Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این متن قرار است به‌صورت ویژه به امکانات و قابلیت‌های نرم‌افزار تولید رسانه‌های آموزشی هوشمند (راه) بیان نو که توسط یک تیم جوان ایرانی کاملا بومی سازی شده و به‌عنوان یک محصول دانش‌بنیان به ثبت رسانده‌اند، بپردازیم.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام بیان نو، این نرم‌افزار به گفته مدیر فنی پروژه کاملا از ابتدا توسط تیم فنی ایده محوری شده و متناسب با آن ساختارها و قابلیت‌های کاربری ایجاد شده و از پروژه‌های باسورس باز استفاده‌ نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پروژه تمام تلاش بر حفظ سادگی و راحتی محیط کاربری بوده و تلاش شده تا بدون نیاز به دانش خاص کامپیوتری همه افراد با هر سطحی بتوانند محتواهای کاملا گرافیکی و با قابلیت‌های تعاملی ایجاد کنند.

در ادامه به ویژگی‌ها و قابلیت‌های فنی این نرم‌افزار خواهیم پرداخت.

معرفی نرم‌افزار راه بیان نو از دیدگاه مدیر فنی پروژه:

با توجه به فرصت‌های موجود در زمینه تولید محتوای الکترونیکی و بازار بسیار بزرگ و رو به رشد آن، و از طرفی نبود نرم‌افزارهای هماهنگ با نیازهای بومی و زبان فارسی، و متناسب با نیاز عموم کاربران و افراد فاقد مهارت‌های پیچیده نرم‌افزاری، و همچنین عدم وجود قابلیت رصد و سنجش مخاطب محتوا،  ما را بر این داشت تا پا به عرصه‌ی پر تقاضا و کم‌عرضه‌ی تولید محتوا بگذاریم.

با استفاده از نرم‌افزار «راهـ» می‌توان شکل جدیدی از محتواهای رسانه‌ای را تولید کرد که برخلاف ویدیوهای یک‌سویه و خطی موجود، از مزیت‌های منحصربه‌فردی برخوردار است.

اولین تفاوت بارز، در قابلیت تعامل ویدیو با بیننده است، به‌طوری که برای مثال می‌توانید پرسش یا چالشی را برای بیننده خود مطرح کنید و واکنش او را دریافت کنید و بر اساس تعامل با وی، نوع محتوای ارائه شده به شکل هوشمند انتخاب شده و تغییر می‌کند.

اما نکته و شاخصه اصلی در این است که می‌توانید تمامی رفتارها و واکنش‌های مخاطب در تعامل با محتوا یا ویدیو را در قالب گزارش‌های آنلاین مشاهده نموده و از این طریق، بازخورد مشتری نسبت به محصول یا خدمت معرفی‌شده در محتوای تبلیغاتی، و یا وضعیت آموزشی یادگیرنده در محتوای آموزشی را دریافت کنید.

بخش‌های مختلف نرم‌افزار دانش بنیان «راه»

ساختار نرم‌افزار بومی تولید محتوای تعاملی راه بیان نو به شکلی طراحی شده که تمامی افراد حتی کسانی که دانش نرم‌افزاری و فنی خاص ندارند بتوانند به‌سادگی از امکانات آن برای ساخت و انتشار محتواهای خود استفاده کنند.

به‌طورکلی ساختار نرم‌افزار در پنج بخش تقسیم می‌شود که هر کدام عملکردها و قابلیت‌هایی را برای کاربر فراهم می‌کند که هر بخش  در شکل زیر معرفی‌شده است:

۱- نوار ابزار : شامل ابزارهایی برای واردکردن عکس، ویدیو، متن به داخل محتوا و همچنین ابزارهایی برای طراحی سوالات و چالش‌های تعاملی، تعریف امکانات گرافیکی برای تدوین ویدیو یا عکس‌ها در داخل برنامه، امکان استفاده از انیمیشن‌های آماده یا ساخت انیمیشن جدید، تعریف رخداد و حالت‌های بازخورد با توجه به رفتار بیننده محتوا؛

۲- پنل سناریو:  امکان تعریف سناریوهای چندخطی با توجه به  بازخورد بیننده نسبت به رخدادها و سوالات طراحی شده در داخل محتوا

۳- پنل تنظیمات: در این قسمت تولیدکننده محتوا می‌تواند تنظیمات ابزارهای مورد استفاده را شخصی‌سازی و متناسب با شرایط خود آماده سازد

۴- استیج: قسمتی از نرم‌افزار که نقش بوم را برای کاربر ایفا می‌کند تا بتواند محتوای خود را در داخل آن قرار دهد.

۵- نوار ابزار خط زمان: ابزارهای لازم جهت مدیریت زمان شروع، پایان و مدت‌زمان هر آبجکت و بسیاری از تنظیمات مربوط به زمان در این قسمت وجود دارد.

کاربردهای نرم‌افزار تولید رسانه‌های آموزشی هوشمند (راه)

با توجه به رشد روز افزون استفاده از فایلهای ویدیویی در فضای اینترنت طبق تحقیقات صورت گرفته توسط دانشگاه مریلند پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۰ هشتاد درصد حجم داده‌های موجود در فضای وب را فایلهای ویدیویی تشکیل خواهند داد.

همچنین با گسترش شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر ارسال و انتشار فایلهای ویدیویی، نیاز به تولید محتواهایی که به‌صورت فیلم‌های کوتاه تهیه‌شده باشند، بیشتر و بیشتر احساس خواهد شد.

لذا ابزارهایی که بتوانند امکان ساخت ویدیو را در سریع‌ترین زمان و با حداکثر امکانات و به سهولت انجام دهند یکی از ابزارهای کلیدی و پرکاربرد خواهند بود.

در این راستا می‌توان به چند دسته از کاربردهای کلیدی نرم‌افزار راهِ بیان نو اشاره کرد:

۱. تولید محتوای آموزشی (مانند دروس یا هنرها و مهارت‌ها)

۲. تولید محتوای تبلیغاتی (مانند تبلیغات محصول یا انواع خدمات)

۳. تولید محتوای شبیه‌سازی (مانند قطعات الکترونیک یا کاربری دستگاه‌ها)

۴. تولید محتوای سرگرم‌کننده (مانند داستان‌های تعاملی یا بازی‌های کودکانه)

۵. تولید محتوای اطلاع رسانی (مانند راهنمای مجموعه‌ها یا معرفی روند اداری)

قابلیت‌های نرم‌افزار تولید رسانه‌های آموزشی هوشمند (راه)

۱- فراهم کردن امکان ساخت محتواهای تعاملی مانند:

· ساخت سوالات چهارگزینه‌ای

· ساخت سوالات درگ اند دراپ

· ساخت سوالات چند انتخابی

· ساخت سوالات تصویری

· ساخت سوالات جای خالی

· ساخت سوالات تشریحی

· فراهم کردن امکان طراحی فرم‌ها

· امکانات کنترل مسیر و عملکرد کاربر

۲- ابزارهای لازم برای تدوین یک ویدیوی جذاب

· ابزار ایجاد بوردر

· ابزار اصلاح رنگ

· ابزار افزودن رنگ

· ابزار فیلترهای تصویری آماده

· ابزار ماسک کردن تصاویر

· ابزار سایه دادن به تصاویر

 ۳- ساخت محتواها با سناریوهای چندخطی

۴- امکان پیمایش و گزارش‌گیری از رفتار و عملکرد بیننده محتوا

۵- قابلیت ساخت موشن گرافیک ها به‌صورت کاملا ساده

در پایان پیشنهاد می‌شود برای آشنایی بیشتر با گروه آموزش مجازی بیان نو حتما به سایت بیان نو مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیان نو نرم افزار تولید تولید محتوای تولید محتوا ساخت سوالات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۲۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح

روزنامه عرب زبان رای الیوم از سناریوی رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح پرده برداشت و نوشت که اطلاعات گروه های مقاومت درباره عملیات احتمالی به این شهر، گواه بر طرح ارائه شده از سوی تل آویو به طرف مصری و دولت آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، به نقل از رای الیوم، همه اطلاعات طرف‌های اسرائیلی و مصری درباره اجرای قریب الوقوع عملیات نظامی در محور فیلادلفیا و حومه شهر رفح، گواه بر این است که طرف اسرائیلی به دنبال عملیات محدودی است که طی آن بمباران سنگین زیرساخت‌ها، مگر در موارد ضرورت انجام نخواهد شد و هدف این عملیات، چهار گردان مقاومت در شهر رفح است.

این رسانه نوشت: اطلاعات گروه‌های مقاومت درباره عملیات احتمالی رفح گواه بر طرح ارائه شده تل آویو به طرف مصری و دولت آمریکاست. بر اساس اطلاعات موجود، به نظر می‌رسد که آمریکا و مصر با طرحی موافقت کرده‌اند که از عملیات تدریجی حکایت دارد که از مناطق شرقی شهر رفح شروع می‌شود و با بمباران سنگین مگر مناطقی که ارتش رژیم صهیونیستی گمان کند رهبران حماس در آن مخفی شده باشند، همراه نخواهد بود و تل آویو به اطلاع مقامات آمریکایی و مصری رسانده که اطلاعات لازم را درباره زیرساخت‌های نظامی مقاومت در شهر رفح و زیر تونل‌ها، برخی محله‌ها و کوچه‌های این شهر، جمع آوری و نهایی کرده است.

رای الیوم افزود: صحبت از عملیات نظامی تدریجی است که گفته می‌شود با همکاری کمیته نظامی و امنیتی مصر از حیث نظامی و اطلاعاتی طراحی شده و این بدان مفهوم است که قاهره موافقت اولیه را داده و این عملیات منتظر دستور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

این رسانه ادامه داد: نتانیاهو به عامل وقت و فشار به منظور وادار کردن مقاومت برای قبول پیشنهاد جدید مصر در لحظات آخر درباره تبادل اسیران امید دارد تا از عملیات صرف نظر کند، اما طرح‌های عملیاتی آماده و روی کاغذ است و بُعد اطلاعاتی پایان یافته و صحبت از روند تدریجی درگیری برای تصرف مناطق و حمله به حماس است.

رای الیوم اضافه کرد: منابع وابسته به مقاومت از آمادگی کامل برای مقابله با دشمن صحبت به میان می‌آورند. چهار گردان القسام در شهر رفح طی هفت ماه گذشته در عملیات نظامی شرکت نکرده و آماده و سرحال برای درگیری و رویارویی هستند.

کد خبر 748638

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست تعاملی مدیران شرکت ملی انتقال گاز ایران و مخابرات منطقه خوزستان
  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • کمک داور ویدیویی مانع از کامل شدن بازگشت چلسی در ویلا پارک
  • انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن
  • عکس | این پسربچه بهترین مجسمه رونالدو را ساخت