Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@17:37:47 GMT

 مجلس دولت را مجاب کند به شهرداری کمک کند

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۴۲۳۰

 مجلس دولت را مجاب کند به شهرداری کمک کند

زهرا نژاد بهرام، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره کمبود درآمد شهرداری و درخواست بودجه از دولت گفت: شرایطی که ایجاد شده است تنها مختص شهرداری نیست و باید تلاش کرد که منابع را جمع آوری و همدلی و هم یاری ایجاد کند.

او با اشاره به مشکلات مالی شهرداری در پرداخت حقوق کارکنان بیان کرد: باید به این نکته توجه کنیم که ۲۰ تا ۳۰ درصد اقتصاد خدماتی کشور دچار چالش شده است و شهرداری نیز جدای از مردم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نژاد بهرام گفت: شهرداری و شورا تلاش می کند که روی درآمدهای پایدار تمرکز کند چراکه راه حل مشکل کمبود درآمد شهرداری ها در این شرایط، درآمدهای پایدار است که البته موفقیت در این مورد بحث دیگری است. در حقیقت میزان تحقق درآمدهای پایدار منوط به این است که شرایط کشور شرایط معقولی باشد. موضوع درآمدهای پایدار بحث ارزش افزوده است و زمانی که اقتصاد کشور به شهر تهران محدود باشد، درآمدهای پایدار هم محدود خواهد شد. هر اندازه که ارزش افزوده در کشور بالا باشد میزان درآمدهای پایدار شهرداری که ۵۰ درصد است نیز افزایش می یابد. اگر ارزش افزوده پایین باشد ۵۰ درصد رقم خیلی پایینی می شود. به این ترتیب میزان تحقق درآمدهای پایدار تابع شرایط جامعه است.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: ۱۰۰ هزار میلیارد دلار درآمد کشور ناشی از فروش نفت تبدیل به هشت هزار میلیارد دلار شده است و دولت با این درآمد نمی تواند به شهرداری کمک کند. البته درست است که دولت ۱۰۰ هزار میلیارد از صندوق ذخیره ارزی کمک گرفته است و شهرداری نیز حدود دو ماه پیش درخواست هشت هزار میلیارد تومان از دولت کرده است اما دولت نمی تواند کاری انجام دهد.

نژاد بهرام گفت: به هر حال در شورای شهر و شهرداری تلاش خود را می کنیم و امیدواریم مجلس بتواند در این زمینه کمک کند و دولت را مجاب کند که به شهرداری مبلغی را پرداخت کند. با این وجود شهرداری هم جدا از وضع بحران کنونی نیست و این دوره ریاضت جهانی است. همه دنیا خود را برای این ریاضت آماده کرده اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: درآمدهای پایدار هزار میلیارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۴۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها

«یودی لووی»، رئیس سابق بخش جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد در مصاحبه‌ای با یک رسانه اسرائیلی گفته چنانچه شرکای اسرائیل قصدی جدی برای تضعیف تهران دارند باید زیرساخت‌های نقل و انتقالات پولی این کشور را هدف قرار دهند.

روزنامه تایمز اسرائیل نوشته «لوی» سال ۲۰۱۶ بعد از ۳۵ سال کار برای دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل از سمتش به عنوان واحد جنگ اقتصادی موساد کناره‌گیری کرد.

مسئولیت لوی در دوران حضور در موساد تحقیق درباره گردش مالی دولت‌ها و گروه‌های متخاصم با اسرائیل شامل حماس، حزب‌الله و ایران بوده است.

او در این مصاحبه با تایمز اسرائیل از شرکا و متحدان اسرائیل خواسته «نوع متفاوتی از جنگ اقتصادی» را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار بگیرند: جنگی که روی مردم ایران اثرگذار نباشد و در عین حال، مانع از انتقال پول از سوی ایران به گروه‌های متحدش در غرب آسیا شود.

لوی گفت: «طی سال‌های متمادی با هماهنگی قاسم سلیمانی، ایرانی‌ها زیرساختی باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها و انتقال پول به سراسر دنیا ایجاد کردند.»

این کارشناس سابق موساد تصریح کرد تحریم‌ها علیه ایران تا اندازه زیادی بی‌اثر بوده‌اند، زیرا آنها تن‌ها اعلام شده و هرگز اجرا نشده‌اند.

او گفت: «بسیاری از کشور‌ها در دنیا احساسشان این بود که تحریم‌های آمریکا انگیزه‌های سیاسی دارند.»

لوی اضافه کرد: «در صدر آنها کشور‌های اروپایی قرار داشتند که احساسشان این بود که آنها بابت تجارت با ایران تحت فشار‌های شدید قرار می‌گیرند و حتی مجازات می‌شوند در حالی که آمریکا هیچ تحریمی علیه برخی کشور‌های دیگر مانند قطر که در آنجا منافع دارد اعمال نمی‌کند.»

تایمز اسرائیل نوشته گزارش‌ها حاکی است ایران به طرز فزاینده‌ای در دور زدن تحریم‌های نفتی مهارت کسب کرده است.
در یک جلسه استماع در کنگره آمریکا در ماه دسامبر، «کلیر جانگمن»، یکی از مقام‌های گروه موسوم به «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (یوآنی) گفت که درآمد‌های نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده است.

گروه «یوآنی» که ارتباطاتی با دولت آمریکا و رژیم اسرائیل دارد گروهی متشکل از مقام‌های سابق امنیتی، دیپلمات‌ها و محققان آمریکایی است که هدف خود را فشار بر برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرده‌اند.

یانگمن در آن جلسه مدعی شد که برآورد‌ها حاکی است حدود ۳۰۰ کشتی تحت مالکیت و تحت پرچم کشورهای مختلف در حال حاضر نفت ایران را حمل و آن‌ها را به مقصد می‌رسانند.

منبع: همشهری آنلاین

tags # نفت ، ایران ، تحریم های آمریکا سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • پنجشنبه یا شنبه؛ کدامیک آخر هفته تعطیل می‌شود؟
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها