Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرویز توسلی زاده از تشکیل پرونده مفاسد اقتصادی در مرز پرویزخان برای قاچاق سازمان‌یافته خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، پرویز توسلی زاده ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه ضمن تبریک این هفته اظهار داشت: دستگاه قضا نیازمند جلب اعتماد عمومی است که برای این مهم نیازمند کمک رسانه‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی به ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه قضائی استان کرمانشاه در ۹ ماهه اخیر و پس از انتصاب خود در این سمت پرداخت و افزود: در حوزه دادسراها از حیث عملکردی در شهریورماه سال گذشته در رتبه سی‌ویکم کشور قرار داشتیم و در حال حاضر در رتبه دوم قرار داریم.

به گفته رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه، در حوزه دادگاه‌های عمومی و انقلاب در جایگاه پنجم، در حوزه اجرای احکام در رده اول و در محاکم تجدیدظر در جایگاه چهارم کشور قرار داریم.

توسلی‌زاده سپس مهمترین موضوعاتی که دستور کار دادگستری کل استان قرار گرفته را برشمرد و گفت: کاهش موجودی دادگستری‌ها یکی از مهمترین موضوعاتی است که دنبال می‌کنیم و سعی می‌کنیم این آمار را در تمام جهات به حد قابل قبولی کاهش دهیم.

وی ادامه داد: در پایان اردیبهشت ماه سال جاری ۲۸۵ هزار و ۳۲۵ پرونده به جز شوراهای حل اختلاف به دادگستری‌های استان وارد و مورد رسیدگی قرار گرفته است.
این مسئول پرونده‌های وارده به اجرای احکام مدنی را ۱۷ هزار و ۶۰۹ فقره اعلام کرد که ۲۴ هزار و ۱۲۶ پرونده نیز در این حوزه مختومه شده‌اند و در اجرای احکام کیفری نیز ۲۸ هزار و ۳۳۶ پرونده وارد و ۲۷ هزار و ۵۹۲ پرونده مختومه شده است.

توسلی‌زاده بیان داشت: در مجموع ۶۳ هزار پرونده در شعب دادگستری استان کرمانشاه موجود و در حال رسیدگی است.

وی، کاهش جمعیت کیفری را از دیگر اولویت‌های کاری دستگاه قضائی استان اعلام کرد و افزود: بهترین راه برای تحقق این موضوع این است که قضات اعتقادی به مجازات و بازداشت نداشته باشند که قضات استان توجیه شده‌اند و آمار هم نشان از کاهش این موضوع دارد.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: در مهرماه سال گذشته ۲ هزار و ۴۰۰ مورد بازداشتی صورت گرفته که اغلب آنها آزاد شدند، لذا با توجه به مسائلی که برای افراد در این زمینه پیش می‌آید تصمیم به کاهش جمعیت کیفری استان داشتیم که این امر موجب شد تا این آمار در اردیبهشت‌ماه امسال به ۳۰ نفر تقلیل یابد.

توسلی‌زاده، جلب اعتماد عمومی و افزایش سرمایه‌های اجتماعی را از دیگر اولویت‌های دادگستری استان اعلام کرد و بیان داشت: مردم باید به قضات اعتماد داشته و آرای آنها را قبول کنند.

وی اشاره‌ای به آمار بالای مراجعات مردمی به دستگاه قضا داشت و گفت: در سال گذشته ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر معادل تقریباً دوبرابر جمعیت استان کرمانشاه به دادگستری‌های استان مراجعه کردند که باید این مراجعات کاهش یابد.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه یکی دیگر از اولویت‌های کاری را مردمی کردن دستگاه قضا عنوان و بیان کرد: یکی از این راهکارها سامانه گویای ۳۸۲۱۱۱۷۰ است که شهروندان می‌توانند با آن تماس و مشکلات و خود را مطرح کنند.

توسلی‌زاده رسیدگی به پرونده‌های مسن و معوقه، التزام ادارات دولتی به رعایت وظایف خود در پیشگیری از جرم، کیفیت رسیدگی و اتقان آرا و حمایت از تولید را از دیگر موضوعات مهم پیگیری شده توسط دادگستری استان برشمرد.

وی همچنین پیگیری موضوع سازش را از دیگر موضوعات مهمی عنوان کرد که به جد در دستور کار دستگاه قضا قرار دارد و افزود: تمام پرونده‌های در حوزه استان را مدیریت می‌کنیم تا اختلافات کم‌اهمیت منجر به وقوع جرم بزرگی نشود.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه در مورد وضعیت رسیدگی به موضوع تخریب منزل پیرزن کرمانشاهی که منجر به مرگ وی شد نیز گفت: برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز وظیفه شهرداری است، البته می‌توانست این حکم بهتر اجرا شود.

توسلی‌زاده گفت: به محض اطلاع برای این حادثه تشکیل پرونده صورت گرفت و اولین اقدام برای بازداشت افراد مسئول انجام شد و به مدیران نیز توصیه‌های لازم برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی داده شد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد ماجرای پرویزخان و مفاسد اقتصادی صورت گرفته در این مرز نیز اظهار داشت: پرونده مفاسد اقتصادی با عناوین ارتشاء و قاچاق سازمان‌یافته برای برخی از افراد دخیل در این امر تشکیل و ۱۰ تا ۲۰ نفر نیز در این مورد بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه مفاسد اقتصادی دستگاه قضا توسلی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۰۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان

 ایرج حسن‌پور گفت: با برنامه‌ریزی حوزهٔ بازرسی و نظارت اداره کل صمت استان، طی روز‌های ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت‌ماه، گشت مشترک نظارتی با حضور کارشناسان بازرسی اداره کل صمت، نمایندگان مرکز بهداشت زاهدان، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها از واحد‌های صنفی شب زی (رستوران، غذای آماده، فست‌فود و...) در زاهدان انجام شد.

وی افزود: در بازدید‌های انجام شده برای ۱۰ واحد صنفی پرونده با تخلفات گران‌فروشی، عدم درج قیمت، فروش کالا‌های تاریخ مصرف گذشته تشکیل شد.

مدیرکل صمت استان خاطرنشان کرد: پرونده‌های تشکیل شده جهت رسیدگی و سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دادستان شفت: برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم پرونده قضایی تشکیل می‌شود
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه دیروز در امامزاده ابراهیم
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان تشکیل شد
  • پرونده قضایی برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم تشکیل می‌شود
  • اتاق فکر سیاست‌های اقتصادی با حضور بخش خصوصی تشکیل شود
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان شهید الداغی در کاشمر