Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمت‌الله نوروزی با انتقاد از اجرای ناقص قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، به خانه ملت گفت: امیدوارم کمیسیون‌های برنامه و بودجه، اقتصادی و اجتماعی در  نخستین جلسات خود به این مهم پرداخته و وزرای مربوطه همچون اقتصاد و تعاون و کار و رفاه اجتماعی همچنین رئیس صندوق بازنشستگی را احضار کرده و پیگیر حقوق حقه بازنشستگان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت زندگی بازنشستگان نامناسب است، تقویت صندوق‌های اجتماعی و بازنشستگی را یکی از مسائل مهم و محوری نظام دانست و افزود: دولت باید هر سال برای آن بودجه مکفی در نظر بگیرد.

وی با انتقاد از عدم اجرای کامل قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از ورود جدی مجلس به این مهم جهت اجرای هر چه سریع‌تر قانون، خبر داد.

نوروزی با بیان اینکه دولت نباید فرقی میان مستمری‌بگیران تامین اجتماعی با کشوری و لشکری بگذارد، افزود: مستمری‌بگیران تامین اجتماعی هنوز با حدود یک میلیون و 500 زندگی می‌گذرانند در حالی که دیگر با این حقوق‌ها نمی‌توان زندگی کرد.

وی بیان کرد: با وجود اینکه سه ماه از سال 99 می‌گذرد اما هنوز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری‌بگیران افزایش پیدا نکرده است و شیوع بیماری کرونا و تورم بر معیشت اقشار ضعیف کشور تاثیر سوء گذاشته است.

این نماینده مجلس، تصریح کرد: با افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نهایت حقوق آن‌ها به حدود 2 میلیون تومان می‌رسد بنابراین تفاوت قابل‌توجهی میان حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان لشکری و کشوری وجود دارد.

این نماینده مجلس همچنین با اعتقاد به اینکه باید به بازنشستگان به دلیل کهولت سن و درگیری با بیماری و مسئولیت‌شان در مقابل خانواده توجه ویژه کرد، گفت: عدم افزایش حقوق بازنشستگان یا افزایش ناچیز آن به هیچ عنوان معنایی ندارد. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۱۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲

خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا پایان سال ۱۴۰۲ به صورت صدرصد پرداخت شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی و کانون بازنشستگان، قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی از ابتدای آذرماه سال 1402 تا پایان آبان‌ماه 1403 با شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ  به امضاء رسیده است که براساس این قرارداد، مبلغ بیمه تکمیلی برای بازنشستگان با قیمت 305 هزار تومان برای هر نفر به صورت ماهانه تعیین شده که 50 درصد آن توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

در این قرارداد سقف بستری فوق تخصصی 85 میلیون تومان،  بیماران خاص و صعب‌العلاج 35 میلیون تومان، بستری عمومی 40 میلیون تومان،  خدمات پاراکلینیکی و خدمات تشخیصی، درمانی و سرپایی 6 میلیون تومان، خدمات تشخیصی درمانی ـ سرپایی 4 میلیون تومان، خدمات آزمایشگاهی و پاتولوژی 2 میلیون و 250 هزار تومان، رفع عیوب انکساری چشم 6 میلیون تومان برای یک چشم و 12 میلیون تومان برای دو چشم و آمبولانس داخل شهری 2 میلیون تومان و آمبولانس بین شهری 3 میلیون تومان است.

در همین ارتباط با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی نسبت به پرداخت حق بیمه بهمن‌ماه 1402 که با تاخیر قابل توجهی روبرو شده بود، اقدام کرده ، تمامی خسارات درمان مستقیم اسناد درمانی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی تا پایان  اسفند سال 1402 پرداخت شد.

سقف تعهدات قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی اعلام شد

همچنین باعنایت به دستور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مبنی بر پرداخت مطالبات اسفندماه شرکت از محل قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تاپایان اردیبهشت ماه، در صورت تحقق این وعده مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد شرکت نیز  به صورت کامل بروز رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟