Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@11:32:23 GMT

فعالیت روحانیون بوشهر در تغسیل اموات کرونایی

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۲۶۸۱

فعالیت روحانیون بوشهر در تغسیل اموات کرونایی

مدیر کل سازمان و تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: برای غسل اموات کرونایی نیز با همکاری حوزه‌های علمیه ستاد تبلیغ استان شکل گرفت و کارگروهی تحت آن تعریف شد که برای این مهم برنامه ریزی کند و تعداد 35 دست لباس مخصوص برای روحانیون و طلاب داوطلب تدارک دیده شد تا بتوانند در بخش غسل اموات فعالیت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی با گرامیداشت این روز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان در استان بوشهر پرداخت و اظهار داشت: یکی از رسالت‌های سازمان تبلیغات پرداختن به مساله تبلیغ است که هم به صورت مناسبتی و هم توسط مبلغین مستقر یا ثابت انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل سازمان و تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: در بخش مناسبتی از سخنرانان ویژه استفاده می‌شود و بخش دیگر از ظرفیت روحانیون مستقر بهره می‌بریم که امروز از آنها به نام امام محله و امام روستا یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 120 روحانی مستقر در استان بوشهر فعالیت می‌کنند گفت: حضور یک روحانی در روستاها در عرصه‌های مختلف انجام می‌شود و تنها فعالیت روحانیون منحصر به فعالیت‌های دینی و مذهبی نیست بلکه در انجام امور اجتماعی فعالیت‌های زیادی صورت می‌گیرد.

سروستانی با اشاره به فعالیت روحانیون در ایام کرونا گفت: در این مساله روحانیون پیش قدم شدند و با راه اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و نیز گندزدایی و ضدعفونی معابر تلاش گسترده‌ای انجام دادند؛ همچنین برای غسل اموات کرونایی نیز با همکاری حوزه‌های علمیه ستاد تبلیغ استان شکل گرفت و کارگروهی تحت آن تعریف شد که برای این مهم برنامه ریزی کند و تعداد 35 دست لباس مخصوص برای روحانیون و طلاب داوطلب تدارک دیده شد تا بتوانند در بخش غسل اموات فعالیت کنند.

مدیر کل سازمان و تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: تعداد هشت پایگاه فرهنگی اجتماعی در سطح استان داریم که روحانیون به صورت شبانه روز در آن مشغول به فعالیت هستند.

وی توسعه فعالیت‌های قرآنی را از دیگر فعالیت‌های سازمان تبلیغات عنوان کرد و ابراز داشت: فعالیت‌های قرآنی در استان بر اساس یک برنامه مدون انجام می‌شود و در همین راستا چند خانه قرآن شهری و روستایی در استان فعال است که روی آنها نظارت می‌شود.

سروستانی با اشاره به تشکیل اتحادیه مؤسسات قرآنی در استان گفت: در سه تا چهار سال اخیر استان بوشهر توانسته در عرصه فعالیت‌های قرآنی در کشور خوش بدرخشد و همواره طی این چند سال رتبه اول تا سوم را کسب کرده است.

مدیر کل سازمان و تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: در حال حاضر تعداد هزار و 200 هیئت مذهبی فعال و ثبت شده، 200 کانون فرهنگی تبلیغی و 700 مداح در استان داریم؛ همچنین سه مدرسه دبیرستان معارف در استان فعال است.

وی فضای مجازی و رسانه را یکی از نیازهای امروز انسان دانست و گفت: با توجه به شرایط کشور و درگیری آن با ویروس کرونا که سبب ایجاد محدودیت‌هایی شده است فضای مجازی فرصت خوبی است که از بستر آن بتوان برای تولید محتوای ارزشی استفاده کرد.

سروستانی با اشاره به فعالیت سازمان تبلیغات در رزمایش مواسات همدلی و کمک مؤمنانه گفت: بالغ بر 20 میلیارد ریال به صورت نقدی و غیرنقدی توسط مراکز دینی جمع آوری شد و در این رزمایش به شکل‌های مختلف به دست نیازمندان رسید.

 مدیر کل سازمان و تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: در حال حاضر تعداد 150 خانه عالم در استان ایجاد شده است که از این تعداد 35 خانه نیاز به تکمیل دارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بوشهر تبلیغات روحانیون روستا بوشهر تبلیغات روحانیون روستا نشست خبری سازمان تبلیغات غسل اموات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۲۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با تلاش بانک مرکزی و همکاران ما در سازمان، ارز مورد نیاز حج وارد حساب این سازمان شده و صدور ویزای زائران در حال پیگیری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید عباس حسینی در همایش سراسری «روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج 1403» که امروز با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در شهر مقدس قم برگزار شد، با اشاره به شعار حج امسال «حج؛ قرآن محوری، همدلی و اقتدار امت اسلامی، دفاع از فلسطین مظلوم» گفت: یکی از راهبردهای امام خمینی(ره) برای حمایت از ملت فلسطین، حج ابراهیمی و مراسم برائت از مشرکین بود و این راهبرد  با توجه به شرایطی که در جهان اسلام حاکم است تا به امروز دنبال شده است.

وی افزود: در خصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی و فرهنگی تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا در این عملیات بزرگ که دربرگیرنده بیش از 85 هزار نفر است عملکرد موفقی داشته باشیم. هرچند در این مسیر چالش‌های متعددی هم وجود دارد که از آن آگاه هستیم.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با تلاش بانک مرکزی و همکارانمان  ارز مورد نیاز حج  وارد حساب این سازمان شده و صدور ویزای زائران در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: در حالیکه با تلاش صورت گرفته هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته 319 دلار کمتر است، تغییرات نرخ ارز و بلیط هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است اما در خدمات‌دهی در بخش‌های مختلف هیچ تغییری نسبت به سال‌های گذشته وجود ندارد و این موارد برای زائران باید تبیین شود .

 حسینی با بیان اینکه انتظار یاری از سوی تک تک شما روحانیون و خادمان حج را داریم، افزود: ما با چالش‌های متعددی روبه‌رو هستیم، به عنوان مثال در منا و عرفات کمبود فضا داریم و لازم است  پیش از سفر، این موارد برای زائران تبیین شود.

وی اقدامات انجام شده برای تسهیل برقراری ارتباط اینترنتی زائران با خانواده هایشان از کشور میزبان را یادآور شد و با اشاره به وضعیت جسمی زائران و حضور افراد کهنسال در کاروان ها، خواستار توجه به این موضوع شد.

به گزارش تسنیم، در همایش سراسری «روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج 1403» که امروز با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در شهر مقدس قم برگزار شد، به صورت زنده و از طریق فضای مجازی روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج سایر استان ها حضور داشتند.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • نهادینه کردن عدالت آموزشی از اهداف مجموعه مدارس «صدرا» است
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است
  • نخستین حلقه‌ مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر رونمایی شد
  • رونمایی نخستین حلقه مستند روایی معجزه مادری در بوشهر
  • رونمایی از مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد