Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل سابق صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به بخشنامه سال ۹۵ رئیس سازمان مدیریت درخصوص حداکثر حقوق مدیران دولتی گفت: بر اساس این بخشنامه سقف حقوق مدیران ۲۱ برابر حداقل حقوق یا ۳۷ میلیون تومان است. ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، میعاد صالحی مدیر عامل پیشین صندوق بازنشستگی کشوری  با تفکیک حقوقهای نجومی قانونی و غیر قانونی گفت: پایه پرداخت حقوق‌های نجومی قانونی به این افراد، مصوبه تیرماه 95 شورای حقوق و دستمزد که در 11 مردادماه همان سال توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه(مدیریت و برنامه‌ریزی ) ابلاغ شد و شامل عمده دستگاه‌هایی که در ماده 29 قانون برنامه ششم به آنها اشاره شده است، می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماده 3 این مصوبه، به مدیران عامل بسیاری از این دستگاه ها اجازه می‌دهد که سقف پرداختی خالص آنها از 3 برابر سقف ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری بیشتر نباشد. همچنین سقف ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری، 7 برابر کف (حداقل) حقوق است. در نتیجه، مدیران می توانند 21 برابر کف حقوق، دریافتی داشته باشند.

خالص دریافتی مدیران براساس قانون به 37.5 میلیون تومان رسید

مدیرعامل سابق صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته، کف (حداقل) حقوق کارگران و کارمندان حدود ٧ هزار تومان افزایش یافته است، گفت: با توجه به همین مصوبه شورای حقوق و دستمزد در سال 95، سقف حقوق مدیران دستگاههای متعددی که در مصوبه مذکور آمده با افزایش ١4 میلیون تومانی همراه بوده است و دریافتی خالص آنها به ٣٧.5 میلیون تومان رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه واقعا عادلانه نیست که کارمندان و بازنشستگان کشورمان حدود 2 تا 3 میلیون تومان حقوق بگیرند ولی مدیران مان بیش از 30 میلیون تومان حقوق بگیرند، اضافه کرد: سال گذشته وقتی به این موضوع رسیدیم هم حقوق خود را نصف کردم و هم افزایش سنواتی اعضای هیات مدیره را نیز اعمال نکردم، یعنی دریافتی شان را ٣٩ درصد کاهش دادم.

صالحی با اشاره به اینکه سال گذشته نامه‌ای به مسئولان نوشتم و درخواست کردم مصوبه مذکور را اصلاح کنید و 3 برابر را به 2 برابر کاهش دهید، اظهار داشت: به صورت کلی، برای اصلاح این روند سه راهکار داریم، یا باید دولت این مصوبه سال 95 را اصلاح کند و دریافتیها را کاهش دهد، یا باید خود این مدیران حقوق خود را کاهش دهند و یا مجلس ورود نماید و با تصویب قانونی این مقادیر را محدود کند.

به گزارش تسنیم، با وجود گذشت 4 سال از مصوبه و حکم قانون برنامه ششم توسعه سازمان اداری و استخامی هنوز موفق با اجرای حکم مذکور و انتشار حقوق مدیران دولتی و... نشده است. نمایندگان دور یازدهم مجلس شورای اسلامی می‌توانند با اولویت قرار دادن این موضوع نسبت به سامان دهی حقوقهای نجومی قانونی اقدام کنند.

انتهای پیام/

R1389/P/S7,77/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نجومی قانونی میلیون تومان حقوق مدیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۹۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای تمدید قرارداد اوسمار ویرا با پرسپولیس؛ سه برابر می‌خواهم!

باشگاه پرسپولیس دنبال تخفیف از سرمربی برزیلی برای تمدید قرارداد است.

طرفداری | باشگاه پرسپولیس پس از تفاهم اولیه شفاهی رضا درویش مدیرعامل با اوسمار ویه‌را سرمربی برزیلی سرخپوشان پایتخت در حال تنظیم قرارداد جدید برای تمدید است.

به نقل از مهر، درویش با ارسال این قرارداد به واحد حقوقی خواستار بررسی آنها و همچنین تعیین مبلغ قابل توجیه برای حفظ مرد برزیلی شده است. طبق توافق باشگاه پرسپولیس و اوسمار ویه‌را، پس از انتخاب این مربی به‌عنوان سرمربی جدید سرخپوشان، یک متمم جدید به قرارداد او اضافه شد که طی آن مبلغ پایه قرارداد ۱۶۰ هزار دلاری اوسمار بدون تغییر باقی ماند، اما آپشن‌های جدیدی به قرارداد این مربی برزیلی اضافه شده است.

بر اساس این آپشن‌ها در صورت قهرمانی پرسپولیس در هر یک از جام‌ها مبلغ ۴۰ هزار دلار، برای هر برد بیرون از خانه هزار دلار و برای هر برد خانگی ۵۰۰ دلار به‌عنوان پاداش به اوسمار ویه را تعلق خواهد گرفت.

حالا باشگاه پرسپولیس در نظر دارد کمتر از ۳۰۰ هزار دلار برای فصل آینده در اختیار ویه‌را قرار دهد اما ویه‌را بعید است با این رقم موفقت کند و پیش بینی ۵۰۰ هزار دلاری بابت ادامه حضورش در تیم را دارد.

حال باید منتظر ماند و دید آیا پرسپولیس بدون هیچ ملاحظه‌ای قرارداد مربی برزیلی را تمدید می‌کند یا در اجرای ان تعلل کرده و منتظر نتیجه او در باقیمانده بازی‌های فصل جاری لیگ برتر خواهد بود.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • تشکیل سه پرونده برای بررسی امکان ابطال مصوبه حقوق و دستمزد کارگری ۱۴۰۳ / تبدیل حکم اعدام بابک زنجانی به ۲۰ سال حبس
  • ببینید | ماجرای پیشنهاد نجومی به وحید شمسایی برای تبلیغ برنج!
  • ماجرای تمدید قرارداد اوسمار ویرا با پرسپولیس؛ سه برابر می‌خواهم!
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • ماجرای واژگونی وحشتناک ام وی ام X55 چه بود؟