت و ساز و نظارت بر شهرک های نیمه تمام و رها شده نیز در قالب دستورالعمل ترویج شهرک سازی از دیگر اقدامات ستاد شهرک سازی است که تمامی پهنه های کشور را در بر گرفته و در چارچوب آن، امید است، بخشی از وضعیت ساخت و سازهای بی ضابطه و نابسامان گذشته مورد رسیدگی واقع شود.

در این جلسه سایر اعضای ستاد مدیریت شهرک سازی کشور شامل نمایندگان وزارت کشور، نیرو، جهاد کشاورزی،میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، راه و شهرسازی و نماینده سازمان ملی زمین و مسکن نیز حضور داشتند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد
  • نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد
  • بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان
  • مغز انسان شبیه‌سازی شد
  • مغز انسان به شکلی بی‌نظیر شبیه‌سازی شد
  • جزئیات مست عشق؛ مولانا و شمس در پرده سینما
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • پشت‌پرده عکس‌ جعلی ترانه علیدوستی و پدرش
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران | وقتی او در مورد پایان رابطه عاطفی خود حرف می‌زند...