Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از قدیم مرسوم بوده که می‌گفتند تاریخ تکرار می‌شود و  این را شاید هر یک از ما در جای جای زندگی خود حس کرده‌ایم ؛ سال ها پیش هم همین اتفاق افتاد؛  روزی که داستان عاشورا این بار در مشهد تکرار شد.

روایت یک اتفاق تلخ

بیشتر از بیست سال پیش یعنی ۳۰ خرداد سال۱۳۷۳ بود؛ مردم کشورمان از جای جای شهرها و نقاط ایران به صحن رضوی آمده بودند؛ رواق‌ها و صحن‌ها و بست‌های حرم مملو از جمعیت بود و ذکر یا حسین لحظه‌ای قطع نمی‌شد و صدای نوحه صحن را پر کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا عقربه‌های ساعت لحظه لحظه به زمان موعود نزدیک‌تر می‌شد. ساعت ۱۴:۲۶ بود که انفجاری مهیب همه جا را به لرزه در آورد.

حالا زائران وحشت زده به اطراف می‌نگرند، شدت انفجار بمبی که در قسمت بالای سر مبارک ثامن‌الحجج (ع) منفجر شد  طبق نظر کارشناسان  معادل ۱۰ پوند ماده منفجره تی. ان. تی بود که باعث شد  اعضای بدن تعدادی از زائرانی که تا چند دقیقه پیش در حال حسین گفتن بودند به اطراف محل حتی پشت بام حرم ، سقف ضریح مطهر پراکنده شود.

خدام حرم که روز عاشورا همگی در حرم مولای خود امام رضا (ع) حضور داشتند برای کمک به مردم و نجات مجروحان به داخل حرم شتافته و مردم را به بیرون حرم راهنمایی و مجروحان حادثه را به صحن آزادی و صحن انقلاب اسلامی منتقل می‌کنند. شرایط ویژه پس از انفجار، موجب شد تا در‌های صحن‌ها و حرم بسته شود، به نحوی که در ساعات اولیه، صرفاً مسئولان و خدام آستان قدس رضوی امکان ورود داشتند.

 در کم ترین زمان، ساکنان و مجاوران مشهد مقدس از وقوع حادثه خبردار شده و هر آن کس که خبر فاجعه را می‌شنید، سراسیمه به سوی حرم می‌شتافت و در آن لحظات سخت، می‌اندیشید که چه کاری باید و می‌تواند انجام دهد. پیکر‌های زخمی مجروحین و شهیدان که با وسایل نقلیه شخصی و آمبولانس‌هایی به دو صحن انقلاب اسلامی و آزادی وارد شده بودند، به بیمارستان‌های مشهد منتقل شد.

اکنون آن چه از کینه منافقان باقی مانده بود، سیصد تن مجروح حادثه بودند که عده‌ای از آنان اعضایی از بدن خود بخصوص دست و پایشان را از دست داده بودند و ۲۷ نفر شهید که تا ابد خونشان بر گردن عاملان این اتفاق شوم بود. در میان مجروحان و شهدا از هر سن و از هر قشر و طبقه‌ای دیده می‌شدند.

سرتیم حفاظت و خنثی‌سازی بمب سپاه پاسداران مشهد درباره آن روز می‌گوید که با شنیدن خبر انفجار در حرم مطهر رضوی سریع با اعضای تیم تماس گرفتم و گفتم بروند حرم. وقتی رسیدیم، شهدا را جمع کرده بودند. در قسمت بالای سر حضرت امام رضا (ع)، کنار ستون سمت راست، آثار شعله انفجار دیده می شد. هدف منافقان این بود که یکی از پایه‌ها را بزنند تا گنبد پایین بیاید که فقط عنایت خود امام (ع) بود که این اتفاق نیافتد. اگر گنبد فرو می‌ریخت، خسارات وحشتناکی به بار می‌آمد.

او ادامه داده است: آثار را که دیدیم، تخمین زدیم که حدود بیست پوند ماده منفجره از نوع «سی۴» بوده است. این ماده هنوز هم قوی‌ترین و معتبرترین ماده انفجاری دنیا و ساخت کشور آمریکاست که در هر شرایط آب و هوایی، کاربرد دارد. فاسد نمی‌شود و حتی زیر آب هم عمل می‌کند. بعداً یکی از پرسنل حرم به ما گفت که گویا یکی از خادم‌ها، فرد بمب‌گذار را می‌بیند که می‌خواهد ساکش را آن‌جا بگذارد، به او می‌گوید که عقب‌تر برود.

حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز در گفت‌و‌گو با  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره هدف منافقین در ارتکاب این جنایت گفته است: شکست‌های پی در پی منافقین آنها را به این نتیجه رساند که با اقدامات تروریستی نظیر اقدامات القاعده چهره تروریستی خود را نشان دهند و منطقشان این بود که می‌توانند با ایجاد ترس و ارعاب یعنی همان کاری که الان داعش انجام می‌دهد مردم را از انقلاب و امام خمینی (ره) زده کنند.

او ادامه داد: با توجه به مسئولیتی که در این زمینه داشتم به یاد دارم که در آن زمان روابط ایران و عراق به مرحله‌ای رسیده بود که منافقین قرار بود بساط خود را از داخل عراق جمع کنند، در نتیجه منافقین این اقدام را انجام دادند زیرا می‌دیدند که ایران دارد به نتایجی می‌رسند و صدام هم داشت شکست را می‌پذیرفت؛ پس در این مقطع عملا آنها برای اینکه از تله‌ای که در آن گرفتار شده بودند فرار کنند دست به اقدامات وحشیانه‌ای مثل انفجار در حرم زدند.

قرار بود داستان به گونه‌ای دیگر بازگو شود 

اگرچه در تکمیل سناریویی که با عملیات منافقین آغاز شده بود، رسانه‌های بیگانه از یک­ سو و عناصر مخالف وحدت شیعه و سنی در داخل کشور از سویی دیگر درصدد بودند تا وانمود کنند  حادثه انفجار  توسط گروهی از اهل سنت انجام گرفته است، اما دستگیری و بازداشت منافقی که دو روز بعد قصد داشت در مسجد مکی اهل تسنن در زاهدان و در حین برگزاری نماز جمعه بمب بگذارد، و به دنبال آن شناسایی مهدی نحوی عامل بمب‌گذار در حرم مطهر امام رضا (ع) پرده از این توطئه برداشت.

شاید به زعم منافقین و اربابان آن‌ها  با انتساب این حادثه به اهل‌سنت، می‌توانستند شیعیان را علیه اهل‌سنت تحریک کنند. جالب این است که با ایجاد انفجار در مسجد مکی اهل‌سنت در زاهدان، سنی‌ها را به‌صحنه آورده و متقابلاً با انفجار در حرمین حضرت معصومه (س) و امام راحل (ره) می‌خواستند دامنه کشمکش و نزاع را گسترش دهند؛  بدین صورت زنجیره تسلسلی تنازع و سوءظن را تا وقوع یک شورش تمام‌عیار دنبال کرده و وارد میدان شدند.

از آنجا که سازمان منافقین بلافاصله متوجه خطای فاحش خود شد و سیل سرزنش ­های جهانی را دید، در اروپا با راه اندازی مصاحبه‌های ساختگی متعدد سعی کرد پای خود را از ارتکاب به جنایت بیرون بکشد، ولی از آن جا که همیشه ماه پشت ابر نمی‌ماند و نفاق و دروغ ریشه­ ا‌ی ندارند، با دستگیری برخی اعضای سازمان و افشاگری­‌های آن‌ها رسوایی منافقین و طراحی آن‌ها در این جنایات اثبات گشت تا جایی که در صحنه بین الملل نیز علیرغم تلاش ­های  رجوی برای مظلوم­ نمایی و تبرئه خود از این اقدام وحشیانه، تحلیل­گران این اقدام را به عنوان تلاش منافقین برای ایجاد تزلزل در ارکان امنیت ملی ایران تحلیل کردند.

عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد 

این حادثه موجب شد که بسیاری از رسانه‌ها نسبت به این جریان واکنش نشان داده و در برابر این گروه موضع گرفتند؛ برای مثال روزنامه فرانسوی فیگارو در گزارش خود درباره حادثه مشهد به تاریخچه فعالیت­‌های تروریستی منافقین پرداخت و با اشاره به حادثه شهادت ۷۲ تن و ترور شهیدان رجایی و باهنر، به دست منافقین می‌نویسد: این‌بار این منابع رسمی ایران‌نیستند که مجاهدین خلق را مسئول حادثه بمب‌گذاری در مشهد معرفی می‌کنند؛ بلکه نظر کارشناسان و افراد صاحب‌نظر نیز بر همین امر دلالت می‌کند.

روزنامه آمریکایی هرالد‌تریبون نیز با اختصاص تیتر بزرگی به خبر حادثه انفجار مشهد به تشریح عملیات تروریستی منافقین در ایران پرداخت و نوشت: پس از پایان‌جنگ هشت ساله ایران و عراق این حادثه یکی از فجیع‌ترین عملیات­‌های تروریستی در داخل ایران است.

روزنامه گاردین، اما با درج خبر انفجار بمب در حرم حضرت امام‌رضا (ع) نوشت: این ‌فاجعه در مقایسه با قتل‌عام نمازگزاران مسجد الخلیل در اسرائیل و حادثه انفجار بمب در یک کلیسا در لبنان‌به­ قدری تکان‌دهنده است که بسیار بعید به ‌نظر می‌رسد عاملان این جنایت مسئولیت آن‌را بپذیرند. گاردین در ادامه این‌حادثه را نشان‌دهنده بی‌رحمی دشمنان ایران دانست.

همچنین عبدالمجید تراب زمزمی روشنفکر مسلمان تونسی و استاد دانشگاه سوئیس بمب‌گذاری در حرم مطهر امام‌رضا (ع) را با حادثه مسجد الخلیل مقایسه کرد و هدف از این اقدام را اِعمال‌فشار بر ایران اسلامی تلقی نمود. زمزمی با تاکید بر این‌که در پای این دو جنایت امضای رژیم صهیونیستی قرار دارد خاطرنشان کرد که ماموران دولت صهیونیست در فلسطین را ساکنین شهرک­‌های صهیونیست‌نشین و در ایران اعضای‌تشکیلات منافقین تشکیل می‌دهند.

فهمی‌هویدی نویسنده مصری هم در آن مقطع تاریخی اقدام تروریست‌های منافق را توطئه بزرگ علیه جهان‌اسلام و اختلاف بین‌مذاهب دانست و تاکید کرد: «آشوب و بلوایی که ‌ایران را تهدید می‌کند از جهان‌اسلام و عرب نیز دور نیست. این‌نویسنده ‌برجسته‌مصری ‌در مقاله‌ای‌که‌ در روزنامه ‌الشرق‌الاوسط چاپ شده، ابعاد توطئه های منافقین از جمله جنایت هولناک بمب‌گذاری در حرم مطهر امام‌هشتم (ع) را بسیار عمیق و خطرناک توصیف کرده و آن را طرحی محرمانه از سوی دشمنان اسلام علیه جمهوری‌اسلامی ایران دانسته است.» هویدی هدف از جنایت هولناک منافقین در انفجار بمب در حرم‌مطهر امام‌هشتم (ع) و نیز قتل دو کشیش مسیحی را تحریک احساسات مذهبی میان تشیع و تسنن از یک‌سو و ایجاد درگیری مذهبی و ضربه‌زدن به نظام مقدس جمهوری‌اسلامی از سوی دیگر ذکر کرده‌است.

و روایت تلخ یک خرداد دیگر

اما داستان جنایت منافقین در خردادماه تنها به سال ۱۳۷۳ ختم نشد؛ بله خرداد سال ۶۱ هم برای مردم ایران یادآور جنایت دیگری از این فرقه بود. پس از تصویب بررسی طرح عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر در مجلس شورای اسلامی، منافقین این فرصت را غنیمت دانسته و از همین رو نیز به سرعت به تدارک و آماده‌سازی یک حرکت مسلحانه وسیع  پرداخته و با صدور اولین اطلاعیه سیاسی – نظامی و اعلامیه برگزاری تظاهرات در آن روز و اعلان جنگ مسلحانه علیه جمهوری اسلامی، دستور اکید صادر کردند که همگی با سلاح سرد و گرم حضور یابند. تیغ موکت بری، چاقو، قمه، کاتر گوشت، پیچ گوشتی و ... سلاح­‌هایی بودند که منافقین قصد داشتند با آن‌ها به قول خودشان حال حزب اللهی‌ها را حسابی جا بیاورند.

ساعت ۴ بعد از ظهر همان روز منافقین با سلاح سرد و گرم به جان مردم افتادند. خیابان های طالقانی، ولیعصر، انقلاب، سهروردی، میدان فردوسی در حالی شاهد وحشی گری مجاهدین دروغین بود که مجاهدین راستین اسلام در بازی دراز، دارخوین، سوسنگرد و آبادان حماسه می آفریدند. منافقین فکر کردند شهر خالی از سنگربان است و قبل از سقوط بنی صدر، شهر را به سقوط خواهند کشید و مانع سقوط بنی صدر خواهند شد. شهر را در آتش و دود سیاه کردند و ۱۴ مرد و ۲ زن را شهید کردند و صدها نفر را مجروح، تا ثابت کنند که آمده اند، بمانند و مخالفان را برانند. هر چه که نمادی از دین و دینداری داشت مورد حمله منافقین قرار گرفت، حتی چهره های معصوم دختران محجبه از خشم مارکسیست های دهه ۵۰ و التقاطیون اسلام نمای امروز در امان نماند و پذیرای اسیدهای سوزنده آنان شد.

بر خلاف تصور منافقین، شهر از رزمنده خالی نبود، حزب اللهی ها آمدند تا جمهوری اسلامی بماند. امام چندین بار به منافقین گوشزد کرده بود که این مردم را از دست ندهید. امام خمینی (ره) با همین مردمش ماند، اما منافقین نصیحت پذیر نبودن . هواداران فریب خورده در دام خوش باوری و ذهنیت گرایی مسعود رجوی افتادند. مسعود به آنها گفته بود که ظرف چند ساعت تمامی کمیته ها را تسخیر خواهد کرد؛ درست مثل صدامی که قول داده بود یک هفته ای به تهران برسد!

اما بعد مشخص شد که مسعود رجوی در محاسباتش دچار اشتباه شده است. همه مانور مسلحانه از ساعت ۴ بعد از ظهر شروع شد و اوایل شب شکست خورد. جمهوری اسلامی که تا آن زمان متحمل تلفات فراوانی به لحاظ انسانی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی شده بود، فرصت را مغتنم شمرد و همان گونه که منافقین می خواستند، تظاهرات مسلحانه آنها و کشتار مردم بی گناه را پاسخ داد.  
این روند به سمتی رفت که ۳۰ خرداد برای منافقین به یک فاجعه و یک شکست تبدیل شد. خروج رجوی از ایران به فاصله کم تر از یک ماه و به دنبال آن خروج تشکیلات از ایران بزرگ‌ترین شکست برای سازمانی بود که مدعی بود نزدیک به ۴۰% ارتش و۵۰ % مردم پشتیبان او هستند.   پس از این حادثه موج عظیمی از بازگشت به راه افتاد و آنها را نسبت به ادامه سرنوشت بعدی منافقین بی توجه کرد. رهبری سازمان مجاهدین که در داشتن پایگاه اجتماعی و قدرت سازماندهی مردمی خود را با امام خمینی (ره) برابر می دانست، پس از ۳۰ خرداد گرایش به رویکرد مکانیسم‌های قیم مآبانه آنها با مردم به شدت افول کرد و طرفداران آنها درک کردند که نوع رهبری امام با آنچه که مسعود رجوی دنبال آن است از زمین تا آسمان تفاوت دارد . از فردای ۳۰ خرداد عده زیادی مسئله دار شدند و با سازمان قطع رابطه کردند.

حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز در گفت‌و‌گو با  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در این باره گفته است: خاطرم هست که در آن سال من هم در چهارراه ولیعصر گیر افتاده بودم و این‌ها با تیغ کاتر هرکسی را که می‌دیدند می‌زدند و فریاد می‌زدند که مردم مسلح شوید و با اسلحه، چاقو، کاتر ، اسید و هر چیزی که دست داشتند به جان مردم افتاده بودند.

کنعانی مقدم همچنین درباره تفکرات منافقین گفت: در اصل تفکرات منافقین تبدیل به یک فرقه شده که این فرقه مانند داعشی‌ها همه چیز را برای رسیدن به هدف مجاز می‌داند و بر همین اساس یک سازمان دگماتیزم است که وقتی از رده‌های بالا به آنها دستور داده می‌شود بی هیچ چون و چرایی صرفا تبعیت می‌کنند و این‌ها تقریبا مهره‌های ماشین جنگی تروریسم هستند که پول‌های آن‌ها را هم آمریکا و سرویس‌های جاسوسی موساد تامین می‌کنند، به همین خاطر هیچ توقعی نمی‌شود داشت که سازمانی باشند که بر اساس عقل و منطق رفتار کنند و هیچ چهار چوبی در این زمینه ندارند.

در پایان باید گفت که این تنها حجم کوچکی از مثنوی هفتاد من جنایات منافقین است، سازمانی که برای بقای خود حتی از بریدن سر نوزادان بی گناه هم ابایی نداشته و شهدای محراب، انفجار در نماز جمعه تهران، به شهادت رساندن هم­وطنان روزه‌دار بر سر سفر افطار در حضور همسر و فرزندان آنها، ترور لبنیات­ فروش و سبزی ­فروش و دوچرخه­ ساز، حضور در جبهه دشمن بعثی در شرایطی که رژیم عراق جنگ ناجوانمردانه‌­ای را علیه جمهوری اسلامی راه انداخته بود، به شهادت رساندن ۷۲ نفر از مسئولان عالی‌رتبه کشور در حادثه حزب جمهوری اسلامی، انفجار در دفتر نخست وزیری و شهادت رجایی و باهنر و ... تنها گوشه­‌هایی از جنایات منافقین در سال‌های گذشته است.

انتهای پیام/

گزارش از فاطمه تورانلو

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حرم مطهر رضوی بنی صدر جنایت منافقین حرم مطهر امام جمهوری اسلامی انفجار بمب ۳۰ خرداد امام رضا اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۸۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدعلی علومی درگذشت + سوابق

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، محمدعلی علومی رمان‌نویس، پژوهشگر، اسطوره‌شناس و طنزنویس روز گذشته یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در بم شهر زادگاهش دار فانی را وداع گفت.

بیشتر بخوانید: مرتضی شفیعی درگذشت + سوابق

از آثار او می‌توان به رمان‌های معروف سوگ مغان، آذرستان، ظلمات و... اشاره کرد.

علومی متولد ۱۳۴۰ بود و فارغ‌التحصیل رشته علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بود.رمان «آذرستان» او در سال ۷۷ کتاب برگزیدهٔ سال از سوی وزارت ارشاد وقت و رمان طنز «شاهنشاه در کوچه دلگشا» برندهٔ سی سال رمان طنز ایران شد.

از محمدعلی علومی آثار پژوهشی متعددی در حوزه‌های مختلف ادبیات باقی مانده است.

این نویسنده مطرح، چندین سال بخش آموزش داستان‌نویسی در مجله جوانان را برعهده داشت. در همان سال‌ها شاگرد سید ابوالقاسم انجوی شیرازی (مشهور به پدر فرهنگ مردم) بود و آخرین مصاحبه مطبوعاتی با او مندرج در ادبستان را انجام داد.

علومی با لهجه شیرین بمی صحبت می‌کرد و مدت‌ها در تهران با دوست و همشهری هنرمندش ایرج بسطامی (خواننده‌ اهل بم) هم‌خانه بود.

داستان کوتاه «بمانی» اثر اوست که در آخرین شماره ماهنامه «فرجاد» در اواخر دهه ۶۰ یا اوایل ۷۰ چاپ شد. رمان «آذرستان» وی در سال ۷۷ کتاب برگزیده سال از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت و رمان طنز «شاهنشاه در کوچه دلگشا» برنده ۳۰ سال رمان طنز ایران شد.

استاد علومی در زمینه‌ پژوهش‌های مربوط به طنز بنا به توصیه استاد عمران صلاحی آثار بی‌شماری را از جمله طنز در آمریکا (جلد اول)، طنز در مثنوی مولانا جلال‌الدین، انواع طنز در گلستان سعدی، طنز و شیوه‌های داستانی در بوستان، طنز در دوره‌ پهلوی با نقد و بررسی آثار طنزنویسان آن زمان، طنز ایران از مشروطه به بعد (جلد اول) و بررسی انواع طنز در خارستان اثر حکیم قاسمی کرمانی را منتشر کرده است.

رمان‌های طنز علومی شامل «شاهنشاه در کوچه دلگشا، من نوکر صدامم، وقایع‌نگاری بن لادن و جناب آقای دیو بوده است.

علومی همچنین در زمینه‌ ادبیات کودک و نوجوان کتاب گذر از کوه کبود را منتشر کرده است و در تحلیل قصه‌های ایرانی نیز می‌توان به کتاب اساطیر افسون وش او اشاره کرد.

این نویسنده بمی همچنین رمان‌های «سوگ مغان»، «آذرستان»، «ظلمات»، «اندوهگرد»، «پریباد»، «داستان‌های غریب مردمان عادی»، «هزار و یک شب‌ نو»، «خانه کوچک» و «عطای پهلوان» را در پرونده کاری خود دارد.

قصه اساطیر از جمله آخرین آثار این نویسنده مطرح ایران بود، همچنین کتابی دیگر در حال انتشار داشت که هنوز اطلاعاتی درباره نام و محتوای آن منتشر نشده است.

در وصف کارکردها و ویژگی های آثار استاد علومی آمده که با نگاهی تازه به مسائل مختلف، همواره توانسته توجه عمومی را به خود جلب کند و با انتقاد و پیشنهاد سازنده، به ساختار و شکل دهی بهتر جامعه ایران کمک کند.

این نویسنده بمی در سال های پایانی عمر خود به زادگاهش در بم بازگشته بود؛ بازگشت به زادگاه و جایی که هویت و شخصیتش ریشه‌دار است، به این نویسنده فرصتی داد تا با تمامی تلاش و انگیزه، به خلق آثاری جدید بپردازد و ارثیه ارزشمند خود را به سرانجام برساند.

شهر بم در ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229590 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • انفجار و تخریب دو منزل مسکونی در ملایر بر اثر نشت گاز
  • انفجار در خودرو کاروان گارد پادشاهی عربستان
  • انفجار بنزین در حمام صاحب خانه را راهی بیمارستان کرد
  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • جنایت‌های منافقین فراتر از مرزهای زمانی و جغرافیایی
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • محمدعلی علومی درگذشت + سوابق
  • حادثه منجر به فوت برای یک امام جمعه در جیرفت
  • حادثه منجر به فوت برای امام جمعه جیرفت
  • موتور سواران هنگام سوخت گیری به این نکات توجه کنند (فیلم)