Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-06@19:22:15 GMT

تخم مرغ گران نشده، فقط افزایش قیمت داشته است!

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۲۹۵۱

صراط: رضا ترکاشوند مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخم گذار کشور در گفتگو با جام جم آنلاین درمورد افزایش قیمت تخم مرغ گفت: تخم مرغ گران نشده و فقط افزایش قیمت داشته است. افزایش قیمت تخم مرغ از قیمت پایین به سمت قیمت واقعی بود. طی ۲ ماه گذشته، تقریباً از اول اردیبهشت ماه تا هفته قبل قیمت تخم مرغ در بازار کمتر از قیمت مورد نظر و حتی قیمت مصوب تنظیم بازار در سال گذشته بوده و این موضوع در اصل به زیان تولید و تولید کننده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخم گذار کشور افزود: برای بهبود شرایط بازار تخم مرغ باید کارهای انجام می‌شد که اجازه ندهیم تولید حذف شود و از آسیب دیدن تولید گرفته جلوگیری شود. اتحادیه مرغ تخم گذار ماه گذشته مصوبه ای از ستاد تنظیم بازار مبنی بر این که برای متعادل کردن قیمت تخم مرغ، مازاد آن توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری شود، گرفت. همچنین در بحث توسعه صادرات توانستیم بخشی از این مازاد تخم مرغ کشور را صادر کنیم که هم درآمد صادراتی برای کشور هست و هم به رونق تولید کمک میکند. اگر ما اقدام نکنیم تولید کننده نمیتواند به تولید ادامه بدهد و ممکن است گلّه اش حذف و یا از صحنه تولید خارج شود. با توسعه صادرات و یک سری اقدامات حمایتی باید کاری کنیم که تولید آسیب نبیند.
وی با اشاره به افزایش قیمت تخم مرغ در هفته گذشته، اضافه کرد: هفته قبل به خاطر افزایش تقاضا، قیمت مقداری بالاتر از حد انتظار رفت که بلافاصله با یکسری اقدامات تقریباً متعادل شد. این افزایش قیمت، خیلی بالاتر از قیمت واقعی نبود؛ شاید چیزی در حدود 5 یا 6 درصد افزایش پیدا کرد. در حالی که تا قبل از هفته‌ی گذشته گاهی تخم مرغ 30 درصد زیر قیمت واقعی عرضه می‌شد و به شدت به تولید کننده آسیب وارد می کرد. این نوسانات تقریبا طبیعی است و کاملا مدیریت میشود.
ترکاشوند اظهار داشت: با توجه به افزایش هزینه های تولید در سال جدید و افزایش هزینه‌های بعضی از اقلام آنالیز قیمت تخم مرغ، طی یکی دو ماه گذشته پیگیری های زیادی با سازمان حمایت و دستگاه‌های ذیربط و ستاد تنظیم بازار داشتیم و نمایندگان روز گذشته قیمت را اصلاح کردند.
رضا ترکاشوند عنوان کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت تخم مرغ از درب مرغداری در روز گذشته برای نیمه اول سال 9۵۰۰ تومان درب مرغداری بوده است که اگر قیمت مصرف کننده و هزینه های مربوط به حمل و نقل، عمده فروشی و بنکداری را به آن اضافه کنیم می‌بینیم که قیمت تخم مرغ قیمت تخم مرغ الان متعادل است و گرانی وجود نداشته. ما تلاش می‌کنیم که قیمت را متعادل نگه داریم. کاهش قیمت نباید به معنای زیان تولید کننده باشد.
مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن در پایان تاکید کرد: افزایش قیمت تخم مرغ ربطی به دفن جوجه های یک روزه که تصاویر آن در گذشته منتشرشد، ندارد. در حال حاضر عرضه‌ی گسترده به صورت مستقیم در میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای انجام شده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: افزایش قیمت تخم مرغ ستاد تنظیم بازار صراط افزایش قیمت تخم مرغ تولید کننده تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۲۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۴۲۲ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به ۴۱ میلیون و ۴۰۷ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۲۲۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به ۳۸ میلیون تومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۳۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی، ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۵۶ هزار تومان کاهش قیمت به ۳ میلیون و ۳۹۴ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی بدون تغییر ۲ هزار و ۳۰۱ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • سکه به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشت
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ کدام خودرو امروز گران شد؟
  • قیمت محصولات سایپا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ هاچ‌بک جدید سایپا گران شد
  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی