Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین لایقی مطلق اظهار کرد: این میزان پایش در همه شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد به ویژه گچساران و باشت انجام شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط طبیعی و اقلیمی، این شهرستان‌ها بیشتر در معرض آفت ملخ در کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند اظهار کرد: مناطق بی‌بی حکیمه، لیشتر، امامزاده جعفر، سراب ننیز و پشتکوه از مهم‌ترین مناطق پایش شده در استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هنوز موردی از آفت ملخ در مزارع و مراتع کهگیلویه و بویراحمد مشاهده نشده است.
لایقی مطلق گفت: ۳۰ کارگروه متشکل از ۱۰۰ نفر کارشناس در حال عملیات ردیابی آفت ملخ در مراتع استان هستند.

وی همچنین از اجرای طرح ردیابی ملخ‌های بومی در ۳۰ هزار هکتار از مراتع شهرستان‌های بویراحمد، دنا و چرام خبر داد و افزود: برای مبارزه با ملخ بومی در مراتع مناطق سردسیری استان نیز ۵۰۰ هکتار ردیابی شده است.

لایقی مطلق تاکید کرد: ۳۰ دستگاه سمپاش برای عملیات سمپاشی در اختیار کارشناسان حفظ نباتات کهگیلویه و بویراحمد است.

وی اظهار کرد: ۱۶ دستگاه سمپاش دیگر نیز با یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار خریداری و به تجهیزات موجود اضافه می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سم مورد نیاز برای مبارزه با آفت‌ها نیز خریداری شده است.

لایقی مطلق گفت: در سال گذشته کار پایش ملخ‌های صحرایی در  ۱۲۵ هزار هکتار از مراتع مناطق مختلف استان انجام شد.

ملخ‌های مهاجر در بهمن ماه سال ۱۳۹۷ از کشورهای حوزه شبه‌جزیره عربستان از جمله امارات، عمان و کشور عربستان وارد برخی استان‌های جنوب شرق کشور شده بود.

جولان انواع ملخ‌های پرخطر و بی‌خطر در سراسر کشور | شکم بادمجانی و ایتالیایی در شمال و صحرایی در جنوب  کد خبر 523526 برچسب‌ها استان کهگیلویه کشاورزی کشاورزی - فائو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان کهگیلویه کشاورزی کشاورزی فائو کهگیلویه و بویراحمد آفت ملخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۹۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کهگیلویه و بویراحمد؛ مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد در مراسم افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی در شهرستان بهمئی گفت: مجموعه استانداری و فرمانداری‌ها خود را متعهد به حمایت از شهرداری در ارائه خدمات به شهروندان می‌داند. فرزاد بابکان پور با اشاره به ضرورت همراهی نهاد‌های دولتی با شهرداری افزود: با همدیگر شهری آباد و توسعه یافته را بسازیم، زیرا بدون حضور و همراهی مردم در فعالیت‌های مختلف در جامعه موفقیتی حاصل نمی‌شود. وی با بیان اینکه، با اقدامات سازنده شهرداران، برآورده کردن انتظارات و تامین زیرساخت‌های شهر موجب افزایش رضایتمندی شهروندان می‌شود گفت: مساعدت، همراهی و تعامل مثبت با شهرداری‌ها اولویت کاری ما می‌باشد و در این زمینه کوتاهی نخواهد شد. مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دولت سیزدهم طبق تصویب هیئت وزیران روستا‌های سرآسیاب یوسفی و ممبی با اتمام مراحل اداری به شهر تبدیل شدند. وی با اشاره به اخذ مجوز تاسیس شهرداری و تبدیل شورای اسلامی روستا به شورای اسلامی شهر افزود: امیدواریم با تاسیس شورای شهر و شهرداری مقدمات توسعه برای شهر‌های ممبی و سرآسیاب یوسفی فراهم شود. مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: افتتاح ساختمان‌های شهرداری شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی یکی از کار‌های ماندگاری است که در دوران مدیریت ایشان اتفاق افتاده است. سید عبدالعزیز سیدی بخشدار سرآسیاب یوسفی هم گفت: با راه اندازی این دو شهرداری بسیاری از مشکلات عمران و آبادانی این دو شهر در همین مناطق بررسی و برطرف می شود و دیگر برای رفع مشکلات و معظلات نیاز به حضور در مرکز شهرستان بهمئی و مراجعه به دیگر ادارات و نهاد‌ها نیست. هدایت الله کریمی مقدم شهردار جدید سرآسیاب یوسفی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تمام توان خود را برای خدمت به مردم این شهر بکار خواهد گرفت به اهمیت اختصاص ماشین‌آلات سنگین در شهرداری هر دو شهر از سوی استانداری اشاره کرد و خواستار حمایت و پشتیبانی بی وقفه برای رفع محرومیت از جهره این دیار شد. محمد اکبریان شهردار جدید شهر ممبی هم با اشاره به اینکه از هیچ تلاشی برای توسعه و پیشرفت شهر ممبی دریغ و کوتاهی نخواهد کرد گفت: رفع مشکلات شهری و سرعت خدمات‌رسانی برای تسهیل کار ارباب‌رجوع یکی از اهداف راه اندازی ساختمان جدید شهرداری شهر ممبی است که با تامین تجهیزات و امکانات لازم و نیروی انسانی توانمند بتوانیم درصدد رفع مشکلات مردم اقدام کنیم. 

دیگر خبرها

  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • اعلام میزان بارش های بهاری در کهگیلویه و بویراحمد