Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@23:33:48 GMT

فعالیت ۵۶۰ تشکل مذهبی مازندران در ایام کرونا

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۲۰۲۹

فعالیت ۵۶۰ تشکل مذهبی مازندران در ایام کرونا

ساری- مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران از فعالیت ۵۶۰ تشکل مذهبی استان در ایام کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام ناصر شکریان ظهر شنبه در سالروز تشکیل این سازمان و درجمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه تشکل های مذهبی در تولید ماسک، البسه موردنیاز کادر درمانی و تهیه بسته های معیشتی فعالیت داشتند، اظهار کرد: در ایام کرونا ۲۴۰ هیات مذهبی،۱۸۰ مرکز قرآنی، ۱۲۰ مسجد و ۲۷ کانون فرهنگی و تبلیغی مشارکت فعال داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در ایام کرونا، ۱۵۱ روحانی مشارکت جدی داشتند، گفت: همایش تجلیل از پیشکسوتان تبلیغ اول تیرماه در مصلی ساری برگزار می شود که در این مراسم از ۱۰ روحانی فعال در عرصه کرونا نیز تجلیل خواهد شد.

 مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۳۵۰ هیات مذهبی از این سازمان مجوز دریافت کردند، افزود: ۱۰ هزار نفر کادر متخصص برای فعالیت در یکهزار مرکز قرآنی استان تربیت شدند تا در ۲۶ رشته به فعالیت بپردازند.

 حجت الاسلام شکریان با بیان اینکه مساجد استان با رعایت مسائل بهداشتی برای اقامه نماز دایر می باشند، ادامه داد: روحانیون مازندرانی با تشکیل گروه های مجازی به تولید محتوا یک دقیقه ای در رابطه با مباحث اخلاقی و منبرهای ۳ دقیقه ای پرداختند تا خلاء عدم برگزاری مراسم ها پُر شود.

وی از سرکشی از معمرین تبلیغ که از کار افتاده شده اند خبر داد و گفت: خاطرات تبلیغی مبلغین جمع آوری و تدوین می شود تا در قالب کتابی منتشر شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران به برگزاری کنگره ملی تبلیغ در سال آینده اشاره و اضافه کرد: در این راستا فرمی را به ادارات ابلاغ کردیم تا اطلاعات خوبی را برای این کنگره جمع آوری کنیم.

حجت الاسلام شکریان ادامه داد: شورای تبلیغ در استان مازندران شکل گرفت و جلسات آن بصورت فصلی برگزار خواهد شد.

وی از دایر بودن ۵ دبیرستان معارف در سطح استان خبر داد و گفت: ۴۰۰ روحانی در خانه های عالم در روستاها مستقر بوده و به تبلیغ دین مشغولند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران در پایان به حضور مبلغین در مناطق آسیب پذیر استان اشاره کرد و افزود: روحانیون در ۱۳ منطقه آسیب پذیر حضور دارند که در سالجاری این تعداد به ۱۸ محله افزایش یافته است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تبلیغ مبلغ کرونا مازندران شورای تبلیغ مسجد مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران ایام کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۲۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز رسانه ملی به کالاهای آسیب‌رسان سلامت | توجیه عجیب برای تبلیغ این کالاها

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالعظیم بهفر سرپرست اداره کل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: قوانین منع تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان به سلامت به مانند «حروف والی» در زبان عربی هستند که نوشته می‌شوند، اما خوانده نمی‌شوند.

وی اظهار داشت: لذا، به رغم اینکه قانون منع تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان در رسانه ملی مصوب است و هر ساله کالاهای آسیب‌رسان و غیر مجاز اعلام می‌شوند، اجرای جدی این قانون در محاق قرار می‌گیرد و شاهد جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها هستیم.

ادعاهای غیر واقعی و اغراق در معرفی محصول

بهفر ادامه داد: عدول از این قانون هم به روش‌های مختلف صورت می‌گیرد و ادعاهای غیر واقعی یا اغراق در معرفی محصول پاشنه آشیل بسیاری از تبلیغات است. گاهی عنوان عوض می‌شود و گاهی با ایما و اشاره محصول را تبلیغ می‌کنند که البته در پس این اقدامات ترس از قانون مشاهده می‌شود.

وی افزود: اما با تساهل و مداراهای اخیر، برخی شرکت‌ها و نشان‌های تجاری ـ با چراغ سبز رسانه ملی ـ در چشم قوانین زل‌ می‌زنند و آشکارا و مستقیم مخاطب را به مصرف محصولات آسیب‌رسان به سلامت دعوت می‌کنند.

دلیل عجیب صدا و سیما برای تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان به سلامت

وی در همین ارتباط به برگزاری جلسات مشترک با مسئولان رسانه ملی اشاره کرد و گفت: در جلساتی که با مسئولان رسانه ملی برگزار کرده‌ایم، مهم‌ترین دلیل مدارا با تخلفات تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان به سلامت را کم بودن بودجه و ضرورت اکتساب منابع مالی برای بقا و استمرار فعالیت‌ها عنوان می‌کنند که صحت‌سنجی این موضوع کار ارگان‌های بودجه‌ای است.

وی تاکید کرد: اما آنچه مشخص است اینکه هدف نمی‌تواند توجیه‌گر وسیله باشد. شیوع بیماری‌های مختلفی مثل سرطان حتما با مولفه غذاهای مضر مماس است و حتما تغذیه غیرسالم در بسط سبک زندگی اشتباه تاثیرگذار است.

ما ملزم به برخورد سلبی و حتی قضایی هستیم

بهفر افزود: یکی از مهم‌ترین ناظران، در کنار ارگان‌های دیگر، سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت است و ما ملزم به برخورد سلبی و حتی قضایی با کسانی هستیم که با تخطی از قوانین سلامت، جامعه را تهدید می‌کنند.

وی ادامه داد: اما فرد جامعه نیز باید نسبت به سلامت خود حساس باشند و دست از مطالبه‌گری به انحا مختلف بر ندارند.

کد خبر 848675 منبع: ایرنا برچسب‌ها سلامت وزارت بهداشت و درمان خبر مهم سازمان غذا و داروی ایران تغذیه تلویزیون - صدا و سیما تبلیغات

دیگر خبرها

  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در میان فقرا و نیازمندان کردستانی
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • پیام تبریک شورای هیئات مذهبی مازندران به مناسبت روز معلم
  • بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالاهای آسیب‌رسان سلامت | توجیه عجیب برای تبلیغ این کالاها
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود