Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون جهش شاخص کل بورس در اولین روز هفته، زمان دریافت کارت اعتباری سهام عدالت اعلام می‌شود، بازار سهام آمریکا به یک حباب بزرگ تبدیل شده است، با حکم نوبخت معاون وزیر راه دوشغله شد و ثبت قیمت تولیدات ۴۰ شرکت تولیدکننده لوازم خانگی در سامانه ۱۲۴ را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهش شاخص کل بورس در اولین روز هفته

شاخص کل بورس امروز با ۴۰ هزار و ۹۲۸ واحد صعود در رقم یک میلیون و ۲۷۰ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۱۰ هزار و ۴۹۱ واحد رشد و رقم ۴۰۹ هزار و ۲۴۲ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار یک میلیون معامله انجام دادند که ۱۱۴ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال ارزش داشت. فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌ گذاری تامین اجتماعی، معدنی و صنعتی گلگهر، پالایش نفت اصفهان و معدنی و صنعتی چادرملو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند و بانک ملت، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، بانک صادرات ایران، گسترش سرمایه‌ گذاری ایران خودرو و سالمین نمادهای پربیننده امروز بورس بودند.

زمان دریافت کارت اعتباری سهام عدالت اعلام می‌شود

سخنگوی سهام عدالت درباره زمان اعطای کارت اعتباری به مشمولان سهام عدالت گفت: به پشتوانه دارایی سهام عدالت در این طرح به افراد کارت اعتباری تعلق می‌گیرد، اکنون فقط موضوع اعطای کارت اعتباری برای این افراد مطرح و کلیات آن مورد موافقت صورت گرفته است. وی با بیان اینکه مشمولین سهام عدالت فعلا به بانک‌ها برای دریافت کارت اعتباری مراجعه نکنند، افزود: این موضوع زودتر از موعد مقرر مطرح شد تا افرادی که قصد فروش سهام خود را دارند با آگاهی بیشتری نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری کنند، در حالی که ممکن بود اگر این خبر دیرتر اعلام می‌شد منافع افرادی که به دنبال فروش سهام خود بودندبا لطمه وارد می‌شد. فهیمی به ابلاغ کلیات دستور اعطای کارت اعتباری از سوی رییس‌جمهوری اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی موافقت خود را با این موضوع به بانک‌ها اعلام کرده است و اکنون فقط به دنبال ایجاد یک رویه واحد برای دریافت کارت بانکی هستیم.

سخنگوی سهام عدالت خاطرنشان کرد: مشمولین سهام عدالت باید منتظر باشند تا در اطلاعیه بعدی نحوه مراجعه به بانک و دریافت کارت اعتباری را به اطلاع این افراد برسانیم. وی به افرادی که اقدام به فروش سهام عدالت خود کرده‌اند اشاره کرد و افزود: افرادی که سهام خود را به فروش رسانده‌اند دیگر جزو افرادی نیستند که می‌توانند کارت اعتباری دریافت کنند. /ایرنا

بازار سهام آمریکا به یک حباب بزرگ تبدیل شده است

مایکل پنتو، مدیر و مؤسس شرکت استراتژی سهام پینتو، در مصاحبه با برنامه «بوم باست» راشاتودی گفت که بانک مرکزی آمریکا به نوعی مالک بازار سهام این کشور است که در حال حاضر مانند حبابی عظیم می‌باشد. پینتو گفت: این اتفاقی است که رخ داده است: با برنامه عظیم چند تریلیون دلاری خرید اوراق قرضه دولتی و شخصی توسط بانک مرکزی آمریکا برای تزریق نقدینگی به بازار و تقویت رونق اقتصاد آسیب دیده از پاندمی کرونا، فدرال‌رزرو حالا مالک بازار اوراق قرضه، بازار اوراق شهرداری‌ها، اوراق شرکتی، اوراق قرضه بلااستفاده و سایر اوراق است و به طور نیابتی مالکیت بازار املاک و بازار سهام آمریکا را هم به عهده دارد. همه این بازارها به حبابی عظیم تبدیل شده‌اند. او گفت: فدرال‌رزرو در این دام گرفتار شده است و دیگر هرگز نمی‌توانند ترازنامه خود (دارایی‌های اوراق بانک) را سبک کنند. این دارایی‌ها فقط بیشتر و بیشتر خواهد شد تا در نهایت این حباب متورم منفجر شود… ما باید خیلی نگران باشیم.

جزئیات مالیات بر خانه‌های خالی اعلام شد

محمود علیزاده، معاون سازمان امور مالیاتی در تشریح جزئیات مالیات بر خانه‌های خالی گفت: مالیات بر خانه‌های خالی با مالیات بر اجاره کاملاً تفاوت دارد؛ مالیات بر اجاره سالهاست فعال است و در شهرهای بزرگ مثل تهران و اصفهان بناهای مسکونی تا ۱۵۰ متر مشمول مالیات اجاره نمی‌شود و معاف از مالیات بر اجاره هستند. اما این معافیت برای مالیات بر خانه‌های خالی وجود ندارد یعنی هم خانه‌های بزرگ‌تر از ۱۵۰ متر و هم خانه‌های کوچک‌تر از ۱۵۰ متر، در صورتی که به عنوان خانه خالی شناسایی شوند، مشمول مالیات بر خانه‌های خالی می‌شوند.

وی درباره معیارهای شناسایی خانه‌ها به عنوان خانه خالی گفت: اگر هر واحد مسکونی بیش از یک سال خالی از سکنه و بلا استفاده بماند، به عنوان خانه خالی، مشمول مالیات موضوع ماده ۵۴ مکرر قانون می‌شود. بدین شکل که سال اول مشمول مالیات نیست اما در سال دوم به میزان ۵۰ درصد «ارزش اجاری ملک» مشمول مالیات می‌شود. علیزاده درباره «ارزش اجاری ملک» که مبنای تعیین مالیات خانه خالی است، گفت: اجاره ملک اگر ماهی ۵ میلیون تومان باشد، این ۵ میلیون در طی دوازده ماه سال به ۶۰ میلیون تومان می‌رسد و مالیات بر اساس این مبلغ اعمال می‌شود. سال اول معاف از مالیات است؛ در سال دوم ۵۰ درصد ارزش اجاری ملک به عنوان مالیات اخذ می‌شود، در سال سوم ۱۰۰ درصد آن به عنوان مالیات اخذ می‌شود و در سال چهارم و بعد از آن یک و نیم برابر رقم ارزش اجاری ملک به عنوان مالیات دریافت می‌شود. طبق قانون افرادی که از سال ۹۵ خانه‌شان خالی بوده است، مشمول مالیات با نرخ ۱.۵ برابر ارزش اجاری هستند. ارزش اجاره ملک آن چیزی است که بر اساس مکان ملک در بازار مسکن در حال حاضر وجود دارد بدیهی است که نرخ آن ملک در شهرهای کوچک و بزرگ و حتی محله‌ها متفاوت است. وی در پاسخ به این سوال که مالیات بر خانه‌های خالی تنها شامل خانه‌های با سند رسمی می‌شود یا خانه‌های قولنامه ای نیز مشمول این مالیات می‌شوند، گفت: هر خانه‌ای که بر اساس سامانه املاک و مستغلات، خالی تشخیص داده شود، مشمول مالیات است و فرقی بین سنددار بودن یا نبودن آن وجود ندارد. /مهر

با حکم نوبخت معاون وزیر راه دوشغله شد

نعمت الله ترکی که اکنون معاون وزیر راه است همزمان از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور منصوب شد. ترکی که تا پیش از این رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران بود 17 خرداد از این سازمان خداحافظی کرد و معاون سرمایه انسانی و توسعه مدیریت وزارت راه و شهرسازی شد و اکنون همزمان با این سمت به عنوان سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز منصوب شده است. به دلیل تعلل در انتخاب فرد جایگزین و زمین ماندن طرح‌ها و برنامه‌های این سازمان مجددا با تایید نوبخت حکم سرپرستی برای ترکی زده شده تا امورات جاری معوقه به روز شود. در حال حاضر با این حکم نعمت الله ترکی هم معاون وزیر راه و نیز سرپرست این سازمان تا انتخاب فرد جایگزین نهایی است. چنین رفتاری اگر چه می‌تواند قانونی باشد اما در نوع خود کم نظیر و قابل تامل محسوب می‌شود که نشان از میزان اولویت دار بودن انتخاب ریاست این سازمان استانی برای معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور است. سازمان مدیریت و برنامه و ریزی استان تهران 10 روز بدون رئیس اداره شد. /فارس

ثبت قیمت تولیدات 40 شرکت تولیدکننده لوازم خانگی در سامانه 124

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان لوازم خانگی با اشاره به الزام ثبت قیمت  عرضه لوازم خانگی توسط تولید‌کنندگان در سامانه 124 گفت: پس از اعلام سازمان حمایت مبنی بر الزامی شدن درج قیمت لوازم خانگی در سامانه 124، 40 شرکت تولید‌کننده لوازم خانگی قیمت حدود 2600 قلم کالا را در سامانه 124 ثبت کردند. براساس اعلام رئیس سازمان حمایت باید قیمت کلیه لوازم خانگی داخلی و خارجی در سامانه ثبت شود و ملاک قیمت برای خریداران قیمت ثبت شده در سامانه 124 باشد. بخشی از لوازم خانگی وارداتی پیش از ممنوعیت واردات به گمرکات وارد شده و بنابراین ممکن است هنوز هم لوازم خانگی وارداتی در گمرکات موجود باشد که به مرور از گمرکات ترخیص و وارد بازار می‌شود بنابراین با ارائه کد شناسه این دسته از لوازم خانگی قاچاق و قانونی بودن واردات این کالاها قابل پیگیری است. سازمان حمایت تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان بازرسی‌ها خود در سطح شهر را آغاز کرده و با ورود به انبارها نگهداری لوازم انبارها را بررسی می‌کنند. به نقل از فارس؛ وی افزود: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار حداکثر افزایش مجاز قیمت برای تولیدات تلویزیون 20 درصد و سایر لوازم خانگی 25 درصد نسبت به بهمن 98 است. 

بازار خودرو دوباره بدون نظارت رها شد

مشاهدات میدانی حاکی است از زمان پیش‌فروش فوق‌العاده گروه صنعتی ایران‌خودرو که بر اساس ضوابط جدید فروش خودرو از روز چهارشنبه (هفتم خردادماه) آغاز شد تا امروز قیمت هر دستگاه سمند ال ایکس از ۱۱۴ به ۱۲۶ میلیون تومان، هر دستگاه پژو ۴۰۵ از ۱۱۱ به ۱۲۶ میلیون تومان، هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۱۱۸ به ۱۳۷ میلیون تومان، هر دستگاه پژو ۲۰۶ صندوق‌دار وی ۸ از ۱۵۵ به ۱۶۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از ۱۵۵ به ۱۶۸ میلیون تومان، هر دستگاه پژو پارس از ۱۳۷ به ۱۵۰ میلیون تومان و هر دستگاه پژو پارس با موتور تی. یو ۵ از ۱۵۷ به ۱۷۲ میلیون تومان افزایش داشته است. همچنین در گروه سایپا و در مدت زمان یاد شده، هر دستگاه پراید ۱۱۱ از ۷۲ به ۸۰ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ از ۶۷ به ۷۳ میلیون تومان، تیبا ۲ از ۸۵ به ۹۲ میلیون تومان، ساینا از ۸۶ به ۹۲ میلیون تومان و کوئیک از ۹۲ به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته‌اند.

به گفته کارشناسان، در دسته مونتاژی‌ها نیز علاوه بر جک اس ۵ و هایما که از حدود قیمت ۴۰۰ میلیون تومانی در هفته‌های گذشته امروز به ترتیب به ۴۲۵ و ۴۳۵ میلیون تومان قیمت خورده اند، سایر خودروهای مونتاژی (مثل چانگان و سراتو) دیگر تولید نمی‌شوند و دارندگان این خودروها قیمت‌های سلیقه ای و دلخواه خود را از خریداران مطالبه می‌کنند. «سعید موتمنی» رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروری پایتخت در این زمینه به ایرنا گفت: این روزها در عمل تقاضایی برای خرید و همچنین فروشنده ای در بازار نیست، اما آنانی که خودرو در اختیار دارند قیمت‌های دلخواه خود را ارائه می‌کنند. به گفته وی، نوسانات ارزی نیز با اثرگذاری روانی سبب شده تا رشد بیش از پیش قیمت‌ها را شاهد باشیم. موتمنی خاطرنشان‌کرد: بازار یک نیاز روزانه دارد که باید تامین شود، نمایشگاه‌داران نیز سهمیه خودرو ندارند تا در اختیار مشتریان قرار دهند، بر این اساس با امتناع از فروش یا ارائه قیمت‌های بالا از سوی فروشندگان مواجه ایم و این روزها شیب قیمتی خودروها صعودی است. ‌این روند به کام افرادی که خودرو در اختیار دارند یا کسانی که در برنامه‌های فروش و پیش فروش اخیر خودروسازان برنده شده اند، است.

بازار‌های جهانی با افزایش قیمت نفت بسته شد

قیمت نفت در معاملات روز جمعه افزایش یافت اما نگرانی در مورد ادامه شیوع ویروس کرونا که بهبود اقتصادی آمریکا را متوقف کرد، مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد. هر بشکه نفت برنت با 68 سنت افزایش 42.19 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 91 سنت افزایش 39.75 دلار معامله شد. پس از اینکه رئیس فدرال رزرو بوستون گفت احتمالا سیاست‌های مالی و پولی بیشتر برای حمایت از اقتصاد آمریکا لازم است، قیمت نفت بخشی از افزایش‌های اولیه خود را از دست داد. افزایش قیمت‌های ساعات اولیه پس از اینکه به گفته منابع آگاه، عراق و قزاقستان متعهد شدند تا بهتر به کاهش تولید خود پایبند باشند، اتفاق افتاده بود. این بدان معناست که کاهش تولید اوپک پلاس در ماه جولای بیشتر خواهد شد.

جدیدترین قیمت دلار در آخرین روز از بهار

در معاملات امروز (شنبه سی و یکم خردادماه 99) بازار ارز، شاهد ادامه روند افزایشی بهای ارز هستیم. به گونه ای که در صرافی های بانکی، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 18400 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل، به نرخ 18600 تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته می شود که نسبت به روز پنج شنبه هفته قبل، 250 تومان گران تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ 20400 تومان از مردم خریداری می شود و به قیمت 20600 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به پایان هفته قبل، 250 تومان رشد داشته است. روند افزایشی نرخ دلار در صرافی های بانکی در حالی است که در سومین ماه سال تا به این لحظه، قیمت فروش دلار آمریکا در این صرافی ها، 1300 تومان افزایش داشته است. بر اساس این گزارش، در بازار آزاد نیز در لحظه انتشار این گزارش، نرخ دلار آمریکا به 19200 تومان رسیده است.

سکه رکورد زد

بنا بر اعلام اتحادیه طلا و سکه تهران، هم اکنون هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم 7 میلیون و 700 هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) برای اولین بار در تاریخ به رقم 8 میلیون تومان رسید، همچنین هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم 4 میلیون تومان و هر ربع سکه به نرخ 2 میلیون و 200 هزار تومان معامله می شود.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: غلامرضا منصوری پرونده اکبر طبری شورای حکام تروئیکای اروپایی عزل بنی صدر مصطفی چمران قیمت دلار بورس غلامرضا منصوری پرونده اکبر طبری شورای حکام تروئیکای اروپایی عزل بنی صدر مصطفی چمران مالیات بر خانه های خالی سازمان مدیریت و برنامه دریافت کارت اعتباری معاون وزیر راه دستگاه پژو میلیون تومان مشمول مالیات دلار آمریکا افزایش قیمت سامانه 124 لوازم خانگی رئیس سازمان بازار سهام سهام عدالت خانه خالی صرافی ها قیمت نفت ۵ میلیون بر اساس شاخص کل قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۳۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی کاهش یافته است. افزایش ذخایر نفت خام و تولید نفت آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا به همراه بالا رفتن امید نسبت به قرارداد آتش بس در خاورمیانه از عوامل افزایش قیمت نفت بوده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 54 سنت معادل 0.61 درصد کاهش به 87 دلار و 86 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 80 سنت معادل 0.98 درصد کاهش 81 دلار و 13 سنت معامله می‌شود.

رشد 15 درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشتهابراز امیدواری وزیر نفت برای آغاز صادرات گاز به پاکستان

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور 4.906 میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش داشته ،در حالی که ذخایر بنزین و میعانات گازی آن کاهش یافته است.
آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر بنزین این کشور 1.483 میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی 2.87 میلیون بشکه پایین آمده است.
تولید نفت آمریکا هم در ماه فوریه تا 13.15 میلیون بشکه در روز افزایش داشته در حالی که در ژانویه برابر با 12.58 میلیون بشکه در روز بوده است.
انتظار بسته شدن یک قرارداد آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس به دنبال از سرگیری مذاکرات صلح توسط مصر قیمت نفت را پایین آورده است. پایان این جنگ می‌تواند نگرانی در مورد گسترش درگیری و مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه را کاهش دهد.
به نظر می‌رسد تولید اوپک صد هزار بشکه در روز در آوریل کاهش یافته و به 26.49 میلیون بشکه در روز رسیده است که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه و تعهد به سایر اعضا به قرارداد تولید اوپک پلاس است.
انتهای پیام/57

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • اخطار به صاحبان خانه‌ های خالی برای پرداخت مالیات