Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی عظیمیان رئیس مرکز شتابدهی نوآوری، با اشاره به تاثیرگذاری شیوع بیماری کرونا بر اکوسیستم استارتاپی، گفت: پس از شیوع گسترده ویروس کرونا، این بحران ابعاد و اثرات مخربی مانند سایر بخش‌های جامعه بر اکوسیستم کارآفرینی و استارتاپی نیز داشت. در این حال دولت تلاش خود را برای حمایت از اکوسیستم کارآفرینی ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عظیمیان در مورد اقدامات مرکز شتابدهی نوآوری در این زمینه اظهار کرد: مرکز شتابدهی نوآوری با بررسی ابعاد و جوانب موضوع کرونا و تاثیر آن بر روند برگزاری رویداد‌های کارآفرینی و فعالیت شتابدهنده‌های نوآوری کشور، پیشنهاد کمک به شتابدهنده‌های نوآوری و فضا‌های کار اشتراکی را به معاونت علمی و فناوری ارائه کرده است.

او افزود: از طرفی با پیگیری‌های معاونت علمی و فناوری و نظر مساعد صندوق نوآوری و شکوفایی چارچوب حمایتی در این زمینه فراهم شده است. بر همین اساس، تاکنون ۴۱ شتابدهنده نوآوری موفق به اخذ تسهیلات مناسب از منابع صندوق نوآوری شکوفایی شده‌اند و حدود ۲۰ شتابدهنده دیگر نیز در آستانه دریافت تسهیلات هستند.

بیشتر بخوانید

شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه مالکیت فکری کمک قانونی دریافت می‌کنند

رئیس مرکز شتابدهی نوآوری بیان کرد: همچنین با پیشنهاد این مرکز، ۹ فضای کاری اشتراکی نیز به صندوق نوآوری جهت اخذ تسهیلات معرفی شدند که تشکیل پرونده آن‌ها انجام شده است.

او ادامه داد: همچنین ده‌ها رویداد کارآفرینی با کمک مرکز شتابدهی نوآوری به صورت مجازی برگزار شده و تیم‌های مختلفی از شتابدهنده‌های نوآوری کشور توانستند خدمات شایانی را به جامعه عرضه کنند. با مجموع این اقدامات تلاش شده است فضای کارآفرینی کشور در دوران ویروس کرونا همچنان فعال نگه داشته شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا فناوری مرکز شتابدهی نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۹۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی

مرتضی ذاکریان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در یازدهمین کمیته استانی بند الف تبصره ۱۸ استان ۶۶ طرح با ۷۷.۵ میلیارد تومان به تصویب رسید.

به گفته وی در مجموع یک هزار و ۳۰۹ طرح در کمیته استانی به ارزش دو هزار و ۲۶۸ میلیارد تومان مصوب شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۱۹۸ طرح تا کنون به بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات معرفی شده است، بیان داشت: تا کنون به ۵۳۴ طرح بیش از ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی ادامه داد: ۲۹۵ طرح از سوی بانک‌های عامل برگشت خورده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۹ درصد تسهیلات تخصیصی تا کنون جذب شده است، عنوان کرد: مجموع تسهیلات تخصیصی تا کنون یک هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان بوده است.

ذاکریان بیان داشت: ۱۳۲ میلیارد تومان از تسهیلات نیز در دست پرداخت است.

به گفته وی خراسان جنوبی در رتبه چهارم پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ کشور قرار دارد.

کد خبر 6088760

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • معرفی استان کرمانشاه به عنوان مرکز پشتیبانی غرب کشور در سوانح و بلایای طبیعی
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • چالش‌ها و فرصتهای اکوسیستم استارتاپی در سال ۱۴۰۳
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی