Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده عراقی گفت که عراق هرگز جزئی از تحریم «سزار» علیه سوریه نخواهد شد و مخالف محاصره ملت‌هاست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کاطع الرکابی» عضو ائتلاف دولت قانون و کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز (جمعه) گفت که این کشور هرگز جزئی از سیاست محاصره ملت‌ها در جایی از دنیا نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته المعلومه، او افزود: «عراق هرگز جزئی از قانون سزار که آمریکا علیه سوریه به اجرا در آورده نخواهد بود. در دهه نود قرن بیستم زمانی که آمریکا عراق را در محاصره قرار داد؛ تنها متضرر اصلی مردم عراق بودند نه حکومتی که به ساخت کاخ‌های بزرگ برای خود ادامه می‌داد.»

کنگره آمریکا در تاریخ ۲۰ آذر ماه ۱۳۹۸ پس از سه سال کش و قوس بین دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، طرح تحریم‌های خود علیه سوریه معروف به قانون «سزار» را به تصویب رساند و این تحریم‌ها در 28 خرداد وارد فاز اجرایی شد.

هدف از این تحریم‌ها ممانعت از تعامل اقتصادی دیگر کشورها با دولت سوریه و ۳۹ شخص و نهاد سوری در لیست تحریمی آمریکا قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق سوریه تحریم مشارکت عراق سوریه تحریم مشارکت تحریم سزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۲۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی

«محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به همراه سرلشکر «ریاض الخیگانی» رئیس کمیته اربعین عراق و دیگر مسئولین و فرماندهان مربوطه روز دوشنبه از مرز خسروی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در راستای بررسی وضعیت مرزی و تسهیل ورود زائران در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ محمد کاظم آل صادق، ایران در عراق و هیأت همراه صبح امروز بعد از ورود به شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و حضور در مقر فرماندهی پلیس این شهر پس از نشستی با سرلشکر ریاض الخیگانی، مشاور امنیتی وزیر کشور و مسئول جدید کمیته اربعین عراق، معاون فرماندار و همچنین دیگر مسئولین و فرماندهان مرزی ذی‌ربط عازم مرز منذریه (در عراق) و خسروی (در ایران) شدند تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت دو سوی مرز عراق و ایران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

آل صادق همچنین از زیر ساخت‌ها و امکانات مرز خسروی به همراه مسئولین عراقی بازدید کرد و در ادامه نشست مشترک با مسئولین و فرماندهان مرزی و استانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، فرماندار قصر شیرین، مسئول پایانه‌های مرزی، فرمانده مرزبانی خسروی و سایر مقامات ذی‌ربط استانی در نقطه سفر مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد