Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-27@22:00:01 GMT

مهلت ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ناپیوسته تمدید شد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۱۵۵۷

مهلت ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ناپیوسته تمدید شد

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: مهلت ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ناپیوسته تمدید شد.

فاطمه زرین آمیزی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: مهلت جدید ثبت‌نام و انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی سال 99 تا 4 تیرماه تمدید شد. 

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: هزینه ثبت‌نام در این آزمون 460 هزار ریال است. همچنین اصلاحیه دفترچه این آزمون به تازگی منتشر شده و علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه این اصلاحیه در صورت لزوم انتخاب رشته قبلی خود را ویرایش کنند.

زرین آمیزی گفت: آزمون کاردانی به کارشناسی 14 شهریورماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: براساس آخرین آمار بیش از 43 هزار و 160 نفر در آزمون کاردانی به کارشناسی ثبت‌نام کرده‌اند. 

انتهای پیام/4040/

منبع: آنا

کلیدواژه: سازمان سنجش آزمون کاردانی به کارشناسی زرین آمیزی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۱۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور

فرهاد فتحی‌نژاد به راهکار سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش درباره ‌کارآفرینی و مهارت‌محوری اشاره کرد و گفت: «بر اساس راهکار (۵-۶) سند تحول بنیادین نظام آموزش‌وپرورش، آموزش و پرورش با موضوع «تنظیم و اجرای برنامه جامع کارآفرینی و مهارت‌آموزی برای تمام دوره‌های تحصیلی به ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه تا پایان برنامه پنجم توسعه در برنامه درسی و آموزشی» و با عنایت به اینکه یکی از ضرورت‌‎های جامعه امروز، آموزش نیروی متخصص و کارآمد متناسب با نیازهای بازار کار و ارتقای توان کارآفرینی با مسئولیت نظام آموزشی کشور است، سازمان ملّی پرورش استعدادهای درخشان اجرای طرح «سمپاد مهارتی» را آغاز کرده است.»

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان درباره رویکرد طرح سمپاد مهارتی گفت: «طرح سمپاد مهارتی برای شناسایی و هدایت دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان به «رشته‌ها،‌ حِرَف و مهارت‌های مورد نیاز حال و آینده کشور» با اهداف ارتقا و بهبود کیفیت آموزشی، شناسایی دانش‌آموزان خلاق و نوآور و ارتقای مهارت‌های کارآفرینی دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان و تربیت افراد ماهر متناسب با نیازهای صنعت و فناوری روی کار آمده است.»

وی از اجرای این طرح و آزمون ورودی مناسب برای این دانش‌آموزان از سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ خبر داد و افزود:«این طرح از سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ با رویکرد گسترش تدریجی، آرام و منطقی آغاز شده است. در طرح سمپاد مهارتی، جذب دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای در مدارس سمپاد از طریق برگزاری آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم دوره دوم متوسطه مدارس استعدادهای درخشان انجام می‌شود.»

وی درباره استان‌های فعال در زمینه اجرای این طرح ‌گفت: «در سال تحصیلی جاری، ۸۱۸ دانش‌آموز مدارس سمپاد در رشته‌های شبکه و نرم‌افزار، فتوگرافیک، پویانمایی و الکترونیک در ۱۱ استان البرز، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، مازندران، شهر تهران، کرمان، همدان، یزد، خوزستان، قم و اصفهان مشغول به تحصیل هستند. صرفاً دو هنرستان سمپاد مهارتی امیرکبیر (پسرانه) و سعدی (دخترانه) به‌صورت مستقل در شهر مقدس مشهد فعالیت دارند و در سایر استان‌های مجری طرح سمپاد مهارتی، رشته‌های مهارتی در فضای آموزشی رشته‌های نظری دایر است.»

فتحی‌نژاد بر لزوم اجرای برخی موارد برای راه‌اندازی رشته‌های مهارتی در مدارس سمپاد تأکید کرد و افزود: «سازمان برای راه‌اندازی رشته‌های مهارتی در مدارس سمپاد مواردی را لحاظ می‌کند. هماهنگی و اخذ مجوز ایجاد رشته مورد نظر از دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای معاونت آموزش متوسطه توسط ‌اداره کل آموزش‌وپرورش استان‌ها یکی از این موارد است. مکاتبه رسمی اداره کل با این سازمان مبنی بر اعلام نتیجه بررسی تمام جوانب ایجاد رشته مهارتی و تعهد استان مبنی بر تأمین نیروی انسانی توانمند مرتبط و تجهیز مدرسه مجری طرح سمپاد مهارتی به امکانات و تجهیزات آموزشی و استاندارد مورد نیاز، دیگر موضوع پیگیری سازمان استعدادهای درخشان است. در نهایت بازدید میدانی کارشناسان این سازمان برای تأیید فضا و تجهیزات جهت تشکیل این مدارس از مواردی است که سازمان استعدادهای درخشان برای تشکیل رشته‌های مهارتی لحاظ می‌کند.»

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از آغاز به‌کار این طرح در دو استان دیگر خبر داد و گفت: «سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳، سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با هماهنگی دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش معاونت متوسطه، با ایجاد رشته گرافیک در هنرستان سعدی مشهد مقدس و شبکه و نرم‌افزار در مدارس فرزانگان دو اهواز و فرزانگان حکیم‌زاده یزد موافقت کرده است و در سال تحصیلی آینده ۱۱ استان کشور در زمینه طرح سمپاد مهارتی فعال خواهند بود.»

منبع: پانا

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا دهم اردیبهشت تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد
  • تمدید مجدد مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری نیمه‌ متمرکز ۱۴۰۳
  • تمدید مهلت ثبت نام کارآموزی آزمون سردفتری
  • تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ویرایش دومین آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد
  • کنکور ۱۴۰۳ شروع شد | نتایج اولیه در این تاریخ منتشر می‌شود
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد