Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@23:09:48 GMT

شهید چمران نماد عینی تخصص و تعهد در عصر ما است

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۰۱۴۵

شهید چمران نماد عینی تخصص و تعهد در عصر ما است

سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در بیانیه به مناسبت سالروز شهادت شهید چمران تاکید کرد: ۳۱ خردادماه سالروز شهادت یکی از الگوهای ناب بسیجی و نماد عینی تلفیق تخصص و تعهد در عصر ما شهید عالیمقام مصطفی چمران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان بسیج جامعه پزشکی همزمان با سالروز شهادت شهید چمران بیانیه ای به شرح زیر منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

31 خردادماه سالروز شهادت یکی از الگوهای ناب بسیجی و نماد عینی تلفیق تخصص و تعهد در عصر ما شهید عالیمقام مصطفی چمران است که به نام روز بسیج اساتید مزین شده است.

سازمان بسیج جامعه پزشکی ضمن بزرگداشت و تبریک این روز تاریخی خدمت همه اساتید پر تلاش در دانشگاه های کشور به ویژه دانشگاه ها و پژوهشکده های علوم پزشکی تاکید می کند که امروز انقلاب اسلامی در دهه پنجم حیات مبارک خود و در ابتدای گام دوم انقلاب که مزین به نام «دهه پیشرفت و عدالت» است، با گذر از موانع تقابلی و تخاصمی همه‌جانبه نظام سلطه که در قالب جنگ سخت، تحریم، آشوب، هرج و مرج تا عملیات روانی، دروغ و اتهام ، نفوذ و ....بوده است هیچگاه در مسیر مشخص خود در بستر تاریخ به ایستایی نرسیده و موتور محرکه این حرکت همانا عقلانیت انقلابی با راهبردی رهبر حکیم و اندیشمند انقلاب و همراهی اساتید و نخبگان بوده است، و نظام اسلامی به برکت مجاهدتهای جامعه بزرگ اساتید کشور در همه عرصه‌ها از جمله نظام سلامت که به عنوان حوزه ای فرا استراتژیک مورد توجه حاکمیت هاست،  توانسته قدرتمند و بالنده، به یکی از جلوه‌های عملی پیشرفت و استقلال بدل شود و بحران همه گیری کرونا یکی از عرصه های اثبات این توانمندی خودا‌تکا بود.

 

سازمان بسیج جامعه پزشکی ضمن ارج نهادن به مقام شامخ اساتید شهید نظام سلامت از دوران دفاع مقدس تا شهدای سلامت در مبارزه با بیماری کرونا، مجددا این روز بزرگ را به محضر همه اساتید گران سنگ و بی ادعای حوزه بهداشت و درمان کشور تبریک و تهنیت عرض می نماید.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: تعهد تخصص نماد شهید چمران سازمان بسیج جامعه پزشکی سالروز شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۰۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) این شورا ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)، اظهار داشت: برای معلمان عزیز که مجاهدان عرصه علمی و فرهنگ هستند، آرزوی توفیق دارم.

وی سپس در خصوص شهید مطهری اظهار داشت: در کنار آثار شهید مطهری که حقیقتاً سرمایه فرهنگی و علمی جامعه ماست، باید سیره علمی اثرگذار ایشان نیز تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ویژگی ممتاز شهید مطهری (ره) نیازشناسی علمی و فرهنگی جامعه بود و چون حرکت خود را بر اساس این نیازشناسی دقیق ساماندهی کرد در بیداری جامعه نقش تأثیرگذار داشت.

وی با بیان اینکه شهید مطهری معلم طراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: محتوای آثار شهید مطهری سرمایه‌ای عظیم برای مقابله با شبهات دشمنان امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی همچنین تاکید کرد که معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

امام صادق (ع)؛ جهادگر بزرگ فرهنگی

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) و عرض تسلیت بدین مناسبت، بیان داشت: ایشان در روزگاری که جهان اسلام با نفوذ افکار بیگانگان و همچنین تحریف معارف اسلامی مواجه بود، با تعیین درست اولویت‌ها، دست به جهاد بزرگ فرهنگی زدند.

وی خاطرنشان کرد: ثمرات ارزشمند آن جهاد بزرگ فرهنگی از سرمایه‌های ماندگار امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی این نکته را هم یادآور شد که امام صادق (ع) همزمان با تدریس و تربیت شاگردان، نظام و ساختار آموزشی جامعی طراحی کردند که قابلیت الگوبرداری در همه زمان‌ها دارد و هرچه نظام آموزش و پرورش ما به این نظام آموزشی نزدیک‌تر شود، توفیقات بیشتری کسب خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • ماهیت واقعی تمدن غرب برای جوانان تبیین شود
  • رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان استاد نمونه کشور شد
  • «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • اصول فکری شهید مطهری برای جامعه دانشگاهی بسیار کارآمد است
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران