Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@00:11:08 GMT

کرونا استفاده از قطار را 94 درصد کاهش داد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۸۴۰۰

کرونا استفاده از قطار را 94 درصد کاهش داد

مدیرکل راه‌آهن قم گفت: به دلیل شیوع کرونا، مسافر جابه‌جا شده توسط راه‌آهن قم، از اوایل اسفندماه پارسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال،‌ ۹۴ درصد کاهش‌ یافته‌است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محسن اعتماد گفت: با توجه به این‌که حمل‌ونقل عمومی یکی از نقاط حساسی بود که احتمال شیوع کرونا را افزایش می‌داد، از اوایل اسفندماه پارسال فعالیت قطارهای مسافربری متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: قطارهای مسافربری از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی شروع به فعالیت کرد و تمام دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله توزیع ماسک،‌ دستکش و ضدعفونی کردن صندلی‌ها اجرایی شد.

وی ادامه داد: حتی سالن‌های انتظار ایستگاه راه‌آهن با وجود نبود مسافر، به دلیل مراجعه مردم برای پس دادن بلیت‌ها،‌ روزی ۲ بار ضدعفونی می‌شد.

به گفته اعتماد، از ابتدای اردیبهشت‌ماه نیز، کوپه‌های قطار با ۵۰ درصد ظرفیت مسافر جابه‌جا می‌کنند و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر روزانه ۱۰ رام قطار شامل پنج رام رفت و پنج رام برگشت قطار به سمت تهران و قم و سه رام قطار به سمت مشهد حرکت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با توجه به کاهش فعالیت خودروهای باربری در سطح جاده‌ها، از اسفندماه پارسال تاکنون در مدت مشابه سال گذشته،‌ میزان بار جابه‌جا شده توسط قطارهای باربری حدود ۱.۵ برابر افزایش‌یافته است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۸۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان

حمیدرضا محمدحسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای امسال سه هزار و ۶۰۴ TEU کانتینر یخچالی در این بنادر تخلیه و بارگیری شد که ۶۸ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

وی افزود: این کانتینر‌ها عمدتا شامل میوه و تره بار، حبوبات و کالا‌های با شرایط نگه‌داری ویژه به کشور‌های حوزه خلیج فارس ارسال شد.

 مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان میزان صادرات کالای غیرنفتی را نیز با ۳۲ درصد افزایش ۶ هزار و ۲۹ تن اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • چند درصد چک‌ها در اسفند ۱۴۰۲ برگشت خورد؟
  • روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه در پارسال
  • چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • قطارهای لوکس ایران، سفری شاهانه در انتظار شماست
  • حمل کالا و بار در قم ۲۹ درصد افزایش یافت
  • فروش بلیت قطارهای فوق العاده مشهد از امروز
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی