Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:15:35 GMT

مصرف آب در همدان از تولید پیشی گرفت

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۹۵۲۰

مصرف آب در همدان از تولید پیشی گرفت

سید هادی حسینی بیدار روز شنبه در نشست خبری با اهالی رسانه و خبرنگاران همدان افزود: میزان مصرف آب در بهار امسال در هم‌سنجی با مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۵۰۰ لیتر در ثانیه افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان تاکید کرد: به همین دلیل از مردم درخواست داریم با توجه به محدودیت‌های تامین آب، با صرفه‌جویی در مصرف خود، ما را یاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در راستای حذف قبض کاغذی کلیه خدمات شرکت آب و فاضلاب الکترونیکی می‌شود، عنوان کرد: استان همدان یک هزار و ۶۲ روستا دارد که ۸۲۳ روستای آن از آب لوله کشی بهره‌مند هستند.

حسینی بیدار اضافه کرد: دهیاران ۲۴۰ روستای باقی مانده نیز پیگیرهای لازم برای بهره مندی از این ظرفیت را ندارد که در صورت پیگیری و مشارکت، آن‌ها نیز از خدمات آب و فاضلاب بهره می‌برند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب همدان ادامه داد: تا پایان سال پنج روستای دیگر از خدمات آب لوله‌کشی بهره می‌برند و آب روستای چشین از ۱۰ روز آینده از منبع کوی محمدیه تامین می‌شود.

حسینی بیدار گفت: امسال ۴۳ میلیارد تومان اعتبار به اجرای طرح‌های عمرانی آب و فاضلاب همدان اختصاص یافته و با وجود محدودیت‌ها، تمام تجهیزات مورد نیاز تصفیه خانه شهر همدان تهیه شده است و احداث بخش لجن آن ۹۵ درصد پیشرفت دارد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تصفیه‌خانه همدان نزدیک به یک هزار و ۲۵۰ لیتر در ثانیه است، افزود: در حال حاضر این تصفیه خانه، نزدیک به ۷۵۰ لیتر در ثانیه آب را تصفیه می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان گفت: روستاهای بالادست سد اکباتان از جمله ارزانفود، یلفان، چشین و اِبِرو به تصفیه‌خانه فاضلاب مجهز می‌شوند.

وی اظهار داشت: مجموعه اقداماتی در راستای ایجاد شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب انجام شده است که در این رابطه روستاهای اطراف سد اکباتان دارای اولویت هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تصفیه‌خانه روستای ارزانفود پیشرفت فیزیکی خوبی دارد، ادامه داد: این طرح در ماه‌های پیش رو به بهره‌برداری می‌رسد.

حسینی بیدار عنوان کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب روستای ابرو نیز با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است که در صورت تامین اعتبارات لازم تا پایان سال جاری بهره‌برداری می‌شود.

وی بیان کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب روستای یلفان نیز هم اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که انتظار می‌رود تا پایان سال جاری این طرح نیز به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با اشاره به اینکه پوشش خدمات فاضلاب در همدان بیش از ۹۵ درصد است، گفت: در هر صورت تصفیه خانه ۹ روستای این استان تا اسفند سال جاری بهره برداری می‌شود.

وی عنوان کرد: قیمت واقعی آب در همدان به ازای هر لیتر یک هزار و ۴۵۰ تومان است که با قیمت ۴۵۰ تومان در نقاط شهری و ۲۲۵ تومان در مناطق روستایی به مردم عرضه می‌شود.

حسینی بیدار تاکید کرد: از یک تا هفتم تیر به عنوان هفته صرفه‌جویی نامگذاری شده است که از هم استانی‌ها در خواست داریم با توجه به محدودیت در منابع آبی، در مصرف آب صرفه جویی کنند.

وی ادامه داد: در بخش فاضلاب شهری و روستایی پیمانکاران نزدیک به ۳۲ میلیارد تومان از این شرکت مطالبات معوقه دارند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب همدان بیان کرد: نزدیک به ۱۷ میلیارد تومان از ادارات و ۱۰ میلیارد تومان بهای آب از مردم مطالبه داریم.

برچسب‌ها شركت آب و فاضلاب همدان همدان آب و فاضلاب سرانه مصرف آب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شركت آب و فاضلاب همدان همدان آب و فاضلاب سرانه مصرف آب شركت آب و فاضلاب همدان همدان آب و فاضلاب سرانه مصرف آب شرکت آب و فاضلاب همدان میلیارد تومان بهره برداری حسینی بیدار تصفیه خانه مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با اشاره به آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان، گفت: در سال گذشته، بیش از ۲۷۰ هزار مترمکعب آب شرب به صورت سیار به مناطق دچار تنش آبی استان گلستان تحویل داده شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ابوالفضل رحیمی با اشاره به شرایط تامین آب شرب در استان اظهارداشت: در سال گذشته، بیش از 270هزار مترمکعب آب شرب به صورت سیار به مناطق دچار تنش آبی استان تحویل داده شده است.

وی درباره تامین آب شرب برای مناطق دچار تنش آبی استان اظهار کرد: در سال گذشته و به خصوص در فصل تابستان، به دلیل گرم شدن هوا و افزایش مصرف آب از سوی مردم، تقاضا برای آب شرب افزایش یافته که این امر، مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان از تحویل بیش از 270هزار مترمکعب آب شرب به تعداد 20 هزار سرویس از طریق آبرسانی سیار به روستائیان و همچنین بعضی از شهرهای دچار تنش آبی استان در  سال گذشته خبر داد و گفت: حجم آبرسانی سیار در هر ماه با توجه به میزان گرمای هوا و تعداد مناطق دچار کمبود آب، متغیر بوده و از ابتدای سال گذشته تاکنون روند صعودی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان آبرسانی سیار را یکی از راه‌های تامین آب شرب روستاهای مواجه با بحران اعلام کرد و گفت: این اقدام به ویژه در همه ایام سال در مناطقی که با کمبود آب مواجه بوده و منابع آبی جایگزین ندارند انجام می‌شود.

رحیمی با اشاره به عملکرد آبرسانی سیار شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، اظهار داشت: 257روستا و نقاط جمعیتی در کل استان با جمعیت بیش از 186هزار نفر در سال گذشته از خدمات آبرسانی سیار این شرکت استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس