Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@18:31:20 GMT

افزایش ۳۰درصدی مصرف، علت افت فشار آب در اهواز ‌است

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۹۱۵۳

افزایش ۳۰درصدی مصرف، علت افت فشار آب در اهواز ‌است

افشین حاتمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تعطیلی هفته گذشته و بالا رفتن دمای هوا سبب افزایش مصرف آب شرب بین مشترکان شرکت آبفای اهواز شده است.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت آب در ۲ روز گذشته ادامه داد: درحال بازسازی و اورهال کردن تاسیسات و تجهیزات شرکت آب و فاضلاب اهواز هستیم تا با افزایش ظرفیت میزان رضایتمندی مشترکان بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاتمی یادآور شد: تاسیسات شرکت آب و فاضلاب اهواز در سال ۱۳۴۲ ساخته شده‌اند و در این سالها سرعت بازسازی تاسیسات کنده بوده که با تغییرات ایجاد شده در شرکت آبفای اهواز امیدوااریم این روند تسریع شود.

وی ادامه داد: بازسازی فیلتراسیون تحت فشار تصفیه خانه شماره سه، بازسازی ایستگاه پمپاژ تصفیه خانه شماره۲، لایروبی تصفیه خانه گلستان با هدف افزایش کمی و کیفی آب، نصب شیرهای تنظیمی روی مخازن با هدف افزایش دبی آب و پایدار کردن آب شرب مرکز شهر و همچنین سرویس کردن و راه‌اندازی تاسیسات برقی تصفیه خانه شماره یک ازجمله اقدامات انجام شده است.

حاتمی درخصوص مشکل افت فشار آب در منطقه پردیس نیز گفت: اسکله آبگیر گروه ملی که قرار است بخشی از آب این منطقه را تامین کند دچار رسوب شده به همین دلیل یک قایق لایروبی در این تصفیه خانه درحال رسوب زدایی است.

وی ادامه داد: یک پیمانکار برای بازسازی فیلتراسیون تصفیه خانه گروه ملی انتخاب و شارژ مواد شیمیایی برای افزایش کمی و کیفی آب شرب نیز انجام شد، مطابق برنامه ریزی صورت گرفته و در صورت عدم بروز مشکل ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده مشکل افت فشار آب پردیس حل می‌شود.

حاتمی در بخشی دیگر درخصوص تغییر الگوی مصرف شهروندان اهوازی بیان کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا الگوی مصرف مشترکان نیز افزایش یافته‌ و حتی زمان پیک مصرف از ظهر به عصر و ساعات پایانی شب منتقل شده‌است.

وی گفت: در سه ماهه نخست سال ۹۸ میزان تولید آب شرب اهواز ۶۱ میلیون و ۴۴۵هزار مترمکعب بود که این میزان در سه ماهه نخست امسال با رشد ۴.۳ درصدی به ۶۴ میلیون و ۱۵۷هزار مترمکعب رسیده‌است.

 در روزهای گذشته مشکل افت فشار در نقاط مختلف شهر اهواز باعث بروز انتقاداتی از سوی شهروندان شده‌‍‌است.

برچسب‌ها آب و فاضلاب اهواز سرانه مصرف آب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب اهواز سرانه مصرف آب آب و فاضلاب اهواز سرانه مصرف آب تصفیه خانه افت فشار شرکت آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۹۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار خون عامل مرگ سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان

به گزارش صدای ایران از ایرنا، پرفشاری خون به معنای بالا بودن میزان فشاری است که بر اثر برخورد خون به دیواره‌ی سرخرگ‌ها ایجاد می‌شود. سرخرگ‌ها، رگ‌هایی هستند که خون را از قلب به تمام اعضای بدن می‌رسانند.

میزان فشار خون، با دو عدد مشخص می‌شود. فشار خون سیستولیک (عدد بالایی) نشان دهنده‌ی فشار وارد شده به دیواره‌ی سرخرگ‌ها در هنگام انقباض قلب است و فشار خون دیاستولیک (عدد پایینی) نشان دهنده‌ی فشار وارد شده به دیواره‌ی سرخرگ‌ها در هنگام آزاد شدن عضلات قلب (بین هر ضربان قلب) است.

بالا رفتن فشار خون سبب سکته و مرگ در افراد می‌شود و به همین دلیل از آن به عنوان قاتل خاموش یاد می‌شود.

دکتر مریم طاهرخانی متخصص بیماری‌های قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این باره گفت: بنا به توصیه اتحادیه جهانی فشارخون بالا، افراد بالغ بالای ۱۸ سال باید غربالگری فشارخون شوند.

به این ترتیب که افراد ۱۸ تا ۳۹ سال هر سه تا پنج سال باید فشارشان را اندازه بگیرند و اگر در حد نرمال بود، سه تا پنج سال بعد، مجدد ارزیابی کنند.

وی ادامه داد: این افراد اگر به علت وزن بالا - توده بدنی (BMI) بالاتر از ۲۵ -یا ماکسیمم فشار بین ۱۳۵ تا ۱۳۹ و مینیمم فشار ۸۵ تا ۸۹ میلی متر جیوه در معرض ابتلا به فشارخون بالا هستند، باید به صورت سالانه پایش شوند، افراد بالای ۴۰ سال نیز باید هرسال فشارخون خود را اندازه‌گیری کنند.

طاهرخانی با بیان اینکه فشار خون بالا سالانه بیش از ۱۰ میلیون مرگ و میر را به خود اختصاص می‌دهد، به راه‌های پیشگیری از فشار خون در افراد اشاره کرد و گفت: حفظ وزن مطلوب، اصلاح سبک زندگی، پرهیز از رژیم غذایی ناسالم مثل مصرف غذا‌های سرخ کردنی، چرب، آماده و کنسروی، حذف اسید‌های چرب ترانس، خودداری از مصرف الکل و دخانیات و پرهیز از مصرف نمک بیش از یک قاشق چایخوری از جمله اقداماتی است که در راستای پیشگیری از ابتلا به پرفشاری خون بسیار کمک کننده خواهد بود.

متخصص بیماری‌های قلب و عروق با اشاره به اینکه هدف سازمان بهداشت جهانی، کاهش ۲۵ درصدی ابتلا به فشارخون بالا تا سال ۲۰۲۵ است، بیان کرد: این مهم با تشخیص زودهنگام و کنترل به موقع بیماری امکان پذیر است.

طاهرخانی، تصریح کرد: مشکل اصلی برای کنترل فشارخون، عدم پذیرش بیماران است؛ با وجود پیشرفت‌های بسیار در حوزه درمان، اغلب بیماران یا داروهایشان را مرتب مصرف نمی‌کنند، یا تصور می‌کنند پرفشاری خون قابل درمان است و با کاهش فشار ناشی از درمان، بلافاصله دارو را قطع می‌کنند، این آگاهی باید به بیمار داده شود که فشارخون یک بیماری قابل کنترل است، نه قابل درمان؛ این کنترل هم به روش دارو درمانی انجام می‌شود.

متخصص بیماری‌های قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: توصیه انجمن جهانی فشار خون بر پیروی از یک راهبرد دارویی یکسان در تمام کشور‌ها با طیف‌های مختلف اقتصادی و بهداشتی است، البته ما در کشور ملزم به استفاده از این الگوریتم نیستیم و استفاده از دارو‌های ترکیبی با مصرف یک بار در روز با کارایی موثر، از اولویت‌های تجویزی است که نمونه‌های داخلی آن هم تولید شده‌اند.

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت
  • فشار خون عامل مرگ سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان