Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده روز شنبه در حاشیه جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت کشور و استان‌های دیگر در مواجه با ویروس کرونا وضعیت شکننده‌ای است و به تبع وضعیت استان مرکزی نیز نگران کننده است.

وی ادامه داد: در ۱۵ روز اخیر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و بستری شدگان نسبت به ۱۵ روز قبل آن در استان مرکزی پنج برابر افزایش یافته و خطرناک است، هر چند استان مرکزی از میانگین کشوری پایین‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی بیان کرد: اگر عدم رعایت ضوابط بهداشتی از سوی مردم به همین منوال ادامه پیدا کند، بعید نیست تا ۲ هفته دیگر ممکن است از استان‌های دارای وضعیت قرمز نسبت به این بیماری محسوب شویم.

آقازاده ضمن هشدار به مردم نسبت به خطر ابتلاء به این بیماری، گفت: از مردم انتظار می‌رود همانند روزهای نخست شیوع کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری لازم را با مسئولین استان به‌عمل آورند.

به گفته وی، در بسیاری از اماکن عمومی، بازارها، پاساژها، پارک‌ها، رستوران‌ها، تالارها، مساجد و مصلی‌ها گزارش‌هایی مبنی بر رعایت عدم بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی واصل شده است.

استاندار مرکزی افزود: با وجود این گزارش‌ها از جلسه هفته آینده هر یک از دستگاه‌های اجرایی باید عملکرد بدهند و هیچ ارباب رجوعی حق ورود به ادارات و دستگاه‌ها بدون داشتن ماسک را ندارد.

آقازاده گفت: فرمانداران و ستاد مقابله با کرونا در شهرستان‌ها از اول تیر ماه سال‌جاری مسئول افزایش تعداد ابتلاء و بستری هستند.

وی با بیان اینکه بخواهیم صرفاً به طرح مشکلات بسنده کنیم به نتیجه نمی‌رسیم، گفت: باید اجرایی عمل کنیم و هر شهرستان پاسخ‌گوی افزایش تعداد ابتلاء و بستری باشد و دلیل را توضیح دهد.

استاندار مرکزی اظهار کرد: عدم رعایت پروتکل بهداشتی را در پارک‌ها و فضای سبز، سفره‌خانه‌ها که قلیان را به‌صورت غیرمجاز عرضه می‌کنند، شهربازی‌ها به‌ویژه شهربازی‌های پوشیده شاهد هستیم.

آقازاده با بیان اینکه طی یک ۲ هفته اخیر افزایش تردد در ورودی‌ها و خروجی استان رقم خورده است، بیان کرد: در سه ماهه نخست سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ در تردد خودروهای سبک افزایشی نداشتیم و حتی ۲۰ درصد کاهش ثبت شده است، اما در ۲ هفته اخیر ۱۳ درصد افزایش تردد سواری‌های سبک ثبت شده است.

کد خبر 4953828

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار مرکزی پدافند زیستی ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان بیرجند استانداری سمنان ایلام آتش سوزی یاسوج صنایع دستی خطبه های نماز جمعه استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۴۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳

شهردار بیرجند با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری، ۹۶۰ میلیارد تومان است گفت: با وجود تورم در کشور، بودجه شهرداری در دو سال گذشته ۵ برابر افزایش داشته است.

بهترین با بیان اینکه در این مدت در بخش سرمایه گذاری، ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه وارد شهر بیرجند شده، افزود: گردش مالی یک سرمایه گذار به تنهایی ۳ هزار میلیارد تومان بوده و این در حالیست که تمام بودجه عمرانی تخصیص یافته به استان ۹۰۰ میلیارد تومان است .

وی با بیان اینکه این اقدامات با هدف جذب سرمایه و اشتغالزایی در شهر بیرجند صورت می‌گیرد، گفت: شهرداری بیرجند در راستای حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی نیز با هدف توانمند سازی و اشتغال این افراد، تعداد ۴ باب منزل متعلق به شهرداری را در اختیار گرمخانه و ۴ باب منزل دیگر را در اختیار مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهرداری قرار داده و در سرای مرحوم امینی در بازار بیرجند نیز ۲ مغازه برای فروش تولیدات آسیب دیدگان اجتماعی، در اختیار مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهرداری قرار گرفته است .

شهردار بیرجند همچنین از آمادگی شهرداری برای واگذاری رایگان غرفه در روزبازار‌ها با هدف عرضه تولیدات زندانیان نیز خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اعتبارات طرح‌های آبرسانی دو سال اخیر استان مرکزی با بودجه عمرانی ۱۰ سال استان برابری می‌کند
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • افزایش ۳ برابری برگزاری مجامع الکترونیک با سامانه «دیما»
  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟
  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها