Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@17:50:05 GMT

معطلی در ساماندهی بیماران خاص ۲ ساله شد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۲۴۸۲

معطلی در ساماندهی بیماران خاص ۲ ساله شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، جعفر مردانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری، در نشست پیگیری مشکلات بیماران خاص این استان افزود: رسیدگی به بسیاری از امور مربوط به بیماران خاص نظیر تعداد بیماران، میزان داروی مورد نیاز، تسهیلات اشتغالزایی و رفع مسائل و مشکلات این قشر در گرو تکمیل این بانک اطلاعاتی است که می‌طلبد در تکمیل آن تسریع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، کمبود دارو و پزشک را از مهمترین مشکلات بیماران خاص استان اعلام کرد و گفت: رفع این مشکلات نیازمند تعامل و هم‌افزایی دانشگاه علوم پزشکی، سازمان‌های مردمنهاد و خیرین است.  

مردانی تصریح کرد: بیماران دارای سه ویژگی مشترک دردمندی، نیازمندی و آبرومندی هستند، باید مسئولان و دستگاه‌های مربوطه تمام تلاش خود را به کار گیرند تا با حفظ آبرو و شان بیماران، نیاز آنها را پاسخگو بوده و از درد و رنج آنها بکاهند.  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری، پیشگیری را در اولویت برنامه‌های حوزه سلامت دانست و اظهار کرد : بر اساس شعار همیشگی پیشگیری بهتر از درمان است با فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی مناسب و گسترده می‌توان از شیوع بیماری در استان پیشگیری کرد و هزینه‌های درمان را کاهش داد.  

مردانی در خصوص تامین دارو برای بیماران خاص در کوتاه‌ترین زمان نیز گفت: در این خصوص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی با داروخانه‌های متولی هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.  

عظیمه رستمی، دبیر انجمن بیماران تالاسمی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست افزود: به شدت کمبود پزشک در استان احساس می‌شود و با وجود یک متخصص آنکولوژی که در مطب خصوصی خود ارائه خدمت می‌دهد، خدمات رسانی به بیماران تالاسمی بسیار محدود و ناچیز شده است.  

وی افزود: علاوه‌ بر کمبود پزشک، دارو نیز به اندازه کافی در استان وجود ندارد و بیماران برای تامین داروی مود نیاز خود به استان همجوار مراجعه می‌کنند.  

رستمی خاطر نشان کرد: بسیاری از بیماران توان مالی مناسبی ندارند و به دنبال پیدا کردن شغل هستند اما در این خصوص هم موانعی فراروی آنها قرار دارد.  

بیماری‌هایی نظیر دیالیز، پیوند کلیه، هموفیلی، تالاسمی، ام‌اس و انواع سرطان‌ها به عنوان بیماری‌ها خاص و صعب‌العلاج شناخته می‌شود و  این بیماران باید تا پایان عمر تحت درمان قرار گیرند.  

سختی و هزینه‌های بالای درمان و شیوع کم بیماری از جمله ویژگی‌های بیماری‌های خاص به شمار می‌رود.  

کد خبر 523622 برچسب‌ها تالاسمی استان چهار محال و بختیاری بیماری - بیمارستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تالاسمی استان چهار محال و بختیاری بیماری بیمارستان بیماران خاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۲۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات ثبتی ۳۰ ساله به همت ۲۰ گروه جهادی در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، اقبال در این خصوص اظهار داشت: در سال گذشته تیم جهادی «منتظران ظهور» این اداره کل در قالب ۲۰ گروه ثبتی و نذر خدمت با حضور در واحد‌های ثبتی بسیاری از گره‌های ثبتی استان یزد را حل و فصل کردند.
مهدی اقبال افزود: حل مشکلات اسناد شهرک حائری میبد، مشکلات اسناد راه وشهرسازی در نقاط مختلف استان، اسناد بقاع متبرکه، اسناد مسکن جوانان زارچ و مشکلات اسناد منطقه اکرمیه یزد از جمله مهمترین این موارد بود.

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات ثبتی ۳۰ ساله به همت ۲۰ گروه جهادی در استان یزد
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند