Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام عیسی بزمانی مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهارداشت: ۱۲۰ روحانی در تمامی نقاط شهری و روستایی سیستان و بلوچستان و ۱۶۴ هیات مذهبی در سطح این استان وجود دارند که در طول سال منشا خدمات دینی هستند و هر کدام با روش خاص خود در جهت تبلیغ دین به اجرای برنامه می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: همچنین ۶۹۱ مداح، ۱۱ انجمن اسلامی و ۱۱ کانون فرهنگی و تبلیغی که مجوز آن‌ها را اداره کل تبلیغات اسلامی صادر می‌کند در سیستان و بلوچستان مشغول خدمت هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: طرح جدیدی در این اداره‌کل اجرایی که براساس آن در ۱۴ نقطه شامل زاهدان، زابل، خاش و ایرانشهر امام محله طراحی شده که هویت بخشی امام محله با مسجد است.

او بیان کرد: همچنین ۲۱ موسسه قرآنی دارای مجوز از اداره امور قرآنی و سازمان دارالقرآن، ۵۰ خانه قرآن روستایی و ۴۹ خانه قرآن شهری در سیستان و بلوچستان فعال هستند.

حجت الاسلام بزمانی ادامه داد: ۳۰ خانه دین و زندگی نیز با هدف تربیت فرزندان، مسائل دینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهرستان‌های زاهدان، ایرانشهر، چابهار، زابل و کنارک به فعالیت می‌پردازند.

او  گفت: ۴۰ نفر از اعضای فعال جمعیت بانوان فرهیخته در چهار گروه در طول سال به منظور تحکیم بنیان خانواده، تبلیغ باور‌های دینی، سواد رسانه‌ای و فضای مجازی برنامه اجرا می‌کنند که در این زمینه استقبال بانوان بسیار چشمگیر بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: در حوزه فضای مجازی نیز سایت‌هایی با عنوان تبیان زاهدان، جمعیت بانوان فرهیخته و سایت گفتمان دینی در جهت خدمات فرهنگ دینی و سامانه‌های مختلفی نیز برای مخاطبان مانند سامانه طوبی، سایت تلاوت و سامانه اعتکاف فعال است که امر خدمات رسانی را در عرصه تبلیغ و خدمت رسانی دینی انجام می‌دهند.

او  اظهارداشت: در سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به سیاست‌های جدید یکی از اولویت‌ها این است که تبلیغ را مردمی کنیم و تقاضا می‌شود در این زمینه اصحاب رسانه، نخبگان و اندیشمندان کمک کنند.

حجت الاسلام بزمانی با اشاره به اینکه نقش موثر مردم در تبلیغ دین نباید نادیده گرفته شود، ادامه داد: با این جریان بسیاری از محدودیت‌ها و مشکلات با حضور خود مردم برطرف خواهد شد.

او  خاطرنشان کرد: همچنین طرح تحول اجتماعی مسجد محور به منظور پیشرفت روستا‌ها و محله‌ای شهری فعال است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: طرح قرآنی نور الثقلین نیز به دلیل وجود مجالس خانگی قرآن کریم در دستور کار قرار دارد که براساس مشارکت مردم و ساماندهی این مجالس در سطح خانه‌ها با توجه به نیاز‌هایی که وجود دارد اقدام می‌شود و محتوا‌های لازم در این حوزه توسط دارالقرآن در اختیار این مجالس خانگی قرار می‌گیرد.

او افزود: اولویت دیگر به میدان آوردن تشکل‌های دانش آموزی، دانشجویی و اتصال آن‌ها به سازمان تبلیغات و همچنین تبلیغ همگانی است.

حجت الاسلام بزمانی به برنامه‌های سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و ادامه داد: در این ایام همایش گام دوم تبلیغ به منظور تجلیل از فعالان تبلیغی شامل مداحان، فعالان حوزه قرآن، گروه‌های جهادی که در مساله تجهیز و تدفین اموات کرونایی فعالیت داشتند برگزار خواهد شد.

او  بیان کرد: همچنین تشکیل نشست‌های تخصصی با تشکل‌ها، اصحاب رسانه، نخبگان و بانوان، حضور در منازل تعدادی از پیشکسوتان عرصه تبلیغ و تبیین برنامه‌ها و اولویت‌ها در مراکزی که امکان نماز جمعه وجود دارد از دیگر اقدامات این اداره‌کل در روز‌های آینده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: یکی از موضوعات در حوزه فرهنگ دینی محدودیت فراوان و مظلومیت در این حوزه محسوب می‌شود که از لحاظ اعتبار به شدت دچار مشکل است.

او  افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در حوزه معاونت فرهنگی ستاد اربعین نیز متولی بخش تبلیغ، نماز و قرآن بوده و یکی از اقدامات حضور یک روحانی که در هر کاروان است.

حجت الاسلام بزمانی ادامه داد: بخش دیگر اعزام روحانی و مراکبی به عراق است که به زوار اربعین حسینی خدماتی ارائه می‌دهند.

او به دهه کرامت نیز اشاره کرد و گفت: در این ایام برنامه‌هایی از طریق ۱۲۰ نفر روحانی در سیستان و بلوچستان اجرایی خواهد شد و همچنین حضور مبلغان اعزامی و همکاری با آستان قدس به منظور اجرای برنامه‌های دهه کرامت در تمامی نقاط استان را خواهیم داشت.

او خاطرنشان کرد: خانه‌های دین و زندگی نیز به دلیل کنترل آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهر راه‌اندازی شده و مبلغ و مبلغه، کارشناس و یک روحانی در این مکان‌ها حضور دارند.

حجت الاسلام بزمانی ادامه داد: در زمینه خدمات اجتماعی و کمک به نیازمندان نیز حدود ۷۰۰ میلیون تومان با همکاری مبلغان، موسسات قرآنی، گروه‌های جهادی از طریق مردم جمع‌آوری شد.

انتهای پیام/.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرونا ویروس بسته های معیشتی مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سازمان تبلیغات برنامه ها اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۳۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۱۹ شهرستان درگیر با آبگرفتگی در فارس

ایسنا/فارس مدیرکل جمعیت هلال احمر استان فارس از امدادرسانی به ۱۹ شهرستان درگیر استان با آبگرفتگی در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه جاری خبر داد.

حسین درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این مطلب گفت: در بازه زمانی مذکور شهرستان‌های استهبان، بختگان، خرامه، خنج، داراب، سپیدان، فراشبند، فسا، قیروکارزین، مهر، نی‌ریز، کوه‌چنار، ارسنجان، بیضا، رستم، شیراز، مرودشت، ممسنی و گراش درگیر آبگرفتگی بودند که امدادگران هلال احمر خدمت‌رسانی کردند.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی به ۱۳۲ خانوار کمک‌رسانی شد، شمار امدادرسانی را ۴۶۹ مورد اعلام کرد و گفت: ۱۰ مورد تخلیه آب منزل در این مدت داشتیم، اما نکته حائز اهمیت این است که این‌ها آمار کمک به آبگرفتگی بوده است نه سیل و سیلی در استان نداشتیم.

درویشی از فعالیت ۲۸ تیم عملیاتی در این اقدامات خبر داد و گفت: ۳۲ نفر کادر و ۶۴ نفر کادر با ۱۹ خودرو به امدادرسانی در سطح استان پرداختند.

مدیرکل جمعیت هلال احمر فارس همچنین برخی اقلام توزیع شده را طی بازه زمانی مذکور اعلام کرد و گفت: نایلون ۴۶۲ کیلو، پتو ۳۲ عدد، بسته غذایی ۷۲ ساعته ۱۰۲ عدد، کنسرویجات ۱۱۴ قوطی و... از جمله اقلام توزیع شده هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توزیع اقلام امدادی میان عشایر آسیب‌دیده از بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • مجلات مطالعات اسلامی وپژوهش‌نامه تبلیغ و ارتباطات دینی رونمایی شد
  • بازار ۵۰ میلیاردی تبلیغات در شیپور
  • کتاب پژوهشی «تبلیغ دینی در مسجد؛ رویکردی آسیب‌شناسانه»
  • بهترین سایت تبلیغات کسب و کار (لیست کامل سایت‌های زودبازده داخلی و خارجی)
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید
  • کنایه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید: ادعایتان درباره مدارس دینی اهل سنت تکذیب شد /تروریست ها در انوارالحرمین پنهان شده بودند
  • امدادرسانی به ۱۹ شهرستان درگیر با آبگرفتگی در فارس