Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@03:33:17 GMT

معترضان مجسمه بنیانگذار آمریکا را واژگون کردند

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۲۱۰۵

معترضان مجسمه بنیانگذار آمریکا را واژگون کردند

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، تصاویر و عکس های منتشر شده از مجسمه، شماره ۱۶۱۹ را که توسط معترضان روی آن نوشته شده، نشان می دهد و اشاره به سالی دارد که اولین برده ها به سرزمینی منتقل شدند که اکنون ایالات متحده نام دارد.

پلیس پورتلند اعلام کرد گروهی که به مجسمه حمله و آن را واژگون کردند، گریختند و هیچ کس در جریان این رویداد بازداشت نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته نیز معترضان مجسمه «توماس جفرسون» سومین رئیس جمهوری آمریکا را در مقابل دبیرستانی در پورتلند به زیر کشاندند و با رنگ روی آن جمله «صاحب برده» و نام «جورج فلوید» را نوشتند.

جورج فلوید یک شهروند سیاهپوست آمریکایی بود که به تازگی زیر فشار زانوی یک افسر پلیس سفیدپوست این کشور جان باخت. درپی قتل وی اعتراض های گسترده ای سراسر آمریکا و جهان را فراگرفت.

واشنگتن و جفرسون هر دو روسای جمهوری بودند که در طول زندگی و زمامداری شان صاحب صدها برده بودند.

براساس اعلام پلیس، همچنین صدها نفر در مقابل دبیرستان جفرسون تجمع مسالمت آمیزی برگزار کردند.

مردم آمریکا همزمان با برگزاری تظاهرات های ضدنژادپرستی در سراسر این کشور، مجسمه شخصیت های مهم را واژگون می کنند. در همین راستا، مجسمه کریستف کلمب کاشف قاره آمریکا در ادامه اعتراض‌های سراسری در ایالات متحده به نژادپرستی، پایین کشیده شد و در پارکی در شهر ریچموند ایالت ویرجینیا به آب انداخته شد.

اما سرنگونی نمادهای نژادپرستی به آمریکا محدود نمی شود، به طوری که معترضان ضدنژادپرستی در انگلیس نیز مجسمه «ادوارد کولستون» تاجر برده را واژگون کردند و آن را به رودخانه انداختند.

دیگر شخصیت های جنجالی همچون «وینستون چرچیل» نیز هدف اعتراض ها قرار گرفته است.

مردم بلژیک نیز مجسمه «لئوپولد دوم» پادشاه دوران استعماری این کشور را تخریب کردند.

لئوپولد دوم پادشاه بلژیک که از وی به عنوان نماد استعمار این کشور در آفریقا یاد می‌کنند، میان سال‌های ۱۸۶۵ تا ۱۹۰۹میلادی در این کشور حکومت می‌کرد.

در زمان لئوپولد دوم، بلژیک کشور پهناور کنگو با بیش از ۲ میلیون کیلومتر مربع را در استعمار خود داشت و با استثمار معادن الماس و دیگر منابع زیرزمینی این کشور به یکی از ثروتمندترین کشورهای اوایل قرن بیستم میلادی تبدیل شد.

برخی بر این باورند که لئوپولد دوم در دوران استعمار در کنگو، موجب قتل و مرگ بیش از ۱۰ میلیون نفر از ساکنان این سرزمین شد.

برچسب‌ها واشنگتن ایالات متحده آمریکا اعتراض نژادپرستی پروندهٔ خبری خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واشنگتن ایالات متحده آمریکا اعتراض نژادپرستی واشنگتن ایالات متحده آمریکا اعتراض نژادپرستی لئوپولد دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۲۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین واکنش دانشگاه کلمبیا به یورش پلیس آمریکا علیه دانشجویان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، پس از یورش نیروهای امنیتی و نیروهای ویژه پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا، مدیریت این دانشگاه با انتشار بیانیه‌ای حملات پلیس را توجیه کرد.

در این ارتباط، مدیریت دانشگاه کلمبیا اعلام کرده است که ما متأسفیم که معترضان تصمیم گرفتند با اقدامات خود اوضاع را تشدید کنند.

دانشگاه کلمبیا در بیانیه خود مدعی شده است: «پس از اشغال و خرابکاری معترضان در سالن همیلتون، چاره ای جز اقدام علیه آنان نداشتیم، چون افراد غیر وابسته به دانشگاه ما؛ گروهی از معترضان را رهبری کردند که به تالار همیلتون حمله و آن را اشغال کنند.»

مسئولان دانشگاه کلمبیا همچنین اعتراف کرده‌اند که ما از پلیس نیویورک خواستیم که مداخله کند و چاره دیگری نداشتیم.

ساعاتی پیش، تدابیر امنیتی در اطراف دانشگاه کلمبیا واقع در ایالت نیویورک امریکا تشدید شد و منابع خبری حضور و استقرار گسترده و شدید پلیس در مجاورت دانشگاه کلمبیا را تائید کردند.

همچنین صدها نفر از اعضای گروه نظامی واکنش استراتژیک پلیس نیویورک خود را به مجاورت دانشگاه کلمبیا رساندند و مدیریت دانشگاه کلمبیا از دانشجویان خواست تا برای امنیت خود در اماکن امن پناه بگیرند.

همزمان نیویورک تایمز گزارش داد که تعداد معترضان در خارج از ورودی دانشگاه کلمبیا در یک ساعت گذشته به طور پیوسته افزایش یافت و پلیس ورودی‌های دانشگاه سیتی کالج را بست و به کسی اجازه ورود نداد.

انجمن آمریکایی اساتید دانشگاه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسئولان دانشگاه کلمبیا مسئولیت مداخله پلیس را برعهده دارند.

همزمان سی ان ان گزارش داده است که پلیس نیویورک یورش به محوطه دانشگاه کلمبیا را آغاز کرده است.

رویترز نیز گزارش داده است که پلیس نیویورک در میان تظاهرات طرفداران فلسطینی وارد محوطه دانشگاه کلمبیا شد.

نیویورک تایمز گزارش داد که دانشجویان معترض در محوطه دانشگاه کلمبیا در حالی که پلیس به آنها نزدیک می شود دستانشان را به نشانه مقاومت روی هم قرار داده اند.

گفته شده است که پلیس نیویورک تظاهرکنندگان و خبرنگاران را از مجاورت سالن همیلتون که قبلا توسط معترضان اشغال شده بود، تخلیه کرد و وارد این سالن شده است.

همزمان سی ان ان گزارش داد که پلیس شهر نیویورک اوضاع را در دانشگاه کلمبیا در کنترل دارد و تعدادی از معترضان را دستگیر کرده است.

اوضاع دانشگاه کلمبیا همچنان با یورش پلیس پرتنش گزارش شده و هنوز آمار دقیقی از تعداد بازداشتی‌ها اعلام نشده است.

خیزش دانشگاه‌های سراسر آمریکا در حمایت از مقاومت فلسطین و مخالفت با لشکرکشی رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح سبب شده است تا بار دیگر این سوال در محافل علمی و رسانه‌ها مطرح شود که چرا نسل جوان یا به عبارت دقیق‌تر «نسل z» برخلاف پدران خود حامی فلسطین بوده و هیچگونه همدلی با اشغالگران قدس ندارد؟ افراد یا نهادهای نزدیک به لابی‌های اسرائیل یا همسو با سیاست‌های کاخ سفید سعی دارند تا این تجمعات دانشجویی- خیابانی را ناشی از فریب و انحراف نسل جدید دانسته و خواهان برخورد نیروهای امنیتی با حامیان مقاومت شوند.

امروز یکی از مهم‌ترین جلوه‌های همبستگی نسل جدید آمریکایی‌ها با مردم فلسطین، سلسله تظاهرات و اعتصابات دانشجویی در قلب ایالات متحده است. دانشجویان دانشگاه‌های کلمبیا، براون، امرسون، هاروارد، جرج واشنگتن، نیویورک، فلوریدا، اموری، اوهایو، رایس، ماساچوست، میشگیان، ییل، تگزاس و … همصدا با سایر جامعه آمریکا خواستار توقف نسل کشی در غزه و خودداری رژیم صهیونیستی از لشکرکشی به رفح هستند. در میان افراد شرکت کننده در این تجمعات علاوه بر مسلمانان، عرب- آمریکایی‌ها، سیاه پوستان؛ نسل جوان و سفیدپوست آمریکا نیز دیده می‌شود که بر خلاف پدران خود حقیقت را بدون واسطه دنبال کرده و مخالف آپارتاید حاکم در فلسطین اشغالی هستند.

کد خبر 6093686

دیگر خبرها

  • حمله با گازاشک‌آور به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • نخستین واکنش دانشگاه کلمبیا به یورش پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • معترضان به جنگ غزه سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را قطع کردند
  • جنبش دانشجویی، سازمان استکباری آمریکایی-صهیونیستی را به هم ریخت
  • دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
  • گسترش موج اعتراضات دانشجویان حامی غزه در آمریکا و جهان
  • تعلیق دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • ۹۷دانشجوی دانشگاه ویرجینیا و تگزاس آمریکا هم بازداشت شدند
  • هشدار دانشگاه کلمبیا به دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی