Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی شکری صبح شنبه در جلسه ویدئوکنفرانسی با رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی استان سمنان، ضمن بیان اینکه تبلیغ حکیمانه دین اسلام یعنی پرداخت به این دین عظیم الشان از جهات مختلف با توجه به مخاطب سنجی صورت گرفته، یک رسالت مهم است، ابراز داشت: یکی از راه‌های مخاطب شناسی در تبلیغ دین، شناخت و به‌کارگیری شیوه‌های مختلف تبلیغ در فضاهای مختلف به‌خصوص فضای مجازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه یکی از تعابیر تبلیغ حکیمانه، ایجاد محتوای فاخر فرهنگی به‌تناسب هر قشر و سن است، افزود: در این راستا مهم‌ترین رکن این است که بدانیم اقشار مختلف جامعه در سنین مختلف چه می‌خواهند تا با زبان خودشان به تبلیغ دین بپردازیم از سوی دیگر باید گفت استان سمنان دارای ظرفیت‌های عظیم فرهنگی و دینی و عرفانی است که می‌توان از آن‌ها برای تولید محتوای مورد نیاز قشر جوان استفاده کرد.

نیازسنجی دقیق باید صورت گیرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین با اشاره به اینکه در این راستا می‌بایست نیازسنجی‌ها به‌صورت دقیق انجام گیرد، بیان داشت: فعالان فرهنگی، روحانیان حتی رسانه‌ها و هیئت‌های مذهبی به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه‌های فرهنگی و دینی در جهان رسالتی سنگین در این زمینه‌دارند.

شکری با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی درزمینهٔ جذب حداکثری، ابراز داشت: معظم‌له وقتی این تعبیر را به کار می‌برند یعنی به یک نگرانی اشاره دارند و آن‌هم عدم توانمندی در جذب اقشار مختلف به‌خصوص جوانان است که امروز در معرض هجمه دشمنان به انواع مختلف قرار دارند.

وی ضمن بیان اینکه روحانیان جلوداران تبلیغ دین هستند، گفت: فرهنگ دینی امروز عرصه‌ای بسیار مهم است که می‌بایست توجه اکید به آن شود تا بتوانیم درزمینهٔ تولیدات فاخر فرهنگی، فضای مجازی متناسب با سلایق مختلف و … بهترین عملکرد را داشته باشیم.

ضرورت تولید محتوای فاخر فرهنگی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان به سخنان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در صحن علنی مجلس نیز اشاره کرد و بابیان اینکه تولیدات خارجی در فضای مجازی چندین برابر تولیدات محتوا داخلی است، افزود: باید در داخل بر روی تولید محتوای فاخر فرهنگی برحسب سلایق مختلف سرمایه‌گذاری کنیم که این موضوع ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور را به ما گوشزد می‌کند.

شکری در ادامه به ابلاغ تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی توسط امام خمینی (ره) در اول تیرماه سال ۶۰ نیز اشاره کرد و گفت: امروز این نهاد جایگاه اساسی در تبیین و ترویج فرهنگ دینی دارد و امیدواریم در چله دوم انقلاب طبق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه بیانیه گام دوم که محور آن جوانان هستند عملکرد بهتری داشته باشیم که لازمه آن برنامه‌ریزی در زمینه تولید محتوای فرهنگی متناسب است.

وی در ادامه به فعالیت‌های ماه رمضان تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری به واسطه کرونا و شرایط ویژه‌ای که وجود داشت آئین مردمی در ماه رمضان مانند سال‌های قبل برگزار نشد اما این بدان معنی نبود که تمام فعالیت‌ها نیز تعطیل باشد، سازمان تبلیغات اسلامی اولاً با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی اقدام به برگزاری چندین مورد همایش، پویش، تلاوت قرآن و … با همکاری هیئت‌های مذهبی، مردمی، قرار گاه‌های فرهنگی و… کرد و ثانیاً جمع آوری و بسته‌بندی کمک‌های جمع آوری شده برای نیازمندان، اطعام نیازمندان و… به همت روحانیان مستقر، هیئات مذهبی، مساجد و… در چندین مرحله در سطح استان صورت گرفت.

مواسات و نقش هیئت‌ها و روحانیان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان درباره مواسات و کمک مومنانه نیز، توضیح داد: روحانیان، هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی، دینی و قرآنی و… از جمله نخستین نهادها و افرادی بودند که پس از ابلاغ مواسات از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بی دریغ به میدان آمدند و فعالیت‌هایی از جمله دوخت گان، تولید ماسک، تهیه و توزیع سبد کالا، ضدعفونی کردن محیط‌های شهری و روستایی و… را مد نظر قرار دادند.

شکری تداوم این روند را در کنار مسائلی چون ظرفیت و مخاطب سنجی، فضای مجازی، تولید محتوای فاخر فرهنگی و… را از جمله سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی در سطح استان دانست و تصریح کرد: همان‌طور که رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در مجلس تاکید کرد نسبت تولید محتوای ما در فضای مجازی نسبت به محتوایی که از خارج کشور تولید می‌شود یک به سه است لذا این امر نشان می‌دهد که تا چه اندازه باید در این زمینه فعالیتمان را افزون کنیم.

بیانیه گام دوم محور فعالیت‌ها

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این نشست ضمن اشاره به ضرورت تبلیغ با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و دینی، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی زیرمجموعه‌های بزرگی در سطح کشور دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به روحانیان اعزامی و مستقر، هیئت‌های مذهبی، مداحان، شعرای آئینی، خانه‌های قرآنی و … اشاره کرد که همگی بهترین ظرفیت برای ترویج فرهنگ دینی هستند.

حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد با اشاره به ضرورت داشتن نقشه راه، بیان کرد: بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی در حقیقت نقشه راهی است که برای ۴۰ سال آینده ایران اسلامی، راهکار ارائه کرده‌اند و با عنایت به آن می‌توان راه‌های تعالی فرهنگ دینی را در جامعه اسلامی مان پیش ببریم.

کد خبر 4950036

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی سمنان علی شکری حسین روحانی نژاد مجلس سازمان تبلیغات اسلامی انقلاب ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان ایلام آتش سوزی بیرجند خطبه های نماز جمعه صنایع دستی یاسوج استانداری سمنان تبلیغات اسلامی استان سمنان رهبر معظم انقلاب اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی محتوای فاخر فرهنگی تولید محتوای فضای مجازی فرهنگ دینی فعالیت ها هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۴۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر تهدیدی علیه ایران اسلامی با پاسخ دقیق و کوبنده همراه است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر موسوی ظهر پنجشنبه در اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد در شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران افزود: علیرغم اینکه ایران اسلامی چهاردهم اسفند ماه اعلام کرد که این عملیات را انجام می‌دهد آنها از همه تجهیزات و توان خود برای مقابله با این عملیات استفاده کردند اما جمهوری اسلامی ایران مأموریت خود را به خوبی انجام داد و این را به دنیا ثابت کرد که هر تهدیدی علیه ایران اسلامی با پاسخ دقیق و کوبنده همراه است.

وی بیان داشت: علیرغم اینکه صدها مسافرت هوایی غیرنظامی، اقتصادی و … در منطقه در حال انجام بود این عملیات چنان دقیق انجام شد که دنیا را متحیر کرد و آنها به قدرت جمهوری اسلامی ایران پی بردند.

امیر موسوی تصریح کرد: حدود پنجاه سال پیش یک ناو آمریکایی وقتی در منطقه تردد می‌کرد همه دست به سینه می‌ایستادند اما اکنون آمریکا وقتی اتفاقی در منطقه می‌افتد به جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کند که ما در این اتفاق دخل و تصرف یا مشارکتی نداشته‌ایم.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تهدیدها را در زمان و مکان مناسب دقیق و کوبنده جواب می‌دهد و این پیامی برای همه دشمنان جمهوری اسلامی ایران است.

امیر موسوی با اشاره به برگزاری یادواره شهدا تصریح کرد: برگزاری این یادواره‌ها نشان از آن دارد که مردم شهدای خود را فراموش نمی‌کنند و یاد و نام آنها همیشه زنده است همچنین فرهنگ ایثار و شهادت در دل این دیار جاری و ساری است.

وی با بیان اینکه تاریخ همیشه از پدران و مادران شهدا و همچنین جان برکفان این دیار به نیکی یاد می‌کند، گفت: آنها برای دفاع از مال، جان و ناموس و وطن خود همه چیز خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

امیر موسوی تصریح کرد: مردم این استان در تاریخ این سرزمین حماسه آفرینی‌های زیادی از خود به یادگار گذاشتند و در دوران دفاع مقدس بیشترین اعزام به جبهه‌ها را به لحاظ جمعیت داشتند و بیشترین آمار را به لحاظ شرکت در انتخابات‌های مختلف نیز در کشور دارند و این نشان از پایبندی مردم این منطقه به آرمان‌ها و ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: حماسه آفرینی مردم گچساران در تاریخ ۱۹ بهمن ۵۷ برگ زرینی در تاریخ انقلاب است و تاریخ این دیار مملو از رشادت‌ها، فداکاری‌ها و شجاعت‌های زیادی است و این حکایت از سرافرازی و سربلندی مردم این مرز و بوم دارد.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: شجاعت و فداکاری، بارزترین ویژگی مردم کهگیلویه و بویراحمد است و تاریخ هر دیار از حماسه آفرینی‌ها و فداکاری‌های افراد شجاع و فداکار خود به نیکی یاد می‌کند و با آنکه قبرهای زیادی در مرزهای کشور وجود دارد که جان خود را برای دفاع از این مرز و بوم فدا کردند، نه تنها ما بلکه آیندگان نیز از این افراد به نیکی یاد می‌کنند و برای همه نسل‌های آینده قابل احترام هستند.

کد خبر 6088461

دیگر خبرها

  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • هر تهدیدی علیه ایران اسلامی با پاسخ دقیق و کوبنده همراه است
  • مسئولان باید در برابر سوژه‌سازی‌ها کار اقناعی انجام دهند
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • چگونه با وجود محدودیت ها در گوگل تبلیغ کنیم؟
  • نشست علمی«تبلیغ دین؛ آسیب ها و بایسته ها» برگزار می شود