Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس بدن‌سازی گفت: در لیگ‌های معتبر، یک دهم ایران با پارگی رباط صلیبی مواجه هستیم و حتی در مقایسه با لیگ‌هایی که سطح پایین‌تری دارند هم آمار مصدومان ایران چند برابر است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، با وجود اینکه هنوز رقابت‌های باشگاهی فوتبال ایران از سر گرفته نشده و تیم‌ها تنها تمرینات خود را آغاز کرده‌اند و دیدارهای دوستانه‌ای برگزار شده اما میزان مصدومیت‌ها به خصوص پارگی رباط صلیبی فراتر از حد انتظار است و این موضوع نشان می‌دهد اصول بدن‌سازی به خوبی در فوتبال ایران اجرا نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوریا جراحی در خصوص اینکه دلایل بالا بودن آمار مصدومیت‌ها در فوتبال ایران پس از شیوع ویروس کرونا چیست، به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: دو بحث در این مقوله وجود دارد. اول اینکه آمار مصدومیت‌ها در فوتبال ایران چقدر است؟ این موضوع ابهام بزرگی ایجاد کرده و در شرایطی که در کشورهای صاحب سبک فوتبال هر بازیکنی که مصدوم می‌شود، گزارش کاملی از نوع مصدومیت، مدت مداوای وی و زمان دقیق بازگشتش اعلام می‌شود اما در ایران چنین چیزی وجود ندارد.

وی ادامه داد: شرایط بازیکنان مصدوم در ایران واضح و روشن نیست اما همین آمار نشان می‌دهد که میزان مصدومیت‌ها به خصوص پارگی رباط صلیبی بسیار بالاست و قابل قیاس با کشورهای دیگر نیست. در کشورهای صاحب سبک و لیگ‌های معتبر، یک دهم ایران با پارگی رباط صلیبی مواجه هستیم و حتی در مقایسه با کشورهایی که سطح پایین‌تری دارند هم آمار مصدومان ایران چند برابر است. این موضوع به سفرها، تمرینات و مباحث فنی در تمرین ارتباط کامل دارد.

کارشناس بدن‌سازی تصریح کرد: اگر بخواهیم مثالی در خصوص پارگی رباط صلیبی در ایران بزنیم، به عنوان مثال در پنجمین دوره لیگ در پایان هفته دهم بالای 30 مورد از این مصدومیت را داشتیم؛ در شرایطی که در لیگ نروژ در 7 فصل تنها 12 نفر دچار این مصدومیت شدند. با شیوع ویروس کرونا، رخ دادن مصدومیت بدیهی است و حتی در لیگ‌های اروپایی هم آمار مصدومیت‌ها بالا بود اما با گذشت چند هفته این آمار کاهشی شد. به‌عنوان مثال در هفته اول بوندس‌لیگا در حین تمرین قبل از شروع مسابقه دورتموند و ولفسبورگ، یکی از بازیکنان دورتموند مصدوم شد و سه بازیکن دیگر این تیم در جریان مسابقه مصدوم شدند.

وی افزود: در فوتبال ایران نیز بعد از یک وقفه طولانی‌مدت انتظارش وجود داشت که شاهد مصدومیت‌هایی باشیم اما اینکه چند بازیکن رباط صلیبی پاره کنند قطعاً نشان از مشکلات فوتبالمان می‌دهد. اولین مورد در این خصوص به امکانات فوتبال ما ربط دارد. مسئله دوم بحث سازماندهی تیم‌هاست که برنامه‌ریزی مناسبی برای سفر به شهرهای دیگر ندارند. متأسفانه پرواز چارتر و اختصاصی به‌اندازه کافی وجود ندارد. در برخی مسابقات نیز مسافت‌های کوتاه با اتوبوس طی می‌شود.

جراحی ادامه داد: زمین‌های تمرین مناسب در اختیار تیم‌ها قرار ندارد. استراحت‌ها شبانه‌روزی کم است و بسیاری از بازیکنان تا ساعتی از نیمه شب در فضای مجازی فعال و بیدار هستند که این موضوع با استوری‌هایی که آن‌ها در اینستاگرام می‌گذارند، روشن می‌شود و این در حالی است که بازیکنان از همان دوران پایه باید عادت کنند که شب‌ها زود به بستر بروند. موضوع دیگر شیوه نگرش به بدن‌سازی در فوتبال ایران است که باید تغییر کند چون به شکل سنتی انجام می‌شود. تکنیک‌های مانیتورینگ که یکی از آنها استفاده از GPS است در هشت تیم لیگ برتری اجرا می‌شود اما جالب است مربی یکی از همین تیم‌ها گفت ما بلد نیستیم از این فناوری استفاده کنیم و مربی دیگری بود که می‌گفت ما زمین تمرین مناسب نداریم، در صورتی که اولویت در داشتن زمین مناسب است.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از اتفاقاتی که باعث پارگی رباط صلیبی می‌شود انجام تمرینات سرخود برخی بازیکنان است که در فوتبال دنیا بی‌معنی است. بازیکن صبح یا بعدازظهر به صورت انفرادی تمرین می‌کند و سپس عصر یا فردای همان روز در تمرینات تیمش شرکت می‌کند. چنین کاری در فوتبال حرفه‌ای دنیا وجود ندارد چون مربی متخصص تیم باید به بازیکنان تیمش آموزش لازم را بدهد تا بازیکنان از شرایط تمرینی تیم خارج نشوند.

جراحی خاطرنشان کرد: به صورت کلی باید بگویم بحث امکانات، سبک تمرینات و مجموعه تمرینات در فوتبال ایران ساختار مشخصی ندارد. کیفیت فنی، توسعه و آموزش و پرورش مربیان و بازیکنان فاقد استاندارد است. برای نمونه در تیم استقلال از زمانی که علیرضا منصوریان سرمربی این تیم شده، میزان مصدومیت‌ها از سایر تیم‌ها بالاتر بوده است. این موضوع نشان می‌دهد که سازماندهی تمرینات در استقلال دچار مشکل است و بعد از منصوریان، در دوران وینفرد شفر، آندره‌آ استراماچونی و فرهاد مجیدی نیز شاهد بالا بودن مصدومیت‌ها هستیم. اینکه دو بازیکن استقلال در یک هفته رباط صلیبی پاره می‌کنند بدون تردید ایراد کادر فنی تیم است و باید با بررسی دقیق این ایراد مشخص و رفع شود.

انتهای پیام/4048/

منبع: آنا

کلیدواژه: استقلال پارگی رباط صلیبی پارگی رباط صلیبی فوتبال ایران مصدومیت ها بدن سازی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۹۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • اکبرپور: سپاهان از بازی ما تعجب کرده بود
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • قطعی: ستاره ایتالیایی یورو را از دست داد
  • اکبرپور: حسینی گلر استقلال بزرگی کرد/ ملاثانی مقابل سپاهان دسته و پا بسته نیست
  • قصه یک عشق در تمرین استقلال
  • ستاره‌های والیبال علیه تیم ملی و پائز؛ دوباره بازیکن سالاری زیر تور
  • دمتان گرم و ممنون نکونام و استقلال!
  • پپ گواردیولا: هالند مصدوم است؛ بازی مقابل برایتون هر فصل سخت‌تر می‌شود
  • «سیلوا» بازی با تراکتور را هم از دست داد
  • «سیلوا» غایب بزرگ استقلال برابر تراکتور