Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس‌کل دادگستری استان زنجان از شناسایی یک فساد بزرگ مالی در زنجان خبر داد و گفت: ۲۵ درصد سهام شرکت ترانسفو هشت سال پیش توسط فردی به مبلغ ۳۸۵ میلیارد تومان خریداری شده بود اما چک همین مبلغ مذکور نیز پاس نشده بود. ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حجت‌الاسلام اسمائیل صادقی نیارکی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط حال حاضر که کشورمان از امنیت و وضعیت مطلوبی برخوردار است این دارایی‌های ارزشمند از فداکاری‌هایی شهیدان گرفته شده است زیرا آنان چراغ راهنمای ما بودند و نباید گرامیداشت یاد و خاطرشان تنها منحصر به روز‌ها و هفته‌های خاص باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیسیون اصل 90 مجلس یازدهم در کنار قوه قضاییه با فساد مبارزه خواهد کردتأکید رئیسی بر پیشگیری از وقوع جرایم اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در پساکرونارئیسی: آشفته‌بازار مسکن مردم را دچار زحمت کرده است/ تأخیر 4ساله در قانون مالیات بر خانه‌های خالی

وی افزود: خدمات ارزشمند شهید بهشتی که معمار اسلامی قوه‌ قضائیه بودند همواره مورد نکوهش است اما  آن‌جایی که اجرای عدالت در طول تاریخ اسلام هزینه داشته ایشان نیز در مسیر اجرای عدالت به مقام شهادت دست یافتند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان این که در این استان نیز هم راستا با کشور در هفته قوه قضائیه برنامه‌هایی اجرا خواهد شد، عنوان کرد: شرایط کرونایی موجود باعث شده تا محدودیت‌هایی در جهت اجرای حضوری و تجمعات وجود داشته باشد اما در استان زنجان علاوه بر آنچه که از طریق کشوری برنامه‌ریزی شده، بیش‌تر خواهد بود و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی بالغ بر 150 عنوان برنامه در 13 حوزه عملیاتی خواهد شد‌.

این مسئول با اشاره به این که در سال گذشته استان زنجان حوادث بسیاری را تجربه کرد، افزود: اقدامات بسیار موثری در این راستا توسط قوه قضائیه در استان  صورت گرفت و از نظر کاری سالی پرکار و پرهزینه برای این این سازمان بود.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان تصریح کرد: اقدمات انجام گرفته سال 98 در قوه قضائیه استان با روحیه کاملا انقلابی و جهادی انجام گرفته اما برای بهبود وضعیت باید در همه زمینه‌ها گام‌های موثری برداشت و اقدامات کارگشایی را موجب شد.

وی با بیان اینکه یکی از موفقیت‌های قوه قضائیه در زنجان در سال گذشته رضایت‌مندی مردم بوده است، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات دادگستری استان، عملکرد خاص قضائی در موضوعات و پرونده‌هایی است که مردم با آن  درگیر بوده‌اند.

صادقی‌نیارکی با بیان اینکه تعداد پرونده‌هایی که به بخش‌های مختلف قضائی در سال گذشته ورود یافته‌اند، 243 هزار و 325 مورد بوده است، ادامه داد: همان روحیه جهادی سبب شده تا تعداد رسیدگی به پرونده‌ها در سال گذشته به 247 هزار‌ و 4 پرونده برسد و به عبارتی بیش ‌از آنچه که پرونده ورود یافته از پرونده‌های رسوب‌ یافته‌ سال گذشته کاسته شده است.

به گفته این مسئول، متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در سال 98 نسبت به سال 97 به میزان 12 درصد در سطح استان کاهش یافته است و از سویی دیگر 19 درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف و هفت درصد شعب بخش‌ها نیز با کاهش ورودی مواجه بوده‌اند اما برنامه‌ریزی‌ها بر این است تا حجم ورودی پرونده‌ها بیش از این کاهش یابد و برای این موضوع نیز باید بستر‌های مشخصی در جامعه فراهم شود.

 رئیسکل دادگستری استان زنجان تصریح کرد: دادگستری استان گام‌های بسیار استواری در مسیر مبارزه با افرادی که خیانت‌کار بوده و نقض قانون کرده‌اند برداشته است و نمونه چنین اقدامی در مبارزه با مفسدان پروژه سبزه‌میدان و شرکت ترانسفو کاملا مشهود است.

وی با تاکید بر این که با هر مفسد اقتصادی در هر مقامی که باشند به شدت برخورد می‌شود، عنوان کرد: در سال گذشته 129 فقره پرونده در راستای مبارزه با فساد در استان تشکیل شده است که 304 نفر متخلف در ارتباط با این تعداد پرونده بوده‌اند.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، با تاکید بر این که دیگر خیانت‌کاران حاشیه امنی نخواهند داشت، گفت: 25 درصد سهام شرکت ترانسفو هشت سال پیش توسط فردی به مبلغ 385 میلیارد تومان خریداری شده بود اما چک همین مبلغ مذکور نیز پاس نشده بود.

وی ادامه داد: با ورود دستگاه قضا علاوه بر برگشت مبلغ گفته شده با ورود به بازار بورس 4 هزار میلیارد تومان به دولت کمک شد و از یک فساد بزرگ مالی ممانعت به عمل آمد.

صادقی نیارکی ابراز داشت: همین برگشت سرمایه موجب شده تا علاوه بر جذب 300 نیرو در سال گذشته در این شرکت امسال نیز 400 نیروی جدید وارد این مجموعه شوند.

این مسئول بیان کرد: مناقصه‌ای اولی که برای پروژه سبزه میدان برگزار شده بود دارای اختلاف 42 میلیارد تومانی با مناقصه دوم است که این امر نیز با ورود مناسب دستگاه قضا شکل گرفت و دست ناپاک متخلفان از ورود به بیت‌المال و سو استفاده بریده شد.

انتهای پیام/ش

R7707/P/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان زنجان قوه قضائیه سال گذشته پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۰۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات پرونده های فساد جنسی پروژه کینگ، چَتِر بِیت و لِوِل آپ دنس

سردار سعید منتظرالمهدی با تشریح گوشه‌ای از دستاوردهای پلیس در مبارزه با انواع جرایم سازمان یافته و شبکه ای تاکید کرد: پلیس به عنوان آخرین و مهمترین حلقه در لبه برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، از آخرین وضعیتِ زیر پوستِ شهر مطلع بوده و مطابق آن اقدام و عمل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات و مأموریت‌های پلیس به ویژه پلیس امنیت عمومی فراجا در راستای حفظ سلامت جامعه و ارتقای امنیت و آرامش در دو بخش جرایم آشکار و پنهان پیگیری می‌شود؛ افزود: در یکی از این جرایم بینِ بخشی (نیمه آشکار و نیمه پنهان) به پروژه سرویسِ اسکورت و انهدام شاخه خارجی باند فساد و فحشاء که اقدام به شناسایی، جذب و انتقال دختران برای خدمات جنسی و قاچاق آن ها به خارج از کشور می‌ کردند اشاره کنم که از نقاط درخشان کارنامه کاری همکارانم در پلیس امنیت عمومی فراجا است.

به گفته وی در فاز نخست این پرونده ۲۴ نفر، در فاز دوم ۵۷ نفر دستگیر و در فاز سوم نیز تعداد زیادی شناسایی شده که پرونده آن ها در دست اقدام و پیگیری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در ادامه به «پروژه کینگ» که شبکه ای سازمان یافته برای قاچاق زنان به کشورهای ترکیه و گرجستان بود، اشاره کرد و گفت: ارتباطات آن ها با باندهایِ تجارتِ مستهجن و غیر اخلاقیِ خارج از کشور مشخص و در نهایت اعضای اصلی را در تهران، البرز، پایانه فرودگاهی و گذرگاه مرزی بازرگان دستگیر و تحویل مراجع قضائی دادند.

سخنگوی پلیس با اشاره به پرونده «چَتِر بِیت» که اقدام به تهیه فیلم‌های مستهجن و مروج فساد به صورت برنامه زنده برای شبکه‌ها و سایت‌های منتشر کننده محتوای غیر اخلاقی می‌نمود، گفت: متأسفانه برخی از دخترانِ کم سن و سال و جوان (۱۵ تا ۲۶ سال) در دام سرکرده شبکه «چَتِربِیت» که در قالب کارآفرینی برای جوانان در رشته‌های کامپیوتر، زبان انگلیسی، طراحی سایت و شبکه و … تبلیغ می‌ کرد گرفتار آمده و پس از شناسایی، ساماندهی و آموزش، اقدام به تولید فیلم‌های جنسی زنده برای مردان با ملیت‌های مختلف آلمانی، فرانسوی، آمریکایی، اوکراینی، روسی، انگلیسی و… می کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در ادامه با اشاره به پرونده بزرگ و چندوجهی "رافائل" که با هدف تغییر ذایقه فرهنگی مردم به سوی ابتذال و حیا زدایی از جامعه عفیف دختران و زنان ایرانی دست به کار شده بودند، گفت: پلیس توانست با انواع اقدامات فنی ۲ سر شبکه اصلی، ۵ پل ارتباط داخل و خارج، ۸ عکاس و فیلمبردار فیلم‌های مستهجن و ۵۰ مدل را شناسایی و دستگیر و سکوهای تبلیغاتیِ آنان را مسدود کند.

وی خاطر نشان کرد: البته کار بر روی این پرونده به پایان نرسیده است؛ رافائل از سرشاخه‌های اصلی خارج از کشور است که تبعه یکی از کشورهای آمریکای جنوبی و ساکنِ کشورهای همسایه است و تعاملات وسیعی با انواع باندهای فساد، فحشاء و سایت‌های شرط بندی با گردش مالی بالا در خارج کشور دارد و در این سو نیز ارتباط گسترده‌ای با تولیدکنندگان محتواهایِ مبتذلِ ایرانی و سطحِ یک این پرونده که به خارجِ کشور تردد داشتند، دارد؛ پلیس در این پرونده و به طور خاص از مسیر سازمان جهانی اینترپل و سایرِ راه‌های قانونی و بین‌المللی در حال پیگیری است.

سخنگوی پلیس در ادامه به سراغ پرونده «لِوِل آپ دنس» که به بهانه اجرای مسابقه رقص در کشورهای همسایه اقدام به شناساییِ دختران برای اهداف غیر اخلاقی، فیلم‌های مستهجن، قاچاقِ انسان و تشکیل شبکه‌های فحشاء و … می‌نمودند، رفت و گفت: پشت پرده برخی از تبلیغات به ظاهر مفرح و کم خطر، اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی گسترده‌ای است که خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • متلاشی شدن باند قاچاق دختران
  • جزئیاتی از پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • تشریح پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد
  • جزئیات تکان‌دهنده از پروژه «سرویسِ اسکورت»
  • جزئیات پرونده رافائل و شبکه چَتِربِیت | باندهای قاچاق دختران چگونه متلاشی شد؟
  • جزئیات کشف پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد
  • جزئیات کشف پرونده‌های قاچاق دختران و فساد جنسی
  • جزئیات پرونده‌های فساد جنسی پروژه کینگ، چَتِر بِیت و لِوِل آپ دنس
  • جزییات پرونده های فساد جنسی پروژه کینگ، چَتِر بِیت و لِوِل آپ دنس