Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، وزارت امنیت میهن آمریکا نزدیک به ۳۰۰ ساعت فیلم نظارتی بر معترضان ضد نژادپرستی در این کشور را در جریان اعتراضات اخیر بدست آورده است.

بنا به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، بر اساس داده‌های اداره گمرک و حفاظت مرزی مقامات این وزارتخانه با استفاده از هواپیما و پهپاد‌ها در بیش از ۱۵ شهر از جمله اوهایو، نیویورک، بوفالو و فیلادلفیا فیلم‌های نظارتی از معترضان گردآوری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس این فیلم‌ها به مراکز کنترل که از سوی عملیات هوایی و دریایی در یکی از شعب اداره گمرک و حفاظت مرزی مدیریت می‌شوند، ارسال شد و سپس در اختیار سایر آژانس‌های فدرال و محلی قرار گرفت.

این در حالی است که در پی اعتراضات ضد نژادپرستی اخیر در آمریکا درخواست‌های بسیاری برای ایجاد اصلاحات در ساختار پلیس آمریکا از سوی گروه‌های مختلف مطرح شده است.

بنا به گزارش هیل، بازرس کل نیروی هوایی آمریکا در حال تحقیق در خصوص این مهم است که آیا ارتش برای رصد معترضان ضد نژادپرستی در واشنگتن و مینیاپولیس به طور نادرستی از هواپیما‌های جاسوسی و نظارتی استفاده کرده است یا خیر. همچنین گفته می‌شود در جریان اعتراضات اخیر آمریکا در منطقه کلمبیا یک هواپیمای نظامی وابسته به گارد ملی در ارتفاع بسیار پایین به رصد معترضان پرداخته است. با این حال اداره امنیت و بازرسی مرزی هر گونه بکارگیری نادرست تجهیزات نظارتی و پهپاد‌ها را رد کرد.

برخی دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا می‌گویند استفاده از چنین تجهیزاتی برای رصد و نظارت معترضان برخلاف حقوق شهروندی آن‌ها براساس متمم اول قانون اساسی آمریکاست. دموکرات‌ها در نامه‌ای به چاد گرک، وزیر امنیت میهن با تاکید بر این موضوع اعلام کردند دولت دونالد ترامپ با چنین اقداماتی در جریان اعتراضات به قتل جورج فلوید آزادی آمریکایی‌ها را تضعیف کرده است.

در پی قتل فجیع یک شهروند سیاهپوست به دست پلیس آمریکا در ایالت مینه سوتا، شهر‌های مختلف این کشور به صحنه اعتراضات ضد نژادپرستی تبدیل شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جورج فلوید اعتراضات در آمریکا پلیس آمریکا ضد نژادپرستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۴۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان آزادشهر همصدا با جنبش ضد صهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا+ فیلم

اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر در این تجمع با شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس به وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین پیوستند.

دانشگاه‌های آمریکا از هفته گذشته شاهد اعتراضات سراسری دانشجویان و اساتید در اعتراض به سیاست‌های حمایت دولت از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه هستند و در این اعتراضات بسیاری از دانشجویان و اعضای هیات علمی بازداشت شده اند.

تظاهرات گسترده دانشجویان علیه تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه که از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، در مدت کوتاهی به چهل دانشگاه دیگر در آمریکا و سایر کشور‌ها از جمله فرانسه، کانادا و استرالیا نیز سرایت کرده است.

اما آنچه این روز‌ها در دانشگاه‌های آمریکایی و کشور‌های غربی می‌گذرد، نشان می‌دهد انقلابی بی‌سابقه برای تبدیل شدن به یکی از درس‌های ضدصهیونیستی تاریخ معاصر شکل گرفت.

این خیزش دانشجویی چنان زلزله‌ای به پا کرده که دولت آمریکا با خشونت هر چه تمام‌تر برای مقابله با این موج عظیم دانشجویی دست به کار شده و حتی اخیرا تهدید به ارسال نیرو‌های گارد ریاست‌جمهوری کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین
  • دانشجویان آزادشهر همصدا با جنبش ضد صهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا+ فیلم
  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان
  • دموکراسی علیه آزادی
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا