Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها که میزان ابتلا به کرونا افزایش پیدا کرده، گویا حساسیت مردم نیز معکوس شده و کمتر به کرونا حساس هستند و حتی در منازل اقدام به برپایی عروسی می‌کنند.

به گزارش قدس آنلاین، اردیبهشت‌ماه را دوره شیوع پیک کرونا در ایران می‌دانستند و آمارها پس از اردیبهشت سیر نزولی پیدا کرده بود اما طی چند روز گذشته با برداشته‌شدن محدودیت‌ها شاهد افزایش مبتلایان به کرونا در سطح کشور و به تبع آن در گناباد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش‌های میدانی نیز از برگزاری عروسی‌ها در منازل افراد بدون رعایت فاصله اجتماعی و ماسک حکایت دارد و شب‌ها نیز شاهد حضور مردم بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح پارک‌ها و بوستان‌های گناباد هستیم.

یکی از شهروندان گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم بیان کرد: دلیل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا برداشته‌شدن محدودیت ها بوده و مردم فکر کرده‌اند کرونا تمام شده و بدون رعایت مسائل بهداشتی در جامعه تردد دارند.

آقای جوانی که ماسک زده نیز به خبرنگار تسنیم می‌گوید: متاسفانه ترس مردم از مرگ و میر و مشکلات تنفسی کرونا کاهش پیدا کرده و دیگر مردم آن ترس چند ماه قبل را ندارند و به همین دلیل مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

یکی از کسبه گنابادی نیز در همین زمینه گفت: دولت قرار بود به کسبه و آسیب‌دیدگان کرونا کمک کند ولی وقتی من کاسب این کمک به دستم نرسیده برای نیازهای خودم هم شده باید درب مغازه را باز کنم و به همین دلیل تردد دارم در جامعه و همین کار سبب شده مردم هم بیرون بیایند و پروتکل‌ها هم رعایت نمی‌شود.

خانم جوانی نیز در خصوص کم شدن اهمیت مردم به پروتکل‌های بهداشتی بیان می کند: در روزهای اول کرونا رسانه‌ها به خوبی مباحث آموزشی و هشدار را به مردم نشان دادند ولی وقتی رسانه‌ها کمتر دیگر به این موضوع می‌پردازند برداشت مردم این است که کرونا تمام شده و رعایت نمی‌کنند.

جواد باذلی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز چندی قبل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد بیان داشت: اگر این روندی که داریم به اول مهر و همزمانی آن با آنفلونزا همراه شود با توجه به جمعیت مسن گناباد شاهد افزایش فوتی‌ها نیز خواهیم بود و در حال حاضر حدود ۱۰ درصد مردم از پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌کنند.

منبع:

انتهای پیام /

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فاصله گذاری اجتماعی عروسی ها تالار مبتلایان به کرونا پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۴۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳گروه علوم تجربی در خراسان رضوی

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش کشور در خراسان رضوی گفت: با حضور ۳۸ هزار و ۲۱۶ نفر، رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ صبح امروز در خراسان رضوی برگزار شد. - اخبار استانها -

به  گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، داوود قرونه در جمع خبرنگاران گفت: امروز به عنوان پرجمعیت‌ترین روز کنکور سراسری، 25 هزار و 262 زن و 12 هزار و 954 مرد در رشته تجربی و در نوبت نخست کنکور خراسان رضوی، با هم رقابت کردند.

وی افزود: آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ششم اردیبهشت و آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی در عصر همین روز برگزار شد و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی هم از صبح امروز جمعه هفتم اردیبهشت آغاز شده است. 

رئیس اداره آموزش دانشگاه فردوسی مشهد و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش کشور در خراسان رضوی گفت: 91 هزار و 326 نفر از داوطلبان کنکور سراسری از خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور در نوبت نخست این آزمون با هم رقابت می‌کنند.  

قروته خاطرنشان کرد: با حضور 38 هزار و 216 نفر، رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور 1403 از صبح امروز در خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش تسنیم، نوبت دوم آزمون سراسری سال 1403 هم روز‌های هفتم و هشتم تیر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳گروه علوم تجربی در خراسان رضوی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی