Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بیانیه فروشگاههای زنجیره ای اتکا در سالگرد عروج شهید چمران تاکید شد: شهید چمران بزرگ مردی که ایتام او را پدری دلسوز و دشمنان مرزهای جهان اسلام او را مبارزی سرسخت و دانشگاهیان او را دانشجویی مسلمان و استادی نمونه می شناختند.

به گزارش  خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی فروشگاه های زنجیره ای اتکا، «مرتضی اعلمی» مدیرعامل شرکت فروشگاههای زنجیره ای اتکا به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت مصطفی چمران پیامی را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

سی و یکم خرداد ماه سالروز عروج عارفانه و عاشقانه مردی است که جمع زیبایی از اضداد بود ؛ در تاریکی دل شب روشنایی محراب عبادت عارفانه اش بر ستارگان هفت آسمان طعنه می زد و  در صحنه کارزار، سر پنجه های هنرمندانه فکرش برگرفته از ایمان و استقامت، او را شیربیشه نبرد حق علیه باطل می کرد.

در دانشگاه استاد بود و در خاکریزهای جبهه، فرمانده ای خلاق ،‌ چریکی فداکار که بر قلب ها حکومت می کرد و همرزمانش را هدایت و رهبری ….

بزرگ مردی که ایتام او را پدری دلسوز و دشمنان مرزهای جهان اسلام او را مبارزی سرسخت و دانشگاهیان او را دانشجویی مسلمان و استادی نمونه می شناختند.

افکار  و منشِ بزرگان هر نسلی، چونان بارانِ زندگی بخش، فرهنگ زمانه خویش را شکل می دهد. اندیشه تابناک ایرانِ کنونی، وامدار  ازخودگذشتگی های این نخبگان تاریخ است و صحیح ترین مسیرِ تبلور این اندیشه ، بررسی اندیشه های این بزرگان است .

"به خاطر عشق است كه فداكاری می كنم. به خاطر عشق است كه به دنیا با بی اعتنائی می نگرم و ابعاد دیگری را می یابم. به خاطر عشق است كه دنیا را زیبا می بینم و زیبائی را می پرستم. به خاطر  عشق است كه خدا را حس می كنم، او را می پرستم و حیات و هستی خود را تقدیمش می كنم.

«بخشی از وصیت نامه شهید مصطفی چمران»

افکار  و منشِ  بزرگان هر نسلی، چونان بارانِ زندگی بخش، فرهنگ زمانه خویش را شکل می دهد. اندیشه تابناک ایرانِ کنونی، وامدار  ازخودگذشتگی های نخبگان تاریخ است و صحیح ترین مسیرِ تبلور این اندیشه ، بررسی اندیشه های بزرگان است.

مصطفی چمران، طلایه دار اندیشه های آزادیخواهی و ضدمارکسیستی نماد بارز بی علاقه گی به دنیا و عشق به خالق خویش است؛ مادامیکه ظلم در عمیق ترین نقطه سیاهچال خود بیداد می کند، در حالی که در والاترین سطح علمی دورانِ خویش تحصیل می کرد، با برخورداری از بینش عمیق مذهبی از قلب استکبار کوچ کرده و از  قلب مصر ستم دیده تا بيروت سوخته و خراب، تا قله های بلند كوه های جبل عامل و در مرزهای فلسطين اشغال شده از خود قهرمانی های بسياری  به يادگار گذاشته وهميشه  در قلب محرومين و مستضعفين شيعه جای گرفت.

هم او بود که تمام تجربیات انقلاب، علمی و دانش مذهبی خویش را در راه انقلاب گذاشت، بی ادعا و هیاهو ولی قاطع به سازندگی پرداخت؛ چنان درخشید که آن پیر فرزانه سکان دفاع از کیان وطن را به وی سپرد.

چمران را در چند سطر و چند صفحه و ... نمی توان شناخت، چمران رهروی شایسته در مسیری درخشان از آزادیخواهی، جوانمردی و مسلمانی است، او را در مکتب پیشوایش حسین(ع) باید شناخت، چه بسا که دهلاویه کربلای او بود... راهش  پر رهرو باد. "

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: دلسوزی ایتام شهید چمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۰۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا در همایش  حکمت مطهر گفت: وعده صادق ابهت و قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم شکست.

حجت الاسلام سرایی افزود: امروز جوانان انقلابی با درس گرفتن از مکتب شهید مطهری در مقابل دشمنان ایستاده اند.

وی اضافه کرد: تفکر ایستادن در برابر ظلم برگرفته از آثار و اندیشه‌های شهید مطهری است.

حجت الاسلام سرایی افزود: شهید مطهری به عنوان روحانی انقلابی درس آموخته مکتب امام خمینی (ره) و تنها نویسنده‌ای است که امام راحل به مطالعه و تامل در آثار این عالم مجاهد تاکید کرده بود.

وی افزود: قاطعیت، شجاعت و ایستادگی در برابر منافقان از ویزگی‌های بارز شهید مطهری است.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز گفت: تبیین اندیشه‌ها و افکار شهید مطهری برای انتخاب درست مسیر یک ضرورت است.

سرهنگ حیدری افزود: آثار این استاد بهترین الگو و تقویت کننده اعتقادات دینی و مذهبی جوانان در جامعه است و جوانانی که وعده صادق را محقق کردند درس آموخته مکتب علمای دین و شهید مرتضی مطهری هستند.

در پایان این همایش از مربیان و هادیان عقیدتی سیاسی مراغه تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • اندیشه‌های استاد شهید مطهری ماندگار و جاودانه است
  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز
  • یکهزار و ۵۴۸ معلم و استاد دانشگاه، حامی ایتام و محسنین استان یزد هستند
  • سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • اژه‌ای:‌حجاب مسأله مهم کشور است
  • شهید مطهری به واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود